{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.943 visninger | Oprettet:

Spritny motorcykel - bliver for varm {{forumTopicSubject}}

Har netop købt en ny motorcykel, en Benelli Leoncino 500cc, fik den leveret i tirsdags og kørte små 60km samme dag.
I dag har jeg så kørt 20-30 km og da jeg parkerer hjemme lyser motorlampen og kølervandstemperaturen siger 115-118, derudover er der små sprøjt af kølervæske som om den har lukket overtryk ud

Blæseren starter ved 95-96 men kan ikke holde temperaturen nede og går stille og roligt op af.

Den ryger selvfølgelig til forhandleren, men er der nogen her der har et bud på hvad der kan være galt, på en helt ny cykel? Jeg tænker vandpumpe der er defekt eller termostaten, men kan det være andet?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spritny motorcykel - bliver for varm
  • #2   2. aug 2018 Du må ned med den, der er garanti på. Tyder på fejl i kølersystemet, det kan være flere ting... vandpumper har et udluftningshul hvor der kan komme dryp af kølervæske ud, “weep hole”. Men hvis din overopheder ligefrem og det siver ud, er der tale om en seriøs fejl...

    Lad du dem kikke på maskinen


  • #3   2. aug 2018 Hvad kan man forvente af en Italiensk/Kinesisk Thansen cykel ? smiley

  • #4   2. aug 2018 Sikkert bare manglende kølervand.
    Har oplevet det på min bmw efter den var til service på et værksted, hvor de manglede at fylde nok væske på.


  • #5   3. aug 2018 Sikke noget lort, ned og klag..


  • Vagn
    Vagn Tilmeldt:
    mar 2017

    Følger: 2 Følgere: 3 Svar: 123
    #6   3. aug 2018 Det er kvaliteten der er noget galt med...

  • #7   3. aug 2018 de er ellers meget imponeret over den cykel i udlandet, tror i virkelig det er kvaliteten?

  • #8   3. aug 2018 #7: Kvaliteten af klargøringen

  • #9   3. aug 2018 det er også det jeg tænker Jesper

  • #11   3. aug 2018 Jeg har snakket med kundeservice flere gange i dag, de ville sende den til Middelfart(jeg er fra Gilleleje) og jeg skulle aflevere den i Thansen 20km væk så rimelig umuligt når den overopheder, så ville de pludselig gerne hjælpe og hentede den 1 time efter, så nu afventer jeg et opkald mandag om hvad der bliver lavet ved den.

    Kvaliteten på cyklen virker ellers til at være rigtig fin og den kørte super godt, så er sikker på det er noget med klargøringen der er gået galt.


  • #12   3. aug 2018 Det var da fint de kom og hentede den. Mon ikke det bare er en lille ting der er smuttet i farten smiley

  • #13   3. aug 2018 Ja det krævede også lidt overtalelse da de mente jeg skulle indlevere den selv, men nu ser vi hvordan de løser det herfra før jeg udtaler mig mere om dem smiley

  • #14   3. aug 2018 Tillykke med cyklen! Har selv kigget på den flere gange, synes den er fed og en fornuftig pris! Held og lykke med reparationen :=)

  • #15   4. aug 2018 Iflg købeloven skal de også hente og bringe på adressen...

  • #16   4. aug 2018 #15

    Skal de det? De har også hentet den men det var ikke med deres gode vilje.
    - Hvor står det henne i købeloven?


  • #17   4. aug 2018 Ja det skal de, Skoda Næstved var heller ikke videre imponeret da jeg præsenterede dem for det, hentede dog min bil adskillige gange, og jeg bor vel og mærke i Viborg.

    profilbillede
  • #18   4. aug 2018 Tak! Det gemmer jeg smiley

  • #19   4. aug 2018 Det kan findes under forbruger styrelsen, kig under fanen transport, der kan det også printes hvis de er besværlige...

  • #20   8. aug 2018 Kender en der har rundet 6000km på hans Benelli 500...den kører nu Godt.
    Har selv den lille 125...

    Mon ikke bare det er en simpel termostat, udluftning eller beholder...
    Det er jo pisse varmt for tiden, så får du det da prøvet af smiley

    Og tillykke med den...den er vildt fed


  • Ove F
    Ove F Tilmeldt:
    jun 2005

    Følgere: 5 MC-er: 2 Svar: 17
    #21   8. aug 2018 Sikkert en termostat som ikke virker ordentligt. Men efter at den har været så varm som du siger, bør du nok få tjekket at cyklen ikke har lidt overlast.

  • Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 3 Svar: 130
    #22   8. aug 2018 Termostaten åbner for sent. Blæseren starter for sent. Noget er helt galt..!

    Og ja, som en anden skriver, har den været så varm som du nævner, kan der være sket skade på vitale dele.

    Og, olien skal under alle omstændigheder skiftes.


  • Lars P
    Lars P Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Svar: 7
    #23   8. aug 2018 Lad mig starter med at slå fast, cyklen er fed, flot og kvaliteten fejler intet. Du har været fornuftig og købt en god cykel og ikke betalt overpris for mærket. Jeg overvejede kraftigt at gøre det samme men endte i en Yamaha istedet.

