{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.022 visninger | Oprettet:

Går ud {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Yamaha FZ genesis 750 fra 94.
Den starter perfekt og går fint i tomgang i et stykke tid med choker.
Efter få minutter falder den i omdrejninger og går til sidst ud.
Så kan jeg slå tænding fra og til igen og så kan jeg hører benzinpumpen " fylde op", Lave tryk og så starter den i første hug igen. Og sådan kan jeg faktisk blive ved.
Er det benzin pumpen det er galt med.?
Der sidder sådan et kontakt sæt på pumpen, tænker om det kan være det der trænger til udskiftning.
Tank er renset og ny benzinhane og nyt benzinfilter.
Den gjorde det og så da jeg købte den og der var benzinhanen defekt pga næsten stoppet gennemløb.
Det skal nævnes at den har stået stille en del år.
Har ikke meget forstand på motorcyklers opbygning men kan da lave det meste selv.
Tænker om vi er ovre i noget karburatorværk.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Går ud
  • #1   13. mar 2018 Prøv at lad tank dækslet stå åbne. Og prøv igen

  • #3   13. mar 2018 " Tank er renset og ny benzinhane og nyt benzinfilter.
    Den gjorde det og så da jeg købte den og der var benzinhanen defekt pga næsten stoppet gennemløb.
    Det skal nævnes at den har stået stille en del år. "
    OG..." Tænker om vi er ovre i noget karburatorværk. "

    Øhh..du har altså IKKE renset kaburatorerne endnu ?
    Ellers som HC nævner lad tanken være åben, det kunne godt være et "vaccum " problem/ udluftnings rør/ slange , der er stoppet.
    Gammelt benzin afgiver noget snask det ligner våde bussemænd smiley og sætter sig sig i jets, svømmerhuse e.t.c. Det er måske det ?


  • #4   14. mar 2018 Hvad endte det med

  • #5   14. mar 2018 Tjaaa.

    Prøvede at starte den med åben dæksel og der var ingen forskel.
    5 - 8 minutter i tomgang og så er det lige som om at der ikke kommer benzin til mere.
    Slår tænding fra og til igen og så pumper benzin pumpen lystigt og så starter den perfekt igen. Tænker mest det er benzinpumpen men er ikke helt klar over hvordan den virker på sådan en cykel.
    Kan da godt være at man er ovre i noget rens af karburator, men synes bare ikke det burde være nødvendigt når nu den kører fint i en del minutter.
    Har så heller ikke en klap forstand på at rense karburator på sådan en. Ikke andetend det jeg har set på youtube.
    Så vidt jeg kan se skal den jo helt af osv.
    Kom endelig med flere ideer.


  • #6   14. mar 2018 Øv.. Men så længe Den starter fint.er det nok Ikke så slemt. Ville kører til mekanikeren og give dem en time løn.og få et svar. Håber du får det fikset. smiley

  • #7   14. mar 2018 Går den som den skal i de 5-8 min den kan gå inden den løber tør?
    hvis ja, så tror jeg ikke fejlen ligger hos karburatorerne, men nærmere i benzinpumpen. På FZR1000 af de tidlige årgange er den en fortrængningspumpe der er styret af trykket på afgangssiden. Jeg ved ikke om det stadig er det samme på en årg. 94?
    Da den kører og laver tryk når du slår tænding til, men ikke lyder til at starte igen når trykket falder efter cyklen har været igang tænker jeg at der er fejl på kontaktsættet/trykføler. prøv at skille pumpen ad inden du piller karbs af - alternativt lad mekkeren tage en kig og fortæl ham præcist hvad den gør og hvad du har lavet ved den indtil nu.


  • #8   14. mar 2018 Har lige været forbi Mekkeren og han er ikke i tvivl om at det er dyserne i karburatoren det er galt med ud fra symptomerne, så jeg har fået en forklaring på hvordan jeg skal gøre.
    Så må vi jo se om jeg kan finde ud af at ordne karburatoren.
    Den skal ikke skilles ad i atomer men kun lidt. I hører nærmere med resultatet.
    Og virker det ikke så går jeg i gang med pumpen.
    Tak for input.


  • #10   15. mar 2018 Har haft skilt ad og blæst igennem.
    Der var en del skidt i bunden, så jeg håber jo at det " bare " var det.
    Den bliver samlet i dag og startet, hvis jeg når det.
    Kryds fingre. smiley


  • #11   15. mar 2018 Samlet, startet. Kører betydeligt bedre i tomgang, dog kan den finde på at gå så langt ned i omdrejninger at den går ud.
    Dog kan den det meste af tiden køre i tomgang uden chooker.
    Ryger heller ikke mere, hvilket den gjorde før.
    Tænker den trænger til at komme ud og blive kørt en god lang tur på.
    Ellers tænker jeg, at jeg er ovre i det kontaktsæt som sidder i benzinpumpen, for når den går i stå, gør den som før med at den ligesom skal opbygge tryk når tændingen slås til igen.
    Kan så desværre bare ikke køre en tur i den uge da jeg har vagt på job og skal kan høre/tage tlf. smiley


Kommentér på:
Går ud

Annonce