{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forbremse lås, godt eller skidt?
  • #1   15. mar 2018 Ved ikke med kaliberen, men jeg ville aldrig selv bruge sådan en. En eventuel tyv skruer bare bremsegrebet af og vupti, ingen lås. Det kræver en svensknøgle og ikke andet...

    Vil anbefale en Abus 8077 - bruger den selv uden problemer - og så er den forsikringsgodkendte (hos GF i hvert tilfælde).


  • #2   15. mar 2018 Hverken bremsecaliper eller bremsemaster tager skade. Men som sagt, så duer de ikke som tyverisikring. De egner sig kun til transport af motorcykel på en motorcykeltrailer eller lignende.

  • #4   15. mar 2018 Brug den som supplement til en skivebremselås eller kædelås.
    Har haft en i +10 år. Masteren tager ikke skade. Har brugt den hvis jeg lige har været inde og handle og småting. Skulle MC'en stå uden opsyn i længere tid, har jeg suppleret med en ekstra lås.
    Dens formål er at forhindre brugstyveri, og til det formål er den udemærket.


  • #6   15. mar 2018 Tak for jeres input gutter smiley

    det var netop for at have lidt flere låse for at få evt. tyve til at gå uden om smiley

    1# den der abus 8077 ser meget fornuftig ud smiley


  • #7   15. mar 2018 Tar 20 sek at løsne en af luftskruerne på Caliper, så er den IKKE bremset mere!

  • #8   15. mar 2018 #7 tilgengæld er forenden smurt ind i bremsevæske. Så den forhindrer stadig brugstyveri.

  • #9   15. mar 2018 Arh, den var vist lidt tynd, Jesper smiley

  • #10   15. mar 2018 #9: Nej det er den ikke. Kan ikke forestille mig nogen kører rundt på en MC uden forbremse, og med dækker smurt ind i bremsevæske. De kommer kun til første sving.

  • #11   15. mar 2018 #10:

    Det kan jeg sagtens. En tyv gør!

    Der skal såmænd næsten ikke drænes noget væske for at skabe det nødvendige trykfald smiley

    Scenarie 2: Awekatten drikker en cola, monterer et stykke slange på en af niplerne, hvorefter han nøjsomt dræner væsken fra bremseslangen ned i dåsen. Dåsen stiller han pænt, så den ikke vælter, hvorefter han og en fætter kører afsted derfra - nu opmærksom på nedsat bremsekraft smiley

    Håber du forstår min humor? smiley


  • #12   16. mar 2018 ndet nytter intet at løsne og dræne kaliber... gashåndtaget ville jo stadig være blokeret så manden er lige vidt... så det hedder nedstryger på greb eller afmontering af dette... og det er rimeligt synligt

  • #13   16. mar 2018 Nu er det jo ret langt mellem tyvene og skulle han kigge på ens cykel, så er der nok ikke særlig stor chance for han har både værktøj og drænslange med i lommen. Og nedstryger er nok endnu mere tvivlsomt. smiley

  • #14   16. mar 2018 Vinkelsliber på batteri, så er sådan en lås vel halveret på 15 sekunder..

  • #15   16. mar 2018 #14: Det er opskriften for at bryde alle låse. Så på det punkt er den ikke værre.
    Men det er sjældent brugstyve render rundt med en vinkelsliber i baglommen.


  • #16   16. mar 2018 Hvad med en kranbil? smiley
    - Eller træk den væk...


  • #17   16. mar 2018 15#

    Yes!
    Som skrevet herinde så mange gange før, så findes der to tyve.
    Dem der keder sig og skal have det sjovt/hurtigt bruge et køretøj
    Og så dem der skal bruge lige den MC.

    Sidstnævnte, kan man kun beskytte sig imod via kaskoforsikring.. smiley

    De første bliver forhåbentlig afskrækket af den smule lås/alarm vi nu kan klaske på


  • #18   16. mar 2018 Jeg bruger en billig skivelås med alarm fra ebay til mc scooten.
    -når jeg parkerer op til et par timer i albertslund.
    Samme type som de har i thansen, men til under 100kr i stedet for 300kr.
    Det er rigeligt til at brugsvarylen højst rør maskinen så alarmen siger bipbip.
    Skal den stå længere tid så hedder det abus kædelås.

    Nævner bremseskivelåsen fordi den tager 2 sekunder at smække på.
    Det er altså dejlig belejlig.

    Den billige fra kina er ikke så solid som den fra thansen.
    Fordelen ved det er at den vejer under det halve.

    Ulempen er at tyv type 1 kan bryde den op på kun 10 sekunder i stedet for de 20 sekunder det ville tage at få den kraftigere solide lås af.

    -hvilket så igen er lige meget, fordi den type tyv alligevel er lige meget.
    Det er ikke pro tyven jeg beskytter mig mod når jeg er ude at køre ærinder.


  • henrik S
    henrik S Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 25
    #19   16. mar 2018 abus den man montere gennem skivebremse med alarm. er super.

Kommentér på:
forbremse lås, godt eller skidt?

Annonce