    Vedrørende afhentning af MCer i forbindelse med reklamation er som udgangspunkt dit ansvar og din omkostning, der er flere afgørelser fra klagenævnet der er dog sager, der viser at jo længere væk du bor fra reperationsstedet jo mere bliver det forhandlerens omkostning. Praksis viser et sted mellem 30-50 km afhængig af de individuelle situationen, i dit tilfælde ville jeg påstå at det er forhandlerens omkostning, det bygger jeg på afstanden, at cyklen er helt ny og at det er kølesystemet så du ikke selv ville kunne n sikkert derhen,

    Det er en FED cykel og de der siger noget andet ved ikke hvad de taler om ligesom de hellere ikke ved hvor få producenter der er underleverandøre til Mc branchen. Mange af komponenterne kommer fra underleverandører som levere kvalitetsprodukter, ligesom Din MC har fået rigtig meget ros! Glæder mig til at høre hvad der var galt! Kør stolt på den!


  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 147
    #24   8. aug 2018 @ #3.
    Ved du noget om den cykel, eller hvad er meningen med den kommentar?


  • Lars P
    Lars P Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Svar: 7
    #27   8. aug 2018 Ah giver god mening

  • #28   8. aug 2018 #23 Man skal IKKE selv hente og bringe en mc, den går ikke ind under en let håndterlig være som feks kan medbringes i bussen, jeg har kontaktet forbrugerstyrelsen i min sag, og trådstarter her vil få samme svar, også derfor Thansen er kommet på bedre tanker da de udmærket kender købeloven...

  • Claus Strøm M
    Claus Strøm M Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 4
    #29   8. aug 2018 Jeg tror som visse andre, at der har været for lidt kølervæske på. Så har det stødkogt og spyttet væske ud i overtryksventilen. Det er ikke sjældent forekommende, at værksteder blot fylder på til stregen, uden at starte motoren og lade den blive varm, så thermostaten åbner og væsken begynde r at rotere. Det vil ofte vise sig, at der er plads til mere væske og uden det, kan luftlommer eksistere steder, hvor det bliver særdeles varmt og fremprovokere stødkogning. Men når den nu er helt ny, så ned til Thansen gutterne og få dem til at fixe det. Jeg tror ikke der er en skid galt med kvaliteten på de cykler. BMW, KTM og andre får jo også lavet deres mindste modeller i Kina og Indien i dag, og det gør dem altså ikke i familie med en Loncin eller Yamasaki fra 2001.

  • Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
    #30   8. aug 2018 Det kan jo også være en tot twist i en af slangerne eller en blokeret køler......
    Noget tyder på for ringe cirkulation i kølesystemet - hvilket jo sagtens kan skyldes forslidt væske. Men lad du nu Thorvald finde ud af det. Så er det da ikke dig der har ødelagt noget smiley Det er bare "pisse trals" at skulle undværer sin helt nye MC efter kun at have kørt 100 km. Håber det går stærkt med "reperationen"


  • #31   8. aug 2018 Det jeg tænker er om motoren har taget skade, på længere sigt, få en underskrift og garanti på at hvis der senere kommer noget med motoren, som har relation til at den blev alt for varm, at de så dækker, især efter garantien officielt udløber.
    Varme er motorens fjende nr et.


  • Anders J
    Anders J Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #32   8. aug 2018 Har selv været en tur i THansen og købt tilsvarende cykel. Har efterhånden kørt 500 km på den, og er stadig meget tilfreds med mit køb. Glæder mig til at høre forklaringen på dine udfordringer med køleren ????

  • #33   9. aug 2018 Den blev afhentet fredag 3. August, fik at vide jeg ville høre fra dem mandag, ikke en lyd.

    Ringer til dem Tirsdag 7. August, hvor jeg fik at vide mekanikeren var igang med den og Ville ringe når han havde fundet problemet, intet mere fra dem tirsdag.

    Jeg ringer igen onsdag hvor jeg nu får at vide at min motorcykel pludselig står i Middelfart hos thansen, og først er booket ind på deres værksted 17. August! - uden mit vidende er den pludselig på Fyn, hvilket er fint hvis de så lavede den, en spritny motorcykel der er købt 1. August og går i stykker 2. August, booker de på værksted flere uger frem.
    Det var så her jeg bad om at snakke med en der har noget at sige hvor jeg bad om at lade handlen gå tilbage eller få lavet min motorcykel hurtigst muligt, de har nu lovet mig den er i Hillerød til afhentning på lørdag.

    - Så det er spændende om det er korrekt det der er blevet sagt denne gang smiley


  • #34   9. aug 2018 #31 at kølevandet er 115 grader i kort tid, har det så stor betydning for resten af motoren? Kunne forstå hvis jeg kørte rundt med det, men motorlampen nåede kun lige at tænde så slukkede jeg motoren

  • Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 3 Svar: 130
    #35   9. aug 2018 Du skal få en, på skrift, oversigt over hvad der er lavet ved maskinen.

