{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
733 visninger | Oprettet:

Ib R
Ib R
Tilmeldt:
17. maj 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Banke/klape lyd kold {{forumTopicSubject}}

Hej har lige købt en VX800 år95 og 68000km men synes den har lidt en banke lyd når den er kold ikke så slemt når den bare køre mest når den lige blive belastet når man sætte igang og under ca 3000omd synes ikke der er noget når den er varm lyder lidt som et stempel der klapper eller tændingsbanken
Nogen der ved noget?

Og evt andet jeg skal kontrollere her i vintet? Hvad med knastkæder?

På forhånd tak ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Banke/klape lyd kold
  • #1   19. sep 2018 Endnu en VX ejer i flokken.. