{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.276 visninger | Oprettet:

Crosser yamaha yz250 f {{forumTopicSubject}}

Hjælp!!
Min crosser fra 2009 4 takt kørt 145 timer.
Jeg kan løbe den i gang men ikke starte den på kick. hvis jeg sætter den i rimligt høj tomgang kan jeg godt holde den i live. Men hvis den står i tomgang forlænge falder tomgangen. også hvis jeg giver gas efter tomgangen selv er faldet så går den ud (den druker) har ranset kab. Skiftede tænd rør. Skifte luft filter.
Ved ikke hvad jeg skal gøre mere. Sys ikke slev det lyder som en motor probelm med ved heller ikke så meget om den


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Crosser yamaha yz250 f
  • #1   10. aug 2018 Hvordan kører den hvis du løbe starter den og så hurtigt hopper på den og kører en tur?

  • #2   10. aug 2018 Meget fint men når jeg kommer hjem igen så ryger den helt vildt ud af udstødningen og bliver ved et stykke tid men som sagt det er med meget høj tomgang

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #3   10. aug 2018 Hvor meget kompression er der på den?

    Hvornår er der sidst skiftet stempel, plejlstang og knastkæde?


  • #4   10. aug 2018 Der blev skiftet stempel for 10 kørte timer ved ikke med pejlstang og knastkæde. Den var til servis 10 kørte timer før jeg købten den brugt

  • #5   10. aug 2018 Hvad farve er den røg der kommer ud af udstødningen?

  • #6   10. aug 2018 Og jeg ved slet ikke hvor meget kompression der skal være men det lyder fint

  • #7   10. aug 2018 og hvad med ventiler?

    hvis de har kørt 145 timer så tror jeg du skal kigge der først


  • #8   10. aug 2018 Helt hvid er røgen. Og lugter af varm bezin

  • #9   10. aug 2018 Ventilerne.... er lidt lost der men godt jeg har youtube.
    Kan du give nogle gode fifs


  • #10   10. aug 2018 Hvis du vælger selv at justere dem så for guds skyld husk at bruge manualen til moment og rækkefølge til boltene der holder knastakslen fast.

  • #11   10. aug 2018 Skal de skiftes eller hvad mener du med justere på dem. Er det ikke noget med en plade der skal spændes.
    Ps. Ved ikke så meget


  • #12   10. aug 2018 Der er sådan nogle der hedder shims der skal skiftes til enten større eller mindre, det kan du finde ud af med et søgeblad til at måle hvor meget mellemrum der er, der er massere af video'er på youtube hvordan man gør det, hvis det var mig ville jeg tage motoren af for at justere dem (det er også nemt at tage motoren af en crosser!) men hvis ikke man er god til motorer så burde du holde dig fra det og få en mekaniker til at gøre det, hvis du tager motoren af og bringer den ned til en mekaniker så er det ikke specielt dyrt.

    Hvis du føler dig modig så er den her video god, https://www.youtube.com/watch?v=sScXWEoSqyM


  • #13   10. aug 2018 Har du fyldt en skat diesel i tanken? 145timer er rigtigt meget og den kan jo fejle alt , kølevand , tjek forbrug , slidtage af cylinder , top , ventiler ...

  • Johnny W
    Johnny W Tilmeldt:
    jun 2007

    MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 61
    #14   11. aug 2018 Hvis det forholder sig sådan at den har svært ved at starte og at køre i tomgang med kører fint og umiddelbart er uden mislyde, så ville jeg fokusere på karburator og ventiler/shims.

    Du skriver du har renset karburator, men med 145 timer på motoren kan det være nødvendig med en re-justering, særligt hvis det er en Keihin som er rimelig følsom.

    145 timer er den del, men ikke nødvendigvis så meget at det skyldes en motor der er så slidt at der er for lidt kompression til at den vil starte/køre.







  • #15   11. aug 2018 Jeg har prøvet så godt jeg kan at indstille kab. Men uden held kan ikke få den til at stå stabil i tomgang det er som om den får alt formeget bezin også går den ned i tomgang. Lidt efter har den brugten benzin igen også kan jeg give gas

  • #16   11. aug 2018 at shimse om er sgu meget fint, men med 145 timer på bagen så havde jeg nok valgt at få åbnet den motor og gået hele skidtet igennem, et sæt ventiler på sådan en holder omkring +- 100 timer, så kan du godt se det er noget skidt at den nu har kørt 145 timer og med motorproblemer oveni

    nu ved jeg ikke hvor længe du har haft den eller kørt på den men du er nød til at finde noget historik på den motor, for en dag så knækker plejlstangen eller en ventil og så kan du starte med en ny motor, der er specifikt sat tidsintervaller for hvornår hvad skal skiftes, bedste råd herfra få fat i den tidligere ejer, og så må du have oplyst hvad der er skiftet mens han har haft den


  • #17   17. aug 2018 Jeg har et problem jeg kom til at køre kædeknasten ud da jeg af monterende den og nu ved jeg ikke hvordan tanhjulene skal være

  • #18   17. aug 2018 17#
    Learning by doing, jeg er fan (til et vist punkt)

    Prøv at google, "how to set timing yz250f" "timing marks yz250f" osv..

    Derudover, som nybegynder så lyt til folk der ved hvad de snakker om! Det er bare det nemmeste og mest lærerige smiley


  • #19   21. aug 2018 Hvor løs må knastkæden være ?


Kommentér på:
Crosser yamaha yz250 f

Annonce