{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.274 visninger | Oprettet:

Har problemer med Ducati Monster, der går ud {{forumTopicSubject}}

Hej Allesammen,

Jeg har en Ducati Monster 600 fra 1998, som forleden dag er begyndt at opføre sig underligt.

Jeg havde en god lang køretur på ca. 1½ time og undervejs gik den ud 3-4 gange.

Kører jeg med konstant fart kan den find på bare at gå ud under kørsel. Derefter kan jeg starte den igen og køre videre. Det virker som om det er et elektrisk problem. Den går også nogen gange (kun periodisk) når den holder i tomgang. Selve tomgangen er fin og er ikke for lav.

Da jeg kom hjem og kørte ind i indkørslen gik den ud i tomgang og bagefter kunne jeg ikke starte den - Der var ingen respons på startermotoren, men der var stadig lys osv. på den. Efter et par sekunder var der igen respons på startermotoren og den startede fint.

Er der nogen, der har en ide om hvad dette kan skyldes?

Mvh

Jasper


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har problemer med Ducati Monster, der går ud
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   11. aug 2017 Det skyldes dårlige stik eller ledningsforbindelser. Det er slet ikke unormalt på en 90'er Ducati.

  • #2   11. aug 2017 Kender en som har en Monster 900, den havde lidt af det samme problem som din.
    Det viste sig at være en knækket diode som sad loddet på en af ledningerne fra støttebenet.


  • #4   11. aug 2017 Hvis den går ud og problemet bliver der indtil du ryster eller bevæger mc'en lidt lyder det som et dårligt stik, ledning, samling, knap eller del.

    Hvis du kan få problemet til at blive der ville det være meget nemmere at måle sig frem til synderen, da der jo ingen forbindelse er.

    Gå det hele igennem visuelt og ellers må du jo se, om du kan måle dig frem til det med et voltmeter.


  • #5   23. aug 2017 Jeg har været igennem de fleste stik som jeg kunne komme til. Væbnet med en kontaktspray tror jeg at problemet er fikset. Den har i hvert fald ikke gjort det siden smiley
    Tak for hjælpen!


Kommentér på:
Har problemer med Ducati Monster, der går ud

Annonce