Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skifte gear uden kobling?
  • #1   11. jul 2017 Det er ganske normalt
    Og så længe den ikk børster tænder, sker der intet ved det

• #2   11. jul 2017 Blev helt bange da jeg kom til og gøre det her den anden dag. Tænkte til mig selv, hu jeg brugte skuda ikke koblingen ahahha smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #3   11. jul 2017 Det korte svar er at hvis du kan gøre det UDEN at cyklen hugger hverken frem eller tilbage, så gør du det mest skånsomt og gearkassen tager mindst skade.

Mange kan ikke engang skifte med kobling uden at cyklen hugger, så det er jo meget forskelligt hvem man vil råde til hvad. smiley

• #4   11. jul 2017 Altså når jeg gør det hugger min motorcykel lidt frem

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #5   11. jul 2017 Så gør du det forkert og bør lade være (!!!) - medmindre du har mit tlf nummer og lader mig skifte din gearkasse i nær fremtid. Pengene er gode nok. smiley

• #6   11. jul 2017 Øvelse gør mester smiley Det er trods alt bedre at øve sig på en 125 som ikke giver samme chock til geargassen som en 1000 V2'er. Som sagt er det helt normalt at man kan, men nogle cykler kan bedre lide det end andre og jeg vil ikke anbefale at gøre det mellem 1. til 2. gear. Men prøv dig lidt frem ift. hvor meget du slipper gassen og hvor hurtigt du gør det og hvilket omdrejningområde du kan gøre det ved. Min Street Triple er ret glad for at skifte uden kobling så snart den kommer over 6000 rpm. Men da den tager omdrejning meget hurtigt skal man være vaks på hænderne for at gøre det rigtigt. Som Sajmon siger må du ikke føle et ryk i cyklen, så gør du der forkert og skal prøve på en anden måde.

• #7   11. jul 2017 Du må ikke geare ned uden kobling.. op kan man sagtens, om mekanikken holder afhænger udelukkende af hvor dygtig du er...
    Man kan godt få quickshift til din cykel. Men det giver ikke rigtig mening smiley

• #8   11. jul 2017 Gear op kan du sagtens, ned er ikke en god ide, den burde godt kunne til det, i Road race bruger der heller ikke kobling, "Quick shift osv" men ja det slider mere på kassen, jeg ville ikke gøre det til daglig brug, måske lige et lyskryds i ny og næ

• #9   11. jul 2017 Rent teoretisk så kan et nyt gear vælges gnidningsfrit lige præcis der hvor din mc stopper med at trække, men du heller ikke motorbremser, motoren løber så at sige bare med farten. Men i mine øjne så er køblingen der af en grund. Har aldrig selv leget med gearskifte uden kobling. Og vi ved nok alle sammen hvordan man kan skifte gear på forskellige måder, både hurtigt og langsomt, ved brug af kobling smiley

Hvis der ikke er kommet nogle mislyde eller andre "ændringer" i motorgang eller køreegenskaber, så er der ikke sket det mindste. Desuden er en motor lavet til at blive brugt! smiley

• #10   12. jul 2017 Din mc har en sekventiel gearkasse, og du kan derfor skifte gear uden kobling. Min Aprilia er meget glad for clutchless shifting, og skifter meget bedre uden kobling. Bruger kun kobling fra 1-2. Det er noget du skal øve dig på, før det bliver helt smooth.

• #11   12. jul 2017 #9
    Ikke rent teoretisk. Det kan man rent praktisk.
    BMW har sgu aldrig været god til at lave gearkasser uden 'klonk' før i nyere tid.
    Jeg skifter altid uden kobling fra 2. -> 5. (til tider også 1. -> 2.)

Det er der slet ingen dramatik ved - selv på en gammel R1100RS.
    Det kræver bare lidt højre-hånd-venstre-fod-koordination: Drej-frem-skift-op-drej-tilbage = 1 splitsekund smiley

• #12   12. jul 2017 Hmm, læste lige mit indlæg igen.
    Jeg skifter jo ikke fra 2. til 5. Jeg skifter uden kobling fra 2. gear og opefter.
    Når jeg en sjælden gang skifter fra 1. gear til 2., er jeg ikke altid så koordineret, så det kan godt hugge lidt. Kænguru-style. Men igen, BMW i en '95-model... smiley

• #13   13. jul 2017 #9 "Men i mine øjne så er køblingen der af en grund" - ja, den er jo nødvendig for at skifte fra frigear til 1. og så hvis man vil holde stille mens man er i gear (eks. når man holder for rødt lys). smiley

• #14   13. jul 2017 det gør jeg forøvrig i min 2012 Mercedes Vito

Kommentér på:
Skifte gear uden kobling?

Annonce