614 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Banken i motor efter problem Banken i motor efter problem

Jeg havde min nye/ældre Boldor på et aut værktsted sidste sommer for lige at få justeret et par ting og sager.
Da jeg fik den igen var ventildækslet klistret ind i flydende pakning samt at de 8 gummitætningen der sidder i dækslet næste var "moslet" ned i dækslet.
Efter nogen tid begyndte der at komme olie ud af drevet hvor omd. kabel går i ventildækslet og her for ca. 1 md. tid siden tog jeg hul på et begyndene problem. Jeg troede naivt at det kun var en pakning som der skulle skiftes ved drevet, men ak nej, det kære værksted har voldtaget min kære Honda og brækket overfaldet hvor drevet går i. Det er nu skiftet ud med et brugt og Hondaen køre igen. Men der er en vis banken/raslen i motoren. Det er måske et dumt spørgsmål men hvad kan det være. En snakker om at det var synkroniseringen af karb. En anden snakker om at det kunne være metal dele som der genere... hvad er Jeres umiddelbare bud.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Banken i motor efter problem
  • #1   8. maj 2007 hvor meget har den kørt ?

• #2   8. maj 2007 er det kommet lige efter du skiftede det overfald ?
    det kan godt være mere slidt end de andre overfald og derved kan knastakslen "hoppe" det er IKKE godt

• #3   8. maj 2007 Det er da et ærgerligt værksted du har fundet dig.

Svært at sige hvor lyden kommer fra.

Men banken eller raslen i motoren skal i hvert tilfælde identificeres inden man kører videre.

• #4   8. maj 2007 thomas det er især svært at hjælpe manden når han laver et indlæg og derefter logger af hmm

• #5   8. maj 2007 FÅ DET UDERSØGT NU!!! Min begyndte at rasle og ikke så lang tid efter DØDE moteren.

• #6   9. maj 2007 Sådan en ældre Bold'Or skal rasle lidt - Der er jo ikke mindre end 3 kæder inde i motoren.
    det vil hjælpe på diagnosen hvis du kan lokalisere lidt bedre, om lyden kommer fra bund/midt eller top af motoren.
    Prøv evt. at holde et metalrør på motoren forskellige steder, mens du "lytter" i den anden ende, dat kan tit hjælpe til at lokalisere lyden.

du kan evt. prøve at justere de 2 knastkæder og se om det gør en forskel. Kæden derfobinder bund med top, justeres ved at løse de to 6mm møtrikker som er placeret bagpå cylinderen midt under karburatorerne. mens motoren står i jævn tomgang. Når de er løse, kan kædestrammeren indstille sig selv, og så spænder du blot de to møtrikker igen.
    Den øverste kæde, mellem de 2 knastaksler, justeres ved at spænde/løsne justeringsskruen forrest, midt på topstykket.

• #7   10. maj 2007 Hej igen.
    Jeg var inde hos et værksted i Aalborg og det fortalte at min banken ikke var unormal, det var bare et spørgsmål om at justere den op i tomgang. Det var koblingen som der snakker når den kom for langt ned i omdrejninger.
    Mange tak for Jeres svar.
    Ps. lagde eller en ny besked herinde vedr. km stand og om det var før eller efter skift at overfald men af en eller anden grund er det ikke herinde.

Kommentér på:
Banken i motor efter problem

Annonce