    Og, hvad fejlen var. Det er temmelig vigtig for garantien. ALT på skrift..!

    Ja, en spritny motor er sårbar. Og ja, det er ikke for sjov der er køler på.


  • #36   9. aug 2018 #35 tak for rådet, det beder jeg dem om i morgen smiley

  • #37   9. aug 2018 Hvis de har udlærte mc mekanikere ansat ved de godt det er noget at den har været så varm.

  • #38   10. aug 2018 Fejlen ifølge dem er, en utæt ekspansions beholder, kan det få temperaturen helt derop? Tænker noget med at det koger hurtigere når det ikke er under tryk?

  • #39   10. aug 2018 #38: Hvis den utætte beholder betyder den har mistet kølervæske, så passer det jo meget godt.

  • #40   10. aug 2018 Lyder rigtig nok....
    Og koger som du siger hurtigere når det mister tryk


  • Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 3 Svar: 130
    #41   10. aug 2018 Ja, både taber den væske og mister tryk. Og ja, vandet koger hurtigere - uden tryk.

    Husk nu, olien skal skiftes. Og anmærkes at maskinen har været varm, på grund af ovennævnte defekt.


  • Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
    #42   10. aug 2018 Spis nu lige brød til.....
    Hvor sidder føleren og hvad er det for en temperatur, den måler. Du siger, at det kun lige var, da du satte tænding på og så i et kort øjeblik.....
    Hvis der er sket noget, er det at topstykket har slået sig. Så vil motoren blive utæt. Vand i forbræningskammeret vil medfører hvid røg når du starter. Men de trykprøver den selvfølgelig, før de afleverer. Den kan også begynde, at svede olie. Det kan du jo se når du pudser den. Kører den 500 km uden synlige tegn, så er den ok. Og udover garantien på mc'en er der jo også garantiforpligtigelse på reperationen.


  • #43   10. aug 2018 I tror det er løgn, jeg tager ned for at hente den i dag, for god ordens skyld kontrollerer jeg ekspansions beholder og køleren, sidstnævnte har ikke dråben af kølervæske, ekspansionsbeholderen har måske 1 cm i bunden, så enten er den aldrig blevet skiftet, og det er det gamle kølervæske, eller også har de ikke fyldt nyt på, eller også har den smidt det hele på turen herover, som jeg dog tvivler på.
    Så når deres chef mekaniker fortæller mig i telefonen den har stået længe og kørt i tomgsng og alt er okay nu, så stoler jeg ikke på et ord fra dem mere.

    - Nu prøver jeg at lade handlen gå tilbage, har mistet alt tiltro til både motorcykel men også deres chef mekaniker og generelt bare alt hvad de siger, er simpelthen skræmmende smiley


  • Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 3 Svar: 130
    #44   10. aug 2018 Hvis, du kan komme fri af alt det Tjansen show, bliver du en glad mand - igen!

    - Det er en mandagsmaskine du har fået. Desværre..!!


  • #45   10. aug 2018 Måske snarere en mandagsforhandler.

  • #46   10. aug 2018 Det er sku for dårligt, det gør at jeg ikke skal handle i den svindler butik igen.
    Godt vi har Biltema smiley
    Håber du får handlen til at gå tilbage og får en rigtig god motorcykel som du bliver glad for.


  • #47   10. aug 2018 1: Hvordan kontrollerede du der ikke var væske i køleren? Hvis der sket ingen vand er på, så holder den ikke længe i tomgang.
    2: Hvis utætheden skyldtes en slange der ikke sad ordentlig på, så er der vel næppe grund til at skifte hele beholderen...


  • #48   11. aug 2018 Altså ingen vand på køleren???

  • #49   11. aug 2018 Hvilken Thansen er det vi snakker om. Ved de har haft en stående i Rødovre, men den er væk nu.

  • #50   11. aug 2018 Nej ingen vand hverken på køler eller i ekspansionsbeholder, da jeg afleverede den var der vand til over minimum stregen, og massere i køleren, aner virkelig ikke hvad de tænker på, går tydeligvis bare alt for stærkt, og når de så samtidig skriver på min fakturakopi at de har udluftet systemet og ladet den stå i tomgang én time og cyklen er tæt og fungerer som den skal , så er det jo bare direkte lyv, derfor stoler jeg ikke på noget de har lavet, så gør alt hvad jeg kan for at lade handlen gå tilbage nu smiley smiley

  • #51   11. aug 2018 Det lyder sgu da helt sindsygt.
    Prøv at gå i en hvilken som helst anden ThaiZwansen forretning og spørg hvad der kan være galt med en mc der har holdt i en time i tomgang og så ikke har vand nok tilbage i køleren efterfølgnede?
    Det kunne være sjovt at høre flere forskellige svar på det spørgsmål smiley


  • #52   11. aug 2018 Hvor meget kal der stå i expansionsbeholder på sådan en, er der en streg?

