{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.175 visninger | Oprettet:

Afgift procedure - Hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg sidder og lurer lidt på en mc som ikke er dansk.

Hvis man er første gangs til sådan noget afgift, er der så noget man skal være opmærksom på?

Hvordan er proceduren?
Er der nogen form for bondefangeri?
Er der episoder hvor folk ikke har fået dem på danske plader, hvis ja.
Hvorfor?

Ville i frygte og købe en uden afgift?
Min frygt/tanke går på hvis nu jeg ikke ku få den på danske plader, at så pengene var spildt, hvis i kan følge mig.
Er som sagt første gang, så er meget uvidende omkring det.

På forhånd, tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afgift procedure - Hjælp
  • #1   29. jul 2018 Kan en mc magen til købes i dk så er det sjældent besværet værd.

    Papire er VIGTIGT.

    Er cyklen bygget om så er det BESVÆRLIGT.

    Er modellen ikke beregner til det europæriske marked kan det give problemer.

    Fik jeg nævnt papire..


  • #2   29. jul 2018 Ja, en mc magen til kan købes.

    Det er en Kawasaki VN 1500, den står til 32000,-
    Køber påstår afgift er på 56.000,-

    Det er langt under hvad de sælges til med afgift herhjemme.
    Om det så passer hvad personen siger, vides ikke.

    Cyklen står primært std


  • #3   29. jul 2018 Lav en skriftlig aftale hvor sælger leverer nysynet med afgift..... men lur mig om ikke han ligesom mister interessen hvis ikke historien helt holder vand.

  • #5   30. jul 2018 Jeg vil sige at den største faldgrube er afgiften.. Kan du stole på hvad sælger siger, og hvad hvis han tager fejl.

  • #6   30. jul 2018 Jeg har lige importeret en gammel BMW fra Sydtyskland smiley
    Fandt den på mobile..

    Jeg er så privilegeret at have en ven som er flymekaniker i Tyskland, så han aftalte at se om den var fin nok.. Alt var i orden, så jeg overførte pengene til sælger.

    Kontaktede Uship.com og gav kontakt oplysninger til sælger, så de arrangerede at få den til Danmark.

    Da den kom hjem, bestilte jeg 1dags prøveplader. Kørte den til toldsyn (med alle tyske papirer)

    Ventede på at skat havde vurderet afgift

    Betalte afgift.

    Besøgte Skat med den tyske attest og fik plader

    = succes smiley


  • #7   30. jul 2018 prøv goggle

  • #8   2. aug 2018 Det vigtigste i forhold til afgiftsberegningen er handelsprisen for en tilsvarende model i Danmark. Hvis den er på den gældende niveauliste: https://skat.dk/getfile.aspx?id=136345 vil det være dén handelspris, som Skat går ud fra til beregningen, som du selv kan foretage her: https://motorregister.skat.dk/dmr-front/dmr.portal?_nfpb=true&_nfpb=true&_pageLabel=beregn_registreringsafgift&_nfls=false
    Herudover har nyprisen også betydning for afgiften.
    Et tænkt eksempel: VN 1500 Classic fra '98
    Nypris 169.000. Brugtpris 65.000
    Beregning af registreringsafgift før fradrag/tillæg
    1. skalaknæk (85%): 16.313,00 kr.
    2. skalaknæk (150%): 15.435,00 kr.
    Bruttoafgift: 31.748,00 kr.

    Hvis modellen ikke findes på niveaulisten, skal du selv finde ud af, hvor meget modellen handles til herhjemme, samt hvad nyprisen var, da modellen var til salg. Prøv evt. http://www.sydfynmc.dk/ under mc-data, hvor der findes nypriser på mange modeller.


Kommentér på:
Afgift procedure - Hjælp

Annonce