{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  XJ 900
  • #1   10. aug 2017 Jeg ville nok kontrollere om nogle af dine indsugningsgummier er tæret så der er hul i dem..



  • claus  P
    claus P Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 6
    #2   10. aug 2017 Det er der ikke de er nye og sidder som de skal

  • #4   10. aug 2017 for lidt benzin.tjek benzin filter.

  • claus  P
    claus P Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 6
    #6   10. aug 2017 Men har den en hoveddyse - har den ikke svømmer og dyse x4 ?

  • claus  P
    claus P Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 6
    #8   10. aug 2017 Den har netop on- pri og res på hanen.
    Det skete 2 min. efter jeg havde tanket benzin og min første tanke var, at der var sket en fejl tankstationen (er hørt før)
    jeg listede derfor hjem og prøvede med andet benzin i en soadavands flaske - boret hul i skruelåget, så kunne jeg sætte tryk på flasken smiley - så det er nok heller ikke der hunden ligger begravet.
    Hvad sker der hvis der er revnet en membran i toppen af karburatorerne ?


  • #9   10. aug 2017 Det ville være sært på alle 4 samtidigt , kig membranen i benzinhanen

  • claus  P
    claus P Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 6
    #10   10. aug 2017 Hvis det er membranen i hanen, skulle den så ikke nok kunne starte - benzinen strømmer jo ud hvis jeg tager slangen af.
    Den kan IKKE starte - tænder lidt/ryger hvis jeg prøver med fuld choker.


  • #13   11. aug 2017 Mine tanker efter læsning af problemet gik i retning af knækket gaskabel, men måske for åbenlyst.

  • #14   11. aug 2017 Tænkte også lige noget gaskabel som første indskydelse.. på vej hjem med min XJ 600 slap limen mellem gasrullen og håndtaget. Kunne med nød og næppe liste den (det heldigvis korte stykke) hjem, er du gal der skulle klemmes til om håndtaget smiley -men tomgangen og evnen til at starte burde det jo altså ikke påvirke..

  • #15   11. aug 2017 Næ du har ret. Hvis den heller ikke kan stå i tomgang så er det nok ikke kablet. Med mindre tomgang er justeret efter kabel spænding på gasrullen eller ved montering på karburatoren frem for tomgangsskruen.

    Det virker bare mystisk hvis ikke udfordringen ligger ved andres tidligere indlæg.


  • claus  P
    claus P Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 6
    #16   14. aug 2017 Fejlen fundet ( også en fejl jeg ikke skrev at det var lige efter jeg havde tanket)
    Mega pinligt. Som undskyldning vil jeg sige, at engang kunne man altså ikke tanke diesel på stander 1 - det troede jeg stadig ikke man kunne, men jo det kan man smiley
    1) en varm motorcykel kan køre på diesel men ikke starte igen.
    2) diesel opløser malingen omkring pakningen mellem hane og tank.
    3) diesel der er løbet ud at ovennævnte utæthed og ligger som en sø i bunden af traileren fordamper ikke med det samme - det ville benzin have gjort. smiley
    4) det var min første mistanke ( at der var sket en fejl på tankstationen) og prøvede derfor med benzin i en flaske - da var tændrørene bare koksede smiley
    Tak til Bille MC i Skanderborg for at kunne lugte forskel på diesel og benzin og tak til KS motor i Vejle for " vel menende trøst" smiley


  • #17   14. aug 2017 Kvajebajere smiley

  • claus  P
    claus P Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 6
    #18   15. aug 2017 Ja, det må du nok sige.
    De trøstende ord fra KS motor var " du er ikke den første og du bliver ikke den sidste"
    Det der irriterer mig mest er, at det var min første tanke da motorcyklen døde: "du har lige tanket - der må være sket en fejl" og at jeg så ikke fik min tanke fulgt 100 % op.
    Da jeg tømte tanken i går (det tager jo kun 2 min. at pille tanken af) og hældte det ud i en balje, kunne man jo tydeligt se det var diesel = gul.
    Benzin er blå.
    Nå, den er blevet godt smurt af dieselen og kører perfekt igen.


Kommentér på:
XJ 900

Annonce