1.469 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

synkronisering/justering synkronisering/justering

Hejsa

Nogen der ligger inde med vakuummeter og lidt ekspertise i synkroniserning, i nogenlunde nærhed af Esbjerg og omegn?? Den har stået stille i et par år nu, og kører noget ujævnt, for ikke at sige MEGET ujævnt, i tomgang... Så den trænger virkelig..... Håber på lidt hjælp, da mekanikkeren nok koster spidsen af en jetjager... smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  synkronisering/justering
  • #1   6. maj 2007 Jeg har synkroniseringsværktøj, men der er godt nok lidt langt fra Esbjerg til Aalborg smiley

Hygge

• #2   6. maj 2007 Hej Martin.

jeg har et synkronometer til at ligge, det er ikke særligt svært, det drejer sig om 3 skruer på den aksel der går igennem karburatorerne der skal stiles på.
    Vi kan nok finde ud af noget en dag, du skal bare have tanken af og have fikset en midlertidig tank til at køre på imens der skrues.
    Det kunne også være du skulle kigge tændrør og luftfilter efter inden da det også godt kan være derfor.

Morten (Esbjerg)

• #3   6. maj 2007 hej Morten R
    Lyder kanon !!

Har skiftet både luftfilter og tændrør, det har ikke hjulpet det helt store, men det er også en "ny" karb. der er kommet på så den trænger helt sikkert... Der sidder e´t vakkum "udtag" for neden på vher karb, og en lille skrue til at åbne for dem, som er nem nok at komme til, men blandeskruerne sidder også dernede, og ikke særlig nemme at komme til at skrue på, der er ikke ret meget plads, og evt. skruetrækker skal godt nok være kort... eller små fingre hehe. Men måske ikke dem der skal bruges??.. Håber da vi kan finde ud af noget en da, kunne være kanon... tak for hurtig respons

• #4   6. maj 2007 doooh du skrev jo lige at drejer som om de tre skruer på akslen, de er nemm at komme til kan jeg se, men skal man ikke bruge blandeskruerne i bunden så??

• #5   6. maj 2007 ellers har jeg set det er på tilbud ved louis for tiden til 30€

• #6   6. maj 2007 Martin.

nej det har ikke noget med blandingen at luft/benzin at gøre i dette tilfælde, det man synkroniserer er hvor hårdt hver cylinder/karburator arbejder i forhold til hinanden, altså at gasspjældene åbner ens, m man vil.

Blandingsskruerne kan jeg ikke hjælpe dig med, der skal du måle på udstødnings gassen med en lambda sonde som monteres i udstødningen. og køre en tur hvorefter man kigger måleresultater efter og justerer i forhold til dem.

en god ide er at køre ud til for eksempel Carstens mc, og få ham til et rulle din cykkel, der bliver det målt samtidig med, det koster vidst 500 kr for en rulning der.

Og så tror jeg nok at de blandingsskruer du snakker om der sider i bunden af karburatoren ikke er blandingsskruer men aftapning til bundkarene, blandingsskruerne sider så hvidt jeg ved oppe midt på din karb, mener nemlig det er den samme model som sider på min cykkel.

• #7   6. maj 2007 det var billigt for sådan et instrument, hvis det ellers er i en rimelig kvalitet, har selv givet 600kr for mit her hjemme.
    det er rart at have et sådant liggende, det var måske værd at investere i.

• #8   6. maj 2007 ja har også overvejet at købe et, måske skulle man bare det, for nok ikke den eneste gang de skal synkroniseres jo.... det er jo en kawa hehe

• #9   6. maj 2007 Jeg skal lige prøve at huske at få den med fra værkstedet næste gang jeg er der, så finder vi ud af noget martin.

Ang blandingsskruer, har du nok fundet den rigtige, det lyder ikke helt forkert at du skulle kunne se din "hovednål" igennem det hul du skruer blandingsskruen ud af, den går ind og hvad skal man sige peger på toppen at dyserøret, for at lave turbolens/vacum omkring toppen at dette, for at trække benzin op harfra.

• #10   6. maj 2007 jeps, er ret sikker på det er dem hverfald.. Du lyder til at ha meget forstand på det, ret betrykkende hvis du skal rode med min bike... hehe....måske mc mekaniker??

