{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.221 visninger | Oprettet:

Lyd til en aprilia rs 125'er... {{forumTopicSubject}}

Har købt en Aprilia rs 125'er... lille fræk sag, men den lyder jo totalt som en symaskine... (hvilket jeg godt vidste inden jeg købte den)

Kan man egentligt gøre noget ved det ?? Tænkte lidt på om man kunne få en anden udstødning eller et andet luftfilter til den ?? Har ikke så meget forstand på mc endnu, så håber i kan hjælpe mig...

Tak = )


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lyd til en aprilia rs 125'er...
  • #1   12. maj 2007 Det kan man uden tvivl (jeg er dog ikke rs-mand), men skulle du ik lige have den oprettet? smiley

  • #2   12. maj 2007 lyd.. man kan sikkert tune den med noget luftfilter og en ekspantionspotte men en 2 takts motor lyder specielt ligemeget hvad.. så den vil altid lyde som en græstrimmer FROM HELL........ men få da oprettet din cykel her på galleriet (selfølgelig med dig på i en g-streng) hehe ;o)

  • #3   12. maj 2007 Lyder godt - det må prøves... = )

    Jeps, jeg skal nok lige få den oprettet herinde.. hehe.. sidder og er i fuld gang.. så i må lige hjælpe mig, men at få den ind gutter..


  • #4   12. maj 2007 Her skulle du ku få en potte der kan få den til at lyde som en hvepz på speed.. smiley

    http://www.50cc.nl/2stroke_pleasure.htm?rs125.asp~TsMain


  • #5   12. maj 2007 Prøv nu lige at tænke med andet end p*****, gutter.. I skræmmer jo alle kvindfolkene væk! smiley

  • #6   12. maj 2007 Du kan pille snorklen ud af luft filteret... Der sidder en lille studs op af luftfilteret som ender i 2 huller, den studs er lige til at hive op og så er der et større hul nedenunder, denne studs sidder der vidst kun på grund af støjdæmping. Jeg har pillet min ud og det giver den en lidt dybere lyd når man drejer gashåndtaget...

  • #7   12. maj 2007 Lige mine 2-cent

    Drop alt hvad der hedder tuning på en RS125 !!!

    Motoren er i forvejen presset og optimeret til det yderste. Piller man ved luftfilterkasse eller udstødning kommer den kun til at køre dårligere !... og med stor sandsynlighed skal det nok lykkes tillige at ødelægge motoren derved... og kan man ikke selv skrue, så er det MEGET kostbart at få lavet.

    Glæd dig over at du har en af markedets absolut bedst styrende og bremsende mc'er. At den så ikke kan rykke til 100 km/t på 3 sekunder eller måske lyder som en kædesav på helium... Ja... hvad gør det??? Jeg har selv kørt RS125 i 2 år - herefter skiftede jeg til min nuværende mc:

    (link fjernet)

    Og lad mig bare fastslå at RS125'eren er den klart bedst styrende af de to. Funfactoren er 10 ud af 10.

    Brug penge på 2 gode dæk. Sørg for at den aldrig løber tør for olie - og brug olie af god kvalitet. Så har du i mine øjene en MC der er langt mere racer-præget end 95 % af galleriets.

    Mangler du info om RS125'eren har jeg stadigvæk manualer i pdf-format.


  • #8   12. maj 2007 Vedrørende snorklerne på luftfilterkassen, så har de en funktion - fjerner man dem, vil den miste kræfter. Der er indenfor RS125-verdenen dog en mening om at man måske kan vinde en lille smule effekt, ved at skære de indvendige snorkler af - jeg vil på det kraftigste fraråde at gøre dette.

  • Jesper S
    Jesper S Tilmeldt:
    dec 2006

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 7
    #9   12. maj 2007 John Doe !

    Jeg vil gerne have nogle manualer.
    Jeg skal nemlig ud og have en RS125'er smiley


  • #10   12. maj 2007 Få den så oprettet! smiley

  • #11   12. maj 2007 --> Jesper S

    Du får lige min MSN på PB


  • #12   12. maj 2007 kig efter manualer på www.aprilia.com

  • #13   13. maj 2007 --> Rasmus O

    Man kan vist kun finde "owners manual" på nettet - den er identisk med den lille bog, der følger med mc'en... Jeg har den originale Aprilia RS125 (1999-2004) workshop manual (værkstedsmanual - minder om Haynes).


Kommentér på:
Lyd til en aprilia rs 125'er...

Annonce