  • #53   11. aug 2018 Hvis du kan få dem til at lade handelen gå tilbage, så er du vist den første som har gjort det.

  • Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
    #54   11. aug 2018 Jeg siger som Karsten #53.......
    Personligt ville jeg selv fylde kølervæske - ikke vand - på mogabikken og så lade som ingenting. (husk at holde øje med væskestanden)
    Hvis den kører videre, ville jeg smile, hvis den går i udu, ville jeg klage. Men jeg er nok en anden generation end dig og har skruet i lidt af hvert. (fra tappemaskiner på bryggeri til oliekedler og elevator og alt andet derimellem).
    Din løsning er måske, at opsøge det lokale mc-værksted eller auto-mekaniker og få ham til, at kigge på den en mørk aften og så aldrig sige det til nogen.....
    Lad Thorvald Hansen tro at han har ret. Fortæl Aldrig, hvad du har gjort, da det omgående vil blive brugt imod dig (forståeligt nok, set fra en forhandlers synspunkt)
    Ønsker dig alt mulig held og lykke med den, for mogabikken har da fået rosende omtale flere steder fra.


  • #55   11. aug 2018 Jeg kan simpelthen ikke tro på diverse lovprisninger af en cykel som koster hvad...7,50 kr? 9 kr? Ja, plus lev.omk selvfølgelig....men alligevel.
    Jeg har ingen argumenter udover at SÅ billig en ny cykel MÅ være noget skrammel....Det må det bare være. Jeg tvivler på den anden side ikke på, at de store mærker til gengæld tager højere priser end deres cykler rent faktisk er værd....
    Trådstarter: Jeg håber for dig, at jeg ikke har ret. Men på den anden side har du overvejet,- og købt en mc i THansen. Så måske er medfølelse ikke helt på sin plads. Men anyway så held og lykke med det herfra smiley


  • #56   11. aug 2018 Men husk lige at i udlandet er priserne lavere, det er afgifterne der gør danske mc alt for dyre.

  • #57   11. aug 2018 Ja, selvfølgelig. Men en Benelli får jo på lige fod pålagt afgift når den sætter et dæk i Dk.
    Men du mener måske bare, at sådan generelt er mcer for dyre pga afgift?! Og det har du jo ret i....


  • #58   11. aug 2018 #57: En mc der herhjemme er 10.000kr dyrere, er det ikke fordi den er bygget 10.000kr bedre. Den er kun 4.000kr bedre, resten er afgift

  • #59   11. aug 2018 #58: Det er der ingen der modsiger....

  • #60   11. aug 2018 Det interessante er at vide hvad den enkelte mc koster ab fabrik, der vil man kunne se hvad den virkelige forskel er.

  • #61   11. aug 2018 #60: Ha...ja! Og over halvdelen af salgsprisen i Dk er vel ikke for meget at trække fra.....Og så koster en Benelli som omtales her små 25000kr når den skal ind i landet. Fra ny.
    Og så er vi tilbage ved, at det bare er mistænkeligt billigt.....synes jeg.


  • #62   11. aug 2018 Skal jeg synes noget pænt, er det en pæn cykel:

    profilbillede
  • Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
    #63   12. aug 2018 Nu startede det hele med, at Martin har købt en helt ny MC, der viser sig at være "defekt". Det hjælper jo ikke manden, at fortælle ham, at "han er en idiot og en fattigrøv, der burde have købt en MC, der er langt dyrere end det han har budget til".
    Om det så havde været en brugt trædesykel, så burde den kunne holde mere end 100km.
    Kom nu med noget konstruktivt og hjælp manden. Og uanset din mening mr. MT, så har den faktisk fået rosende omtale...........


  • #64   12. aug 2018 MT: Ja og du om nogen, ved jo hvad det vil sige at købe noget skrammel.
    Her er det ikke motorcyklen der er noget skrammel, men den mekaniker der har klargjort den


