{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
438 visninger | Oprettet:

AIS Systemet (Krumtaps udluftning) GSX-R 1000 {{forumTopicSubject}}

Hvor mange har erfaringer, med at fjerne eller blokkere, krumtaps udluftning på deres kværn?

kan har set nogen montere, en blokerings plade, men så kan den da ikke udlufte tænker jeg ?

så hellere afmontere slangen, af luftfilter kassen, og sætte en prop i luftfilterkassen.



Kommentarer på:  AIS Systemet (Krumtaps udluftning) GSX-R 1000
  • #1   10. mar Suzuki GSX-R 1000 2017 + Smog Block Off Plates

    Det er ikke krumtap udluftning


  • #2   10. mar Som #1 skriver, er du på vildspor! Men nu har jeg været flink og fundet noget du kan læse
    https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/tuning/167283-nogen_der_ved_hvad_ais_staar_for


  • #3   10. mar Nu ved jeg ikke om du har købt de fanzy dæksler men jeg havde bare monteret en slange imellem de 2 udluftninger i dækslet.

  • D G
    D G Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 72
    #4   10. mar Det skal bare blokeres nede ved topstykket med en jernplade og et el andet prop ved luftfilteret. Resten af systemet kan afmonteres for 1 kg vægtbesparelse;)

  • #5   10. mar aare okay gutter. jeg troede det var krumtaps udluftningen, det sådan det er på de fleste biler.
    Er der små kanaler i topstykket til udstødningen eller hvordan?

    nogen skriver den vil knalde fra udstødning. ?


  • #6   10. mar " Det skal bare blokeres nede ved topstykket med en jernplade " hvorfor

    Det er vel bare at forbinde en slange mellem de studser som er der originalt så går han jo uden om den vacumklokke som forbinder over til luftfilteret.

    Der går kanaler op til membran under dækslet nede fra udstødningskanalen.


  • #8   10. mar der ingen katalysator kun full titanium Akrapovic

  • #9   10. mar hvis man ikke har katalysator alligevel ,hvad får man så ud af at blokere ??

  • #10   10. mar Du undgår det værste skyderi under motorbremse o.l.


  • #11   10. mar Air induction system og krumtapudluftning skal og må IKKE sammenlignes.

    Du gør klogt i at lade din slange forblive monteret, hvor den sidder i forvejen.


  • #12   10. mar det lyder da kun fedt den efterbrænder lidt ved motorbremse. er det kun for at undgå den ikke gør det? at man lægger plader i

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 231 MC-er: 12 Annoncer: 2 Emner: 64 Svar: 18.710
    #13   11. mar Jeg ville bygge systemet lidt om, i stedet for at bruge penge på de plader.

    Der er en smule vakuum på de to studser, så dem ville jeg forbinde til krumtaps udluftningen, som på nuværende tidspunkt sidder op i bunden af luftfilterkassen.
    Det gør at alle oliedampene, som ellers ville svine din luftfilterkasse til og forurene din indsugningsluft, bliver suget ned i udstødningen og forbrændt med det samme.

    Svagt vakuum på undersiden af stemplerne, giver en smule bedre gasrespons på de fleste cykler, og når man undgår dampene i indsugningen, giver det en minimalt renere og mere ensartet forbrænding.

    Er effekten målbar? Det tror jeg ikke, men der er ingen ulemper ved det - og det er stort set gratis.
    Man kan ikke rigtigt bruge den slags til så meget, men alle der nogensinde har prøvet min seneste SV'er, har udtalt at den virker mere frisk på gassen - vel at mærke før jeg fortalte hvad der var lavet.
    De folk jeg har lavet det for, siger alle det samme. Igen er det jo subjektivt - men det skader ikke at prøve selv og se om du kan mærke forskel.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 231 MC-er: 12 Annoncer: 2 Emner: 64 Svar: 18.710
    #15   11. mar #14 - Så er det godt at der allerede sidder reed (envejs) ventiler i hans AIS system - det gør der faktisk i alle den slags systemer, da man heller ikke vil have udstødningsgasser op i PAIR/AIS ventilen eller i luftfilterkassen, hvor den friske luft kommer fra.

    Men der er skam masser af udstødningsgasser i krumtaphuset allerede - det kaldes bare "blow by". Når forbrændingstrykket er på sit højeste, fiser der gasser forbi stempelringene og ned i krumtaphuset, og forurener din motorolie.

    Det er de dampe/gasser man fjerner hurtigere ved at suge på krumtap udluftningen.


Kommentér på:
AIS Systemet (Krumtaps udluftning) GSX-R 1000