1.589 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Ventiler og sims. Ups... Ventiler og sims. Ups...

Hej Mc galleri. den korte historie er at jeg har adskilt motoren på gsxr 750. Glemte desværre at måle ventil spillerum. Og så havde jeg stilt det hele pænt op på bordet. Men hunden kom desværre det at vælte det hele. Så nu har jeg ingen idé om hvad for nogle sims der hører til hvor.. mit spørgsmål er så. Kan jeg samle motoren og tørne den og så måle spillerum eller må jeg bide i det sure æble og samle det hele og sætte motoren i cykelen igen for at starte den helt op og så måle spillerum.? Håber i har lidt nyttigt viden ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ventiler og sims. Ups...
  • #1   14. apr 2018 Skyd hunden og læg så en knast i dit dit topstykke og mål så spillerummet. Begynd med de tyndeste shuíms du har. smiley

• #2   14. apr 2018 Hmmm.. Shims koster så lidt smiley
    Er det ikke bedre at købe et nyt komplet sæt shims i standard tykkelsen manualen anbefaler, så du har et 100% "nulstillet" udgangspunkt..
    smiley smiley
    Måske mange skal skiftes alligevel men så skifter du ud fra en ens baseline.. smiley
    smiley

• #3   14. apr 2018 Jo bestemt Henrik.

Mit spørgsmål er mere skal jeg samle motoren helt og sætte den i biken igen for at starte den op og lade den blive varm for at det sætter sig rigtigt. Og så skilde det ad igen for at måle og justér sims.

ELLER kan jeg nøjes med at samle ventiler og sætte aksler på, tørne motor med håndkraft og der efter måle spillerummet .?

• #4   14. apr 2018 Ens baseline ... Shims koster 57,50 PR.stk i ombytning ?? x16 , gør du bare som Karsten foreskriver , det er nemmest og absolut billigst

• #6   14. apr 2018 Super ! Tak for svarene.. var bange for jeg skulle montere motor og hele pisset for at starte den op..

Det sparede mig sku for nogle timers arbejde ! smiley

• #7   14. apr 2018 #2
    Jeg har ved gud aldrig hørt magen til våd, det er sgu ikke meget du ved om motorer og det du ved er bedst du holder for dig selv smiley smiley smiley smiley

• #8   14. apr 2018 #7 øh.. Godt så.. Jeg elsker også dig..! smiley
    Du har får så vidt ret, det er da kun en fem seks stykker jeg har strippet og samlet på for at sælge videre.. Plus selvfølgelig det løse m de par mc'er jeg selv har kørt og passet og plejet under vejs.. smiley
    Ikke møj viden selvfølgelig - men vi må jo byde ind med det vi har smiley
    og ved at vælge det manualen foreskriver, anvises der jo en sikker vej frem..
    Hellere lade uheldet m vuffer koste nogle hundrede kr. Og så er det.. Det..
    smiley

• #9   14. apr 2018 Men i mener sagtens jeg kan samle topstykket og så måle spillerummet ud.. ? smiley Bare lige så vi er enige. smiley

• #11   14. apr 2018 Super ! Det gør jeg smiley

• #12   14. apr 2018 Sæt i gang H.H. metoden fin og du kan forsøge dig med at putte de tynde shims under udstødnings ventilerne

• #13   16. apr 2018 jeg havde bare begyndt fra en ende af, og så justere dem op, når du så møder nogle hvor du mangler størrelser, så kan du bytte shims, det gør nogle forhandlere gratis (har jeg erfaret) hvis de får den du har, som ikke er ødelagt

• #15   16. apr 2018 Så er samtlige gevind jo bollet om til coils inden man er færdig med 16 * x antal forsøg ??

• #16   19. apr 2018 Kan du ikke få Shims’ene ud uden at tage knasten ud? Så er det jo bare at sætte alle Shims’ene i Lav en skitse over alle ventiler med målene på Shims’erne Og så stille og roligt flytte rundt på dem.Iøvrigt så er maxmc den billigste med nye Shims.Har selv en Triumph som skal have knasten ud for at komme til,men har lavet en lille skrå messing bøs som jeg drejer ind mellem knast og knastfølger så jeg lige nøjagtig kan lirke Shimsen ud og isætte en med korrekt tykkelse
    Held og lykke det skal nok lykkes for dig
    Lad nu ikke hunden hjælpe dig igen??

• #17   19. apr 2018 ja vores hund får også skyld for mange ting bland andet når der er en der slår en prut i stuen. indrøm det bare du har fucked up smiley

• #18   19. apr 2018 Det kan desværre ikke lade sig gøre leif..

Haha ja her får hunden også skylden for prutter. Men en Newfoundland på 70 kg er lidt kluntet. :')

Kommentér på:
Ventiler og sims. Ups...

Annonce