Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stikkontakt 205 kr.
  • Move out cleaning 1.000 kr.
  • Nedtagning af tapet 5.000 kr.
  • Reparation af zinktagrende 1.800 kr.
  • Toilet og vaskafløb (små VVS-opgaver) 1.000 kr.
  • Skift af gummiring på AEG vaskemaskine 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dæk køres til??
  • #1   9. jul 2017 tror bare det er til de har været varme engang ellers affedt dem eller fint sandpapir , ja man har set en del videoer hvor det går galt lige efter folk har fået nye sutter på, men kør en stille tur til de har været varme smiley

• #3   9. jul 2017 Det eneste jeg har gjort hver gang,er og køre pænt det første stykke tid. For de ER glatte,altså dækkene smiley

• #4   9. jul 2017 Plejer at tøre dem over med en densin klud og så kør rolig de første 50 70 km og tag nogle rolige sving så er du på den sikre side smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #5   9. jul 2017 Når man "støber" dæk, skal man bruge noget smørelse til at få støbeformen til at slippe dem - det er en del af produktionsprocessen.

I mange år brugte man oliebaseret smørelse, men i disse grønne tider er man gået over til at bruge vandbaseret samt at lade være med at tilsætte konserveringsmiddel, som gør at de langt fra er så glatte som før i tiden - så i dag er det altså nok lige at vaske dem med sæbevand når de er monteret - og så kan der skrabes knæ når de er driftvarme.

Jeg monterer mellem 80 og 120 sæt dæk om året, så jeg har lidt viden omkring det. smiley

• #6   9. jul 2017 Værste punkt på nye dæk er hvor klistermærket var monteret. Ud og nyd de nye dæk. Selv har jeg ikke efter 5 skift oplevet ubehageligheder... Som Sajmon skriver så er slipmiddlet ikke længere olie/silicone baseret, og jo muligvis på billig dæk. Idag er forme poleret til en rughed som gør at gummi slipper i formen nemmere.
    PS. Arbejder inden for form fremstilling og polering..

• #8   10. jul 2017 Kører normalt på Michelin og har ikke oplevet at de har været specielt glatte fra ny, men har også kørt fornuftigt de første kilometer efter montering.
    Men sidste år købte jeg en helt ny Kawasaki med Bridgestone dæk (Tror de hed S20) monteret fra fabrikken. HOLD DA KÆFT!!! De var som om de var smurt ind i sæbe. Vil gå så vidt som at kalde dem decideret farlige. De blev fine nok, da de var kørt til.
    Så tag den med ro de første kilometer og så går det nok.

• #9   10. jul 2017 For en fire-fem år siden mødte vi en fyr, der lå og rodede rundt ude i vejsiden med hans fine, gule 929'er ved Randbøldal.
    Han kunne simpelthen ikke forstå det, for han havde lige fået nye dæk på...

Hans dæk var fedtede ad H til... smiley

Jeg tænder altid ukrudtbrænderen og futter hen over overfladen inden første tur, der i øvrigt foregår lidt med lempe smiley

• #11   10. jul 2017 Si smiley

• offspring
    offspring Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 16
    #12   10. jul 2017 Jeg tager den også lige med ro når der kommer nye dæk på.. Ville da være meget træls at ligge cyklen ned pga. det. smiley

• #13   10. jul 2017 Som andre skriver, så er dæk i dag ikke nær så fedtede, som for blot få år siden. Men de er stadig helt glatte på overfladen og står derfor ikke helt så godt fast, som når de er kørt til og har fået en mere ru overflade.

• #14   10. jul 2017 God ide at køre forsigtigt i svingene når de lige er kommet på med mindre du vil ende som ham her...
    https://m.youtube.com/watch?v=Q9zNUPDmnz4

• #15   10. jul 2017 Køre altid pænt de første 30-50 kilometer med nye dæk smiley

• shaun S
    shaun S Tilmeldt:
    maj 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #17   10. jul 2017 1 smokey burnout. And the rear will be fine.
    As for the front. A Light sand papir just to take the shine off.

• #19   10. jul 2017 #18 mega øv. Nå men god bedring

• #20   10. jul 2017 #18 Lyder ikke som om det var i det rette udstyr. Måske sikkerhedsshorts og tshirt smiley
    Beskyttere i tøjet havde taget den slags småknubs.

• Nano M
    Nano M Tilmeldt:
    apr 2016

Følger: 1 Svar: 2
    #23   11. jul 2017 https://www.youtube.com/watch?v=NwsFxkbYozU

• #24   11. jul 2017 23#
    Hvad har det med dæk at gøre??
    Klovnen kan da bare holde afstand til forankørende smiley

• #25   11. jul 2017 Kortsagt kør lidt forsigtig de første 100 km smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #26   11. jul 2017 Selvom jeg siger man sagtens kan gå amok med det samme, er der ikke noget forkert i at køre forsigtigt de første 20-50km.

• offspring
    offspring Tilmeldt:
    mar 2008

Følger: 1 MC-er: 2 Svar: 16
    #27   12. jul 2017 #23 synes da det ser ud til at den står fint fast smiley

• niels m
    niels m Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 9 Følgere: 8 Svar: 1
    #28   12. jul 2017 Skrup det en gang i bremse rens med en klud så det bare knæet i første gang det sku ske og svinge:)

• #29   15. jul 2017 Dæk skal ikke tørres med alt muligt kemisk væske før de tages i brug, allehøjest en gang varmt sæbevand som Sajmon skriver.
    Når jeg får nye dæk på min gadecykel får den 1 time med dækvarmere på så forsvinder hinden fra dækket og det er klar fra km 0. En anden mulighed er at tage en tur på motorvejen med 130 km/t i 10-15 min så er hinden også væk og derefter kan dækket køres til kanten smiley

• #30   15. jul 2017 Jeg er bange for, at denne idé gør alle tidligere tiltag til skamme:

Lån fruens strygebræt og smid det nye dæk op til en omgang med strygejernet inden det monteres på fælgen! smiley

Husk lige at sikre dig, at dækpusheren giver dig adgang til en stikkontakt og ordentlig strygeplads, inden du går i gang smiley

profilbillede
Kommentér på:
Dæk køres til??

Annonce