{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Bjarne S
Bjarne S
Online Tilmeldt:
15. okt 2015
Følger: 5 Følgere: 29 Emner: 44 Svar: 261

El-net, hvad gør den kloge nu? {{forumTopicSubject}}

Jeg restaurerer en XS400 fra 1978, nu kan jeg ikke længere snige mig uden om el-nettet. Hvordan ville I gå frem.
A: Måle igennem og sætte på igen (den kørte og det meste virkede men ikke det hele, er lidt bange for at komme til at fejlsøge i det uendelige)
B: Bygge et nyt fra bunden, måske reducere i antallet af relæer og funktioner.
C: Forsøge at splitte op i kørestrøm, ladestrøm og starterstrøm, montere dem efter tur og skifte det der ikke ser friskt ud?
D: ?
(jeg kommer til at lære det fra bunden, jeg ved tæt på nul og en skid om el - det er jeg så nogenlunde frisk på)


Kommentarer på:  El-net, hvad gør den kloge nu?
  • Bjarne S
    Bjarne S Online Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 5 Følgere: 29 Emner: 44 Svar: 261
    #1   28. dec 2017 Billede:

    profilbillede
  • #2   28. dec 2017 Start fra bunden , har skiftet på en lignende Yamaha og endte med et komplet net fra en Suzuki gs500 inkl.kontakter og en elektronisk tænding der altid virker , inkl.spoler mv.

  • #3   28. dec 2017 Ældre ledningsnet er ofte præget af alt for mange tidligere ejere og nødreparationer der bare skulle køre én enkelt tur , ledninger som egentlig var beregnet til hus , strømtyve og muffer

  • #5   28. dec 2017 Jeg ved heller ikke en disse....derfor går jeg ikke igang med....sådan noget.

  • #6   29. dec 2017 Når du alligevel er i gang, så træk et nyt. På den måde, er du sikker på, at alt er, som det skal være, og når/hvis man i fremtiden skal fejlsøge, så er det bare SÅ meget lettere. Det er langt enklere end de fleste tror, når man først kommer i gang. Hvis du ikke vil starte helt forfra, og/eller ikke vil ændre på noget, så kunne man sikkert også være heldig at finde det hele til en overkommelig pris på nettet. Hvis du selv vil i gang, så kan det anbefales at skaffe et diagram, åbne det i paint eller lign. og så begynde at slette/flytte rundt på evt. ting der skal ændres smiley

  • #7   29. dec 2017 B: Bygge et nyt fra bunden, måske reducere i antallet af relæer og funktioner.

    Jeg ville bygge et nyt, Jeg ville kun reducere i antallet af relæer og funktioner hvis du også har fjernet den fysik fra mc`en. Jeg ville kun bibeholde de mest nødvendige stik. Købe nye stik over altalt f.eks. her http://www.xmas1.at/

    Jeg har bygget 2-3 ledningnet over de sidste 10 år, både med udskifning af ECU og tilføjelse af TC og mange andre sjove ting, og det er ikke ret svært hvis man går lidt systematisk til værks smiley


  • Bjarne S
    Bjarne S Online Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 5 Følgere: 29 Emner: 44 Svar: 261
    #8   29. dec 2017 Nu har jeg sømmet det gamle net op på en plade, så jeg har styr på længder m.m. + bestilt nyt blinkrelæ, condensator, startrelæ og sikringsboks, nu skal jeg til at lede efter stik (tak Dan) Så bid for bid håber jeg at jeg får styr på det.

  • #9   1. jan 2018 Det tager nok ca 8 timer at lave et elnet til en ældre japaner-så kan man jo forenkle det noget.
    jeg køber elstik i uk ved vehicleproducts.co.uk
    der ka jeg få nogle af de stik jeg ikke ka finde i DK
    mkh karl k


  • Bjarne S
    Bjarne S Online Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 5 Følgere: 29 Emner: 44 Svar: 261
    #10   1. jan 2018 Tak Karl
    Jeg er bange for det godt kan tage mig 8 uger før jeg får samlet dele, og hoved og hale i det smiley


  • Bjarne S
    Bjarne S Online Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 5 Følgere: 29 Emner: 44 Svar: 261
    #11   20. jan 2018 Under gammel isolertape fandt jeg en lap med det oprindelige reservedelsnummer, jeg prøvede at google det, og vupti Thisted MC havde et originalt nyt ledningsnet liggende til 700,- Modtog det med posten i går smiley

Kommentér på:
El-net, hvad gør den kloge nu?

Annonce