• #11   6. maj 2007 He He, nej jeg starede som 13årig med at rode i gamle knallerter har nok haft omkring 15 stk gennem tiderne, stort set alle har været totalt adskildt, har haft en gs500 der har været adskildt ligeledes en bandit 600, og det sidste skud på stammen den cykkel jeg kører på nu min dejlige bandit 1200.
    Denne købte jeg i en totalt og aldeles misvedligeholdt stand til billige penge, den har jeg så haft totalt adskilt og renoveret i vinter.
    Se eventuelt mine foto albums, har ikke lige fået taget mig sammen til af få den oprettet herinde endnu, men det kommer. Den 600 som står i min profil har min bror overtaget.

• #12   6. maj 2007 Morten.... Du skulle vel ikke på et tidspunk finde vej forbi Billund og have lidt tid til overs til og assistere ved en Karb, Sync....?

Jeg har en CarbTune sync. enhed m.v. men jeg kunne godt lige bruge en Hands On guide første gang..... smiley

Det skulle egenlig ikke være svært, så vidt jeg kan læse mig til, men nogle gange er der lige et et par småting som man lige skal have set/hørt, for at gøre tingene rigtigt...

• #13   6. maj 2007 Jo jeg jeg kunne godt kigge forbi, en det er faaktisk ikke ret sværet kan lige prøve at forklare:

1: demonter tank
    2: lav en midlertdig tank (har selv taget en 1½ liter sodavandsflaske, målt benzinslangen (10mm udvendigt, så hvidt jeg husker) og boret et 9,5 mmm hul i låget, og et 2 mm åndehul i bunden, bøvlet benzinslangen gennen hullet i låget, benzin i vupti så har man en noget intermistisk midlertidig benzin tank.

3: på alle 4 karburatorer er der en studsl formentlig med en lille gummihætte på, de tages af og slangerne fra dit synkronometer forbindes her til.

Dog skal det lige siges at den ene karburator (den tættest på benzin hanen) med rimelig sikkerhed er forbundet til benzinhanen, dette lille stykke slange fjernes midlertidigt så man kan komme til den studs den er monteret på.

4: Så er man klar til at få startet sin mc op, hvis det er viserinstrumnter man har er der formentlig med instrumenterne blevet leveret nogle små ventiler disse lukkes helt til inden start, og skal sidde på slangen imellem hvert viserinstrument og den pågældende karburator.

5: Motoren kører, og bliver lige varm, åben lige så stille for de små ventiler en efter en indtil nålene på viserinstrumenterne begynder at vise noget, hvis de vibrerer meget har man åbnet for meget for ventilerne.

6: Karburatorene synkroniseres parvis således:
    imellem karburator 1 0g 2 sidder der en lille skrue på den aksel som forbinder dem og som gaskabelet trækker i, nu er det så ideen at man skal have de to instrumenter der er tilslutter karburator 1 og 2 til at vise det samme, dette gøres ved at skrue på den lille skrue på akselen, de andre instrumenter glemmer vi lige imens.

Samme procedure for karb 3 0g 4.

Nu har vi den samme visning på instrument 1og 2 og den samme visning på 3 og 4, altså parvis, ikke nødvendigvis det samme.

Det sidste man så gør er at finde den skrue der er på akselen imellem karburator 2 og 3 og stille den således at instrument 1og2 viser det samme som instrument 3og4.

så skulle man gerne være færdig og det hele kan samles igen.

Håber det kan hjælpe jer.

Morten R

• #14   6. maj 2007 oki lyder meget nemt, men tror at der på min skal nogle "propper" eller overgangsstykker til, da der ikke er gummidutter på studserne, men en skrue der skal åbnes for, kunne forestille mig at den skulle helt ud, og derefter skulle lukkes med en prop ting?? måske....

• #15   6. maj 2007 så er den intermistiske benzintank tabrikeret smiley så er klar!! hehe..

• #16   6. maj 2007 hmm fabrikeret skulle der vist stå hehe

• #17   6. maj 2007 Jeg blander mig lige lidt med et udvidet spørgsmål så!!

Hvad er det precist man stiller på?
    Kan det have indflydelse på gas responsen?

Jeg har lige fået min synkroniceret, og nu synes jeg ikke at den tager gas lige så hurtigt som før!

• #18   6. maj 2007 hmm det skulle den da gerne..træls... hvad måtte du gi for sync.?? eller fik du det gjort "orange" hehe

• #19   6. maj 2007 Blev gjort af min fætter.

Men jeg vil selv have udstyr til det, jeg har mest tillid til mig selv.
    Men jeg må lige kende teorien bag, infen jeg kaster mig over det. (+ mit værksted skal lige være færdig, er ved at bygge 80m2 hvor ½ af det er mit nye værksted.

Kommentér på:
synkronisering/justering

Annonce