{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
769 visninger | Oprettet:

Mathias R
Mathias R
Tilmeldt:
9. sep 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Dårlig motorgang 2005 ZX6R {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har købt mig en ZX6R fra 2005, og jeg har problemer med at de prutter meget når jeg kører langsomt og i lave omdrejninger, og i bestemte omdrejninger føles det som om den kun kører på 3 cylindre. Når den så får lidt gas kan den godt begynde at tage ved igen, men ellers prutter den bare helt vildt og har svært ved at accelerer.

Jeg har læst at det er en svaghed på årgangen at de brænder ecu'en af hvis der bliver skiftet bagpotte uden at flytte ecu'en eller tilføje varmeskjold.

Hvad har folk af erfaringer med dette?

På forhånd tak for hjælpen!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig motorgang 2005 ZX6R
  • #1   9. sep 2018 Vil nok prøve at tømme tanken og hælde frisk benzin på først.

  • #2   9. sep 2018 #1 Hvorfor i alverden er det din første tanke????????????? Der nævnes da intet om at benzinen er fra 95, eller at den har stået stille i flere i år! Jeg skal ikke selv kloge mig, men den med "dårlig benzin" lyder jo som når den mægtige leder af USA skriger "fake news" smiley

  • Mathias R
    Mathias R Tilmeldt:
    sep 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   9. sep 2018 Jeg tror heller ikke at det er dårlig benzin, da det trækker uden problemer når den kommer op i omdrejninger. Der er også blevet fyldt benzin på efter jeg har købt den. smiley

  • #5   9. sep 2018 Det lugter af prut!
    Troede det var gammelt benzin, må lade være med at gå på MCG lige efter en 40 års fødselsdag, hehe.


  • #6   9. sep 2018 Ville tjekke luftfilter , tændrørshætter (direct induktions typen) vil gerne ruste indvendigt hvor tændrør et klikkes i , og tjek for falsk luft , gummipropper , slanger osv. i forbindelse med spjæld husenes styring (vacuum) få eventuelt fingre i et laser termometer og mål på udstødning hvilket forrør der er koldest

  • Mathias R
    Mathias R Tilmeldt:
    sep 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #8   10. sep 2018 Mange tak for alle jeres svar, jeg vil prøve at gå det i gennem for at se om det kunne være noget af det i beskriver.

    Luftfilter og tændrørs hætter har jeg endnu ikke kigget på, men det er et forsøg værd.

    Der er i hvert fald ikke PC på, men har fået en ny ECU fra en 06'er at der kan ligges nyt fuel map på i forbindelse med at jeg får fjernet startspærren.


Kommentér på:
Dårlig motorgang 2005 ZX6R

Annonce