  • #65   12. aug 2018 Henning M "Lady?!": Jeg har fanget at den Benelli har fået rosende omtale som nogle kalder det. Og det klandrer du mig altså for ikke at fatte? Ok, fair nok....Men det var netop pga at denne tråd er fyldt med roser til en mc som koster under 25000kr i nypris, at jeg blandede mig.
    Eks: En ung mand eller kvinde skal til at ha sin, måske første, cykel, og pengene er ikke store. Så ser vedkommende en tråd hvor Benelli modellen roses som en ok cykel....Og det vil med garanti virke positivt på synet af denne model. Og de unge mennesker bliver meget skuffede, når de opdager at de har købt en BR-cykel. Så jeg kunne faktisk hævde, at det er jeg, og ikke dig som er ude i et positivt ærinde her...Du (og sikkert andre) ser det nok som en forgiftning af tråden....Men jeg gør det bla for at få lidt surt i en ellers for sød ret.
    Jeg er fattigere end de fleste....sikkert osse end trådstarter. Men det må jeg måske heller ikke mene eller ytre iflg dig? Så hvis du vil, kan vi sammenligne rådighedsbeløb. Jeg putter ikke med at jeg hører til underklassen siden det er kommet frem, at nogle personer ikke mener at der findes fattige i DK.
    MIN cykel kostede ikke 25000. Og den er langtfra ny heller. Og jeg er heller ikke mekanisk minded, som fører mig til, at selvom jeg gerne ville hjælpe med den side af sagen, så kan jeg ikke. Jeg skal være MEGET forsigtig med hvad jeg råder folk til mht mekanikken. Men at man skal tage at købe en mc fra Thansen.....det tror jeg ikke, at man skal reklamere for. Og jeg tror også, at folk som har erfaring med dette mærke, vil være mere tilbøjelige til at dele deres positive erfaringer offentligt. I forhold til de, som jeg tror er i flertal, og som IKKE har gode erfaringer med den. Mennesker....(måske endda især mænd)....har ofte mere lyst til at dele succesoplevelser, end det modsatte.
    Jeg vil lige afslutte med, at oplyse dig og evt interesserede om, at på trods af din påstand, har jeg ikke kaldt nogensomhelst for idiot. Faktisk så skylder du mig en undskyldning for at citere mig sådan her: "han er en idiot og en fattigrøv, der burde have købt en MC, der er langt dyrere end det han har budget til". For jeg ved ikke hvor det citat er fra. Men ikke fra mig smiley


  • #66   12. aug 2018 #64: Du har åbenbart osse en alternativ opfattelse af virkeligheden. For du kalder en Kawasaki Er500 for noget skrammel....Og efter at urbanviking havde haft fingre i den, har den kørt 2000km upåklageligt.....Desværre, hva.
    Men du ved jo godt, at er5eren ikke er skrammel....du har selv ejet en, ikke.


  • #67   12. aug 2018 Til jer, som trykker "kan lide" på Hennings kommentar: Flot, at i bare æder citater råt. Så kan vi jo bare påstå at alle har sagt hvadsomhelst til hver en tid.
    Jeg er sgu ikke ret klog, drenge....men jeg æder trods alt ikke bare det som fodres mig, råt....som jer par stykker tilsyneladende gør....


  • #68   12. aug 2018 Så går der sgu popcorn i den igen smiley

    Det her galleri........ smiley


  • #69   12. aug 2018 "Slettet bruger!?": Ja, undskyld at jeg ikke synes det er iorden bare at finde på udtalelser og citere folk for ting, de ikke har sagt noget i nærheden af....Men jeg bliver sgu lidt tøse-fornærmet, når vedkommende så ovenikøbet får op til flere thumbs up for det.

  • #70   12. aug 2018 Hvor koster den 25.000 ny? Uden afgift står den til omkring 50.000 i andre lande, nu har Thansen dem så ekstraordinært billigt, til en pris med afgift på 46889,- med afgift klargøring og plader.

    1890 for klargøring og plader

    - Afgiften er på 14259.
    - Motorcyklen kostede derfor 30720, uden afgift.
    Altså omkring 20.000 mindre end de sælger den for i andre lande end Danmark, derfor tænkte jeg det var et godt køb, hvilket det sikkert stadig er men jeg har simpelthen mistet tiltroen til at nogle af deres MC mekanikere, så har intet at gøre med hvilken økonomisk formåen jeg har, 50.000,- DKK burde række til en motorcykel der er klargjort så den kan køre mere end 82km før den skal på værksted, fejl sker dog, men når jeg så får at vide på skrift og i telefon at motorcyklen er lavet, udskiftet ekspansionsbeholderen, udluftet og ikke mindst klar til brug, så er det mildest talt uprofessionelt at der ikke er dråben af kølervæske på HELE systemet. Dette har intet med cyklen at gøre, men Thansen.

    Ydermere er det ikke min første cykel, har både haft GS500, Hornet samt SV650 K9 men jeg faldt bare for udseendet på denne og kvaliteten fejler umiddelbart intet, udover forhandleren.


  • #71   12. aug 2018 #68 Ja og det hele startet med at Martin B havde købt en rigtig flot og helt ny mc i god tro og så har T Hansen bare fucket totalt op.
    Og nu er der gået strikkeklub og bitchfight i tråden smiley


  • #72   12. aug 2018 Henning: Jeg synes at du ville gøre ret i, at fjerne det citat som du har fundet på at jeg skulle ha sagt/skrevet i din kommentar nr 63. Resten står det dig frit for at lade stå, det rager mig.....Men det falske citat ville det klæ dig at mande dig op og fjerne. For det ser ud til, at nogle ikke gider læse længere nede, at det er pure opspind, og som går ud fra at jeg kalder folk for fattigrøve og idioter......Som jeg iøvrigt er ret tæt på at ha lyst til at synes om dig lige nu....ihvertfald et af ordene.

  • #73   12. aug 2018 Jeg havde skrevet et langt svar, men helt ærligt, så gider jeg ikke spilde mere tid i mit liv på det her galleri.

