{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  positionslys
  • #1   15. jun 2018 har slet ingen lyskontakt på min b-king fra 2011 kun lys når den er startet og kan så kun blænde op og ned , så mon ikke den klarer syn :)og kun parkeringslys når den står i lock altså styrlås smiley

  • #2   15. jun 2018 er det originalt ?

    nåja i lock tænder det som det skal


  • #3   15. jun 2018 Jeps den er sådan standart smiley

  • #4   15. jun 2018 ok ? jamen så er der nok ikke grund til panik smiley

    grunden til jeg undrede mig er at jeg har haft en model der var et par årgange ældre hvor man kunne tænde positionslys uden den var startet , dog var den produceret i japan hvor min nuværende er produceret i italien , lidt sjovt der er forskel på det smiley

    men takker for input


  • Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Svar: 39
    #5   15. jun 2018 Hvis det er en TDR 125 (3SH) fra Belgarda skal det være sådan. Batteriet forsyner kun blinklys, stoplys, horn, neutral lampe og lampe for oliestand. Resten af el-systemet forsynes direkte fra generatoren (spole for lys).

  • Eggert B
    Eggert B Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 13 Svar: 2
    #6   16. jun 2018 Det er ret enkelt. MC egenvægt under 120 kg fra før juni 1980, behøver ikke at kunne tænde positionslys uden at motoren er i gang.
    Jeg undersøgte det, da jeg skulle gennemgå vores Yamaha dt 250 mx.
    En pudsig lov, men så'rn er det bare.


  • #7   16. jun 2018 Jesper H : det er ikke en TDR , men ellers så tæt på man kan komme , det er en DT125r , samme motor minus elstart smiley

    Eggert B , den regel er så ikke brugbar for mig da min er fra 1994 smiley

    tror bare jeg må forbi den lokale synshal for at få styr på alle småtingene inden den skal synes

    jeg bukker og takker for svar


  • Jesper H
    Jesper H Tilmeldt:
    sep 2014

    Følger: 1 Svar: 39
    #8   16. jun 2018 @Dingle
    Ingen grund til panik, men mindre du planlægger at monterer sidevogn på din DT125R smiley

    @Eggert B
    Kunne ikke helt forstå hvis min TDR 125 fra 1995 skulle have et ikke godkendt el-anlæg, så undersøgte det på Trafikstyrelsen’s hjemme side. Den regel du henviser til må være fritagelsen for brug af akkumulator. Se udklip fra ”Vejledning om syn af køretøjer” herunder:

    6.01.010 Motordrevet køretøj (1) Motordrevet køretøj skal være forsynet med akkumulator, således at påbudte positionslygter, baglygter, (side)markeringslygter og nummerpladelygter kan holdes tændte, uden at motoren er i gang. På to-hjulet motorcykel uden sidevogn og på to-hjulet knallert behøver de nævnte lygter ikke kunne holdes tændte, når tændingsnøglen fjernes. På køretøj med forbrændingsmotor skal akkumulatoren kunne oplades under kørsel og have tilstrækkelig kapacitet. Før 01.04.81: To-hjulet motorcykel, hvis egenvægt ikke overstiger 120 kg, skal ikke være forsynet med akkumulator.


  • Eggert B
    Eggert B Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 13 Svar: 2
    #9   16. jun 2018 Helt korrekt. Jeg troede bare, at det var to sider af samme sag smiley

Kommentér på:
positionslys

Annonce