609 visninger
|
Oprettet:
AIS Systemet (Krumtaps udluftning) GSX-R 1000 {{forumTopicSubject}}
Hvor mange har erfaringer, med at fjerne eller blokkere, krumtaps udluftning på deres kværn?
kan har set nogen montere, en blokerings plade, men så kan den da ikke udlufte tænker jeg ?
så hellere afmontere slangen, af luftfilter kassen, og sætte en prop i luftfilterkassen.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/tuning/167283-nogen_der_ved_hvad_ais_staar_for
mar 2017
Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 123
maj 2009
Følger: 1 Følgere: 34 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 28
Er der små kanaler i topstykket til udstødningen eller hvordan?
nogen skriver den vil knalde fra udstødning. ?
maj 2009
Følger: 1 Følgere: 34 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 28
maj 2009
Følger: 1 Følgere: 34 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 28
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.612
Du gør klogt i at lade din slange forblive monteret, hvor den sidder i forvejen.
maj 2009
Følger: 1 Følgere: 34 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 28
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
Der er en smule vakuum på de to studser, så dem ville jeg forbinde til krumtaps udluftningen, som på nuværende tidspunkt sidder op i bunden af luftfilterkassen.
Det gør at alle oliedampene, som ellers ville svine din luftfilterkasse til og forurene din indsugningsluft, bliver suget ned i udstødningen og forbrændt med det samme.
Svagt vakuum på undersiden af stemplerne, giver en smule bedre gasrespons på de fleste cykler, og når man undgår dampene i indsugningen, giver det en minimalt renere og mere ensartet forbrænding.
Er effekten målbar? Det tror jeg ikke, men der er ingen ulemper ved det - og det er stort set gratis.
Man kan ikke rigtigt bruge den slags til så meget, men alle der nogensinde har prøvet min seneste SV'er, har udtalt at den virker mere frisk på gassen - vel at mærke før jeg fortalte hvad der var lavet.
De folk jeg har lavet det for, siger alle det samme. Igen er det jo subjektivt - men det skader ikke at prøve selv og se om du kan mærke forskel.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
Men der er skam masser af udstødningsgasser i krumtaphuset allerede - det kaldes bare "blow by". Når forbrændingstrykket er på sit højeste, fiser der gasser forbi stempelringene og ned i krumtaphuset, og forurener din motorolie.
Det er de dampe/gasser man fjerner hurtigere ved at suge på krumtap udluftningen.
AIS Systemet (Krumtaps udluftning) GSX-R 1000