  • #74   12. aug 2018 Martin: 50 lange....med afgift i Danmark. Så gik min påstand på, at det halve er afgift....25000. Men der tager jeg så fejl. Ligesom du tager fejl i, at det er et godt tilbud.
    Men det er osse ligegyldigt for mig lige nu. Det vigtige for mig er at jeg ikke har kaldt nogen for en fattigrøv eller en idiot.


  • Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 3 Svar: 130
    #75   12. aug 2018 Tilbage til nul...! ! Maskinen er ny, og har en defekt...! Det skal forhandler udbedre, eller udlevere en anden...!

    Ja, det er en hård kamp, især hvis det ikke er de skarpeste der rumsterer på Tjansen værksteder...!

    Og ja, som en anden skriver, få en uvildig ekspert ind over - men, forsigtig!

    Handelen tilbage, nej, det er dømt tabt.

    Til slut, prisen på produktet er sagen uvedkommende - den skal bare virke - punktum.


  • #76   12. aug 2018 Erik: Enig. det hører ingen steder hjemme at trådstarter bliver behandlet sådan af Thansen. Men jeg er ikke enig i det sidste.....Jo, delvis er jeg. For der er en garanti på cyklen, som skal opfyldes uanset prisen. Og så stopper jeg der....Og logger af. for jeg vil fanme ud at køre inden det bliver regnvejr i eftermiddag....

  • #77   12. aug 2018 X

  • Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
    #78   12. aug 2018 Nu er vi da vist kommet helt ud i skoven......
    Ønsker Martin altmuligt held og lykke og håber næste indlæg er fra en glad Martin, der er kommet ud at kører igen smiley


  • #79   12. aug 2018 MT: I Tyskland koster en Benelli leoncino 5.990€, en Honda CB500Fa koster i samme land 5.980€. Så du kan godt pakke dine fordomme om, at benellien er noget skrammel fordi den er billig langt væk.
    Lur mig om ikke produktionsprisen på de 2 modeller er ganske ens.


  • #80   13. aug 2018 Martin
    du holder os vel opdateret?


  • #81   13. aug 2018 Det kan du være sikker på, men jeg kæmper selv med at få et brugbart svar og løsning fra dem, har bedt om lade handlen gå tilbage.
    - Jeg ved at de har kørt omkring 30 km mere på den siden jeg afleverede den, hvilket jeg heller ikke er helt tilfreds med, synes det er meget at smide cyklen på værksted for at få skiftet ekspansionsbeholderen og så har den kørt 40 procent mere end den havde da jeg afleverede den når de færdige med den, specielt er det mange kilometer når de første 1000 km skal foregå med omdrejninger primært under 5600rpm, og jeg ikke aner hvordan deres mekaniker har valgt at køre den.
    - ved godt jeg går i små sko nu men har ærlig talt ingen tillid til dem mere. smiley


  • #82   13. aug 2018 det kan jeg squ godt forstå, krydser fingre for dig.
    har du prøve at kontakte en jurist? smiley


  • #83   13. aug 2018 Tak! smiley
    Det bliver det næste hvis de ikke lader handlen gå tilbage, men håber på et svar i morgen


  • Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 3 Svar: 130
    #84   13. aug 2018 Rent Juridisk... Om man så må sige.... Så står du der, at, bolden ligger hos Tjansen..!

    - Der skal den blive, indtil den holder luft, og er fri for fejl..!

    Får du, bolden, med fejl - tilbage igen - ja, det kan være tungt...!!


  • #85   14. aug 2018 #79: Mit fravær skyldes ikke, at jeg synes du har ret. Jeg gider bare ikke svare. Og fint nok med mig, at du tror at Honda og Benelli er et fedt.

    Held og lykke med at få din cykel ordnet som du har krav på, Martin. For lamt, at et så stort firma ikke gider tage ansvar for det som de sælger.


  • #86   14. aug 2018 Håber da mekanikeren giver den en ordentlig en på skallen, så kommer motoren da i det mindste til at gå godt bag efter.

  • #87   15. aug 2018 Er ikke fordi jeg har glemt at holde jer opdateret men jeg har virkelig svært ved at få fat på nogle af dem der har med sagen at gøre, enten holder de møde hver gang jeg ringer eller også ringer de ikke tilbage når de lover, så jeg kan hverken få udleveret min motorcykel, eller pengene retur. Jeg giver lyd herinde når de engang har tid til mig smiley smiley

  • #89   15. aug 2018 Tvivler, det bliver en fremragende historie der skal spredes hvis der ikke snart sker noget, har betalt forsikring og ejerafgift i 3 uger snart samt små 50.000 kroner for noget jeg har haft i 2 dage, simpelthen til grin måden de håndterer det her på smiley smiley

  • #90   15. aug 2018 Få dig noget kvalificeret juridisk rådgivning. Søg evt om der ligger en gratis retshjælp, du kan gå til, i dit område.

  • #91   15. aug 2018 FDM kan hjælpe dig.
    3 forsøg og de må give dig pengene tilbage.


  • #92   15. aug 2018 Hvad med Forbrugerrådet?
    Man kunne også ligge en anmeldelse på Trustpilot med et link til den her tråd, så har flere mulighed for at lærer af din trælse oplevelse.


