2.392 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Tændrør og forbrænding Tændrør og forbrænding

Så har jeg lige et spørgsmål angående tændrør og den farve de skal have hvis den står rigtigt i blandingen....

Jeg ved så meget, at den skal være brunlig for at stå rigtigt, men skal det være mørkbrun eller lysbrun for at stå optimalt?

Lige nu synes jeg den går lidt ujævn, derfor tjekkede jeg så tændrører og på det jeg tog ud, var den brun men kun på lidt over halvdelen af isoleringen resten var hvid... Tyder det på, at tændrører ikke tænder ordenligt?

Det skal siges, at da jeg skulle starten den efter vinterpausen druknede den på cylinder 4 og det er også der tændrører jeg tog ud..... Man læser også tit, at NGK let dør hvis motoren drukner....

Tændrørene er kun små 6000km gamle, så de burde jo ikke være brændt ud allerede...

Mvh

Erling

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Punkteret cykel dæk 300 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Tilstoppet afløb 720 kr.
  • Vejledning til valg af matrialer og løsning af træterrasse ovenpå eksisterende fliser 1.000 kr.
  • Installing fence gate 950 kr.
  • Hylde mursten 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tændrør og forbrænding
  • #3   15. mar 2007 Man skalogså være opmærksom på, at tændrørets farve er et "øjebliksbillede" af blandingen.
    Dvs. at hvis man forinden har kørt en lang tur med lav hastighed i byen, hvorefter den har stået et stykke tid i tomgang inden man slukkede den, så vil tændrørene være lidt mørkere, end hvis man skyder den af på motorvejen, slukker cyklen og skruer tændrøret ud.

Når du skriver "ujævn" kunne det også godt være en synkronisering den trængte til, så alle karburatorer åbner ens.

• #4   15. mar 2007 Nope - hvis tændrøret ikke tænder ordenligt, er det sort(ish), og hvis det slet ikke tænder er det vådt af benzin.

CB

• #5   15. mar 2007 Anders har fat i noget!

Det er så meget øjebliksbillede, at skal man virkelig regne med farvelæsning, bør man køre nogle km med jævn fart, slukke på hovedafbryderen, standse og så inspicere.

Ikke alle cykler er lige slemme til at snyde, men gør man sådan, så er man sikker!

• #6   15. mar 2007 Carsten ¤Nordjylland¤ O: If it isn't broken - dont fix it...

• #7   15. mar 2007 Tak for oplysningerne....

Jeg tjekkede tændrøret dagen efter jeg havde været ude og køre 150km... Motoren blev stoppet lige efter jeg kom hjem.... og som sagt det var chokoladebrun, men kun på halvdelen af det hvide isolering....

Det virker lidt som om den står for fed, selv om jeg ikke har stillet på noget I vinterens løb.... Der er en tøven når jeg giver gas, specielt i lave omdrejninger og så kan jeg ikke bruge Chokeren mere til noget, for så drukner motoren....

Da der er elektronisk tænding, så kan den vel ikke være ude af justering? Det skal siges, at jeg har skiftet Ignition Advanced Unit tilbage til en Original Honda version. Den som sad der før var en +2 grader version....

Som en test skifter jeg tilbage til +2grader for at som om det gør en forskel....

I sidste ende så kan det være jeg skal have hele karb. sættet pillet af og adskildt.... Kan godt være man så lige skulle kigge på Ebay efter et nyt Karb Batteri.... Just in case.... Det hele er jo 90.000km gammelt, så ny er det ikke mere... smiley

• #8   16. mar 2007 Det kan godt være at den tidligere tænding har gjort at karburatorne har været dyset lidt op i samme ombæring.

Ellers kig engang på dit luftfilter.
    Jo mere skidt der sidder i det, jo mindre luft får motoren jo = for meget benzin.

Kommentér på:
Tændrør og forbrænding

Annonce