Ingen strøm på batteriet??? {{forumTopicSubject}}
Var ude og trille en tur idag på små 100km og da jeg kom hjem holdt jeg lige ind til naboen for at snakke! Da jeg så skulle derfra var der overhovedet ingen strøm på batteriet. Trækker så cyklen hjem og skiller den ad. Jeg kan så måle at der kun er 11,9v på batteriet. Jeg sætter så startkabler på og får gang i cyklen og når den så får lidt gas kan jeg så måle 13,8v. Den får så lov at stå i tomgang et par minutter hvorefter jeg så slukker den og nu kan jeg så måle 12,2v på batteriet.
Nu er mit store spørgsmål så om det er batteriet der er gået til, generatoren der stået af eller noget helt tredje??? Håber der er nogen der kan hjælpe for jeg har ikk ret meget forstand på sådan et dyr!!
mar 2006
Følger: 35 Følgere: 33 MC-er: 5 Emner: 40 Svar: 494
har en kammi med samme cykel...
der skete det samme... han skiftede batteri også kørte den som en drøm igen.....
mic
feb 2007
Følger: 1 Emner: 20 Svar: 63
jan 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Emner: 20 Svar: 308
På den anden side bør et halvdødt batteri godt kunne holde på strømmen mens man slår en sludder af. Så jeg ville nok også se efter løse kontakter eller andre latterlige problemer. Du kan nok måle dig frem til om din generator er OK vha modstanden over kontakterne - men det ved Haynes meget meget mere om.
Held og lykke med det!
/Andreas.
Ingen strøm på batteriet???