  • #93   15. aug 2018 Ork, satme, mand.....Det er godtnok (Meget lidt pæne ord her.) bare for meget med det T-Hansemand der....Jeg tror at mange følger med i dit mareridt. Mon ikke om en eller anden frivillig kunne sørge for et hestehoved, som Thorvald kunne vågne op med i sengen.
    Nu ved vi, at T-Hansens chefer ikke er bikere....For så havde en af dem afleveret sin egen cykel, som trådstarter kunne bruge efter behag.....IHVERTFALD indtil hans egen kommer tilbage som ny....ikke!?


  • #94   15. aug 2018 Jamen MT så må du jo lige et smut forbi Lillenæs i Fredericia med sådan et hestehoved, hvis du tænker det er det der løser problemet.
    Tænker Bent Jensen straks lader handlen gå tilbage smiley
    Eller ....


  • #95   15. aug 2018 Det burde de fanme tilbyde kunden ihvertfald efterhånden.
    (Altså tage cyklen retur. Ikke hestehovedet, det er han nok ligeglad med...)


  • #96   15. aug 2018 Ening, men hvis man gør det på den rigtige måde så tænker jeg også det kan løse sig.
    Den rigtig måde er ikke altid let eller retfærdig, men man har da hørt om nogen der har været heldige.
    Tænker også hesterøven kommer til at sagen hestehoved smiley


  • #97   15. aug 2018 PS:
    Hvis du er træt af hesten så gi den til Camilla Plums søn, så ordner han den smiley


  • #98   15. aug 2018 Ja, for den....han kværker den lige nede på stranden....

  • #99   16. aug 2018 Nu sker der endelig noget, efter utallige opkald uden at kunne få fat i en bestemt person der åbenbart skulle tage sig af det er der nu kommet en anden indover, jeg skal ned og aflevere registreringsattest når jeg har fri fra arbejde og så skulle der blive overført alle mine penge retur, og den person der har haft med den her sag at gøre får vist ikke lov at have med motorcykler hos Thansen at gøre mere, om det betyder han er afskediget eller bare en tom undskyldning til mig vides ikke, men så længe jeg får mine penge og kan købe noget andet er jeg glad. smiley

  • #100   16. aug 2018 God afslutning, men en trist historie, jeg har set en del anmeldelser af den cykel, og jeg mener bestemt det ser ud til, at man får meget for pengene. Men hvor er det ærgerligt, at der er sådan en klaphat der har ødelagt det så meget. God vind fremover smiley

  • #101   16. aug 2018 Det lyder sgu da dejligt at Thansen kunne lukke den på en fornuftig måde.

    Har du bestemt dig for hvad for en cykel du skal have i stedet for?


  • #102   16. aug 2018 Super godt at handlen går tilbage Martin B.
    Lad os høre hvilken motorcykel du så får købt i sted for.


  • #103   16. aug 2018 Det hjalp nok at Bent og jeg var ude og spille golf , vi fik en lille snak ved hul nr 8 om dit køb og dine problemer

  • #104   16. aug 2018 Ja ja godt med dig Spibatten, det var da bare hans nougathul du ordnet smiley

  • #105   16. aug 2018 Fåååk jeg spiller aldrig golf igen , men får umådelig ondt i røven af det smiley

  • #106   16. aug 2018 Tillykke med at du har fået din ret. Det må være en lettelse. Jeg er osse nysgerrig efter, hvilken model du vil prøve an istedet. (Eller om du stadig er frisk på en Benelli.)
    Så du må lige melde tilbage, når du ved hvad du planlægger...


  • #107   16. aug 2018 Så er alt afleveret, så venter jeg bare på pengene dukker op på min konto smiley

    Har kigget på noget GSX 650 F, men skal nok få den oprettet herinde når det er smiley


  • Erik M
    Erik M Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 3 Svar: 130
    #108   16. aug 2018 Super afslutning....!

    - Den ryger tilbage til fabrik... Og så bliver den adskilt i atomer.


  • Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
    #109   16. aug 2018 Surt, når man nu har ønsket sig en Benelli og så kun kører 82 km på den. Du har jo ikke engang fundet ud af om det var noget for dig. Og godt gået. Du er den første jeg har hørt om, der har fået en handel til at gå tilbage (inden for autobranchen altså). Men det er jo ikke det man ønsker sig, når man efter længere tids søgen endelig beslutter sig for, at det skal være lige præcis den der model. Men jeg er sikker på, at det er den bedste løsning også selvom du skal på den igen og har mistet 14 dage eller mere på landevejen.
    Til Erik:
    Den ryger ingen steder hen. Den bliver solgt som "lettere brugt". "det var vist noget med, at køber ikke kunne betale......" Så pas på derude, hvis I ser en billig Benelli..... ??


