{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
609 visninger | Oprettet:

AIS Systemet (Krumtaps udluftning) GSX-R 1000 {{forumTopicSubject}}

Hvor mange har erfaringer, med at fjerne eller blokkere, krumtaps udluftning på deres kværn?

kan har set nogen montere, en blokerings plade, men så kan den da ikke udlufte tænker jeg ?

så hellere afmontere slangen, af luftfilter kassen, og sætte en prop i luftfilterkassen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  AIS Systemet (Krumtaps udluftning) GSX-R 1000
  • #2   10. mar 2018 Som #1 skriver, er du på vildspor! Men nu har jeg været flink og fundet noget du kan læse smiley
    https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/tuning/167283-nogen_der_ved_hvad_ais_staar_for


  • Vagn
    Vagn Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 123
    #4   10. mar 2018 Det skal bare blokeres nede ved topstykket med en jernplade og et el andet prop ved luftfilteret. Resten af systemet kan afmonteres for 1 kg vægtbesparelse;)

  • #5   10. mar 2018 aare okay gutter. jeg troede det var krumtaps udluftningen, det sådan det er på de fleste biler.
    Er der små kanaler i topstykket til udstødningen eller hvordan?

    nogen skriver den vil knalde fra udstødning. ?


  • #8   10. mar 2018 der ingen katalysator kun full titanium Akrapovic

  • #9   10. mar 2018 hvis man ikke har katalysator alligevel ,hvad får man så ud af at blokere ??

  • #11   10. mar 2018 Air induction system og krumtapudluftning skal og må IKKE sammenlignes.

    Du gør klogt i at lade din slange forblive monteret, hvor den sidder i forvejen.


  • #12   10. mar 2018 det lyder da kun fedt den efterbrænder lidt ved motorbremse. er det kun for at undgå den ikke gør det? at man lægger plader i

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #13   11. mar 2018 Jeg ville bygge systemet lidt om, i stedet for at bruge penge på de plader.

    Der er en smule vakuum på de to studser, så dem ville jeg forbinde til krumtaps udluftningen, som på nuværende tidspunkt sidder op i bunden af luftfilterkassen.
    Det gør at alle oliedampene, som ellers ville svine din luftfilterkasse til og forurene din indsugningsluft, bliver suget ned i udstødningen og forbrændt med det samme.

    Svagt vakuum på undersiden af stemplerne, giver en smule bedre gasrespons på de fleste cykler, og når man undgår dampene i indsugningen, giver det en minimalt renere og mere ensartet forbrænding.

    Er effekten målbar? Det tror jeg ikke, men der er ingen ulemper ved det - og det er stort set gratis.
    Man kan ikke rigtigt bruge den slags til så meget, men alle der nogensinde har prøvet min seneste SV'er, har udtalt at den virker mere frisk på gassen - vel at mærke før jeg fortalte hvad der var lavet.
    De folk jeg har lavet det for, siger alle det samme. Igen er det jo subjektivt - men det skader ikke at prøve selv og se om du kan mærke forskel.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #15   11. mar 2018 #14 - Så er det godt at der allerede sidder reed (envejs) ventiler i hans AIS system - det gør der faktisk i alle den slags systemer, da man heller ikke vil have udstødningsgasser op i PAIR/AIS ventilen eller i luftfilterkassen, hvor den friske luft kommer fra. smiley

    Men der er skam masser af udstødningsgasser i krumtaphuset allerede - det kaldes bare "blow by". Når forbrændingstrykket er på sit højeste, fiser der gasser forbi stempelringene og ned i krumtaphuset, og forurener din motorolie.

    Det er de dampe/gasser man fjerner hurtigere ved at suge på krumtap udluftningen.


Kommentér på:
AIS Systemet (Krumtaps udluftning) GSX-R 1000

Annonce