  • #110   16. aug 2018 Fedest. Super afslutning som Erik skriver. Og for nu at plagiere videre, er jeg osse enig i, at det nok er den bedste løsning for dig, jævnfør #109. Forudsat, at du ikke er uheldig at løbe ind i en Søndags-cykel igen. Men det tror jeg ikke....du har nok haft din andel af bad luck for 2018. Jeg glæder mig til, at du får lagt en mc op. Uanset hvad for en du finder ud af at bestemme dig for. Så det må du huske at gøre.
    PS: Husk, at lade være med at gå i panik fordi pengene måske ikke kommer imorgen. Det kan godt tage et par dage for de overbebyrdede og stakkels underbetalte banksystemer at flytte rundt på beløb, hvis du ikke var klar over det smiley


  • #111   18. aug 2018 Hvilken forretning er det du har handlet i?

  • #112   18. aug 2018 Thansen Hillerød, men har intet med den butik at gøre, men dem der har klargjort og repareret på MC'en, de er i Middelfart. Men har fået bekræftelse på pengene er overført retur så sagen er løst for mit vedkommende og skal have fundet en anden cykel smiley

  • #113   18. aug 2018 Så kan man jo køre en tur til en anden butik og prøve en, så man ikke render i din.

  • #114   19. aug 2018 Ja sjovt du siger det, så har de 1 stk på lager i Hillerød, det må være min gamle, for de havde ingen andre end den dernede igår smiley

    Men som andre skriver, så fejler den sikkert ingenting nu, jeg har bare mistet alt tillid til dem og cyklen til at jeg nogensinde ville blive glad for den.


  • #115   19. aug 2018 Ja, du har jo stel nr på den, så den kan altid findes igen, hvis nogen skulle mangle info.

    Kørte den ellers godt sådan en?


  • #116   19. aug 2018 Den kørte fremragende, behagelig siddestilling og trækker overraskende godt med god dyb lyd smiley

  • #117   19. aug 2018 Hvor langt ned kan den komme i omdrejninger uden at den hakker i et af de højere gear? Sejtræk.

  • #119   19. aug 2018 Ærgerlig historie men i det mindste fik du dine penge tilbage.
    Jeg overvejer selv samme maskine, overvejer at få en lokal mc shop til lige at tjekke klargøringen når man har hentet maskinen, efter denne historie. Kan vel ikke koste mere end en tusse eller 2.
    For når man læser og ser anmeldelser af cyklen rundt omkring klare den sig jo ganske godt.


  • #120   19. aug 2018 Rigtigt kedeligt at de ikke magtede at følge op på værkstedsdelen det bliver spændende at høre hvordan den sælger og hvad det er for en cykel

  • #121   20. aug 2018 Den trak rigtig fint, sagtens lave overhaling i 3. Gear ved 40km/t mener jeg. Men tag ud og prøv den hvis den frister dig smiley

  • #122   20. aug 2018 smiley Jeg syntes da det er int. når der kommer noget nyt i manegen . Skulle jeg ud og købe nyt ( det skal jeg ikke ) vil jeg spare sammen til en Honda, nok en NF

  • #123   21. aug 2018 122# Spibatten helt enig, jeg overvejer den dog primært pga prisen, da jeg kommer til at køre året rundt på den. Synes bedre jeg kan forsvare at køre vinterkørsel på en maskine til 50tusinde end en til 80-100tusinde.


  • #124   21. aug 2018 Søren , jeg håber da det er en fin MC til prisen , denne ene historie der vel mest handler om mangelfuld klargøring og dårlig reklamations håndtering og måske intet om kvalitet skal ikke dømme den ude
    Jeg syntes den er interessant


  • #126   30. mar 2019 den skal nok bare klargøres ordentligt af en voksen person der har lidt forstand på mcèr tror ikke der er mange i T hansen butikker der har den stor forstand på det , ned med den igen smiley men det er da øv at starte mc livet på den måde smiley


  • #127   30. mar 2019 Ok ,takker for opdateringen

  • #128   28. apr 2019 GT Tuning er vidst den som står for deres rep afdeling. (nævnte en derovre)

    Var ude og køre på alle deres 500 ccm bikes idag, de kører overraskende godt, mere overraskende er det måske at min kørsel på dagen, en Honda CB500 fra 2003, kørte bedre og havde 10 hk mere og 20 kg mindre.
    Venter spændt på deres 752 S til kr 82.000,-


  • #129   28. apr 2019 #128: 20kg kan da ikke gøre det? CB500 er opgivet til 173kg tør. TRK502 er opgivet til 235kg køreklar.

  • #130   29. apr 2019 En 500 på 235kg smiley

    Den må være solid, sådan støbt i et stykke i støbejern eller noget andet meget tungt ?


  • Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
    #131   29. apr 2019 Det er køreklar - incl. Chauffør smiley

  • #132   29. apr 2019 Jesper
    Det var bare anslået, var slet ikke klar over den var så meget lettere, det gør det jo bare endnu bedre smiley


  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Svar: 147
    #133   2. maj 2019 Der er nok gået ild i spritten, skal du se. smiley

Kommentér på:
Spritny motorcykel - bliver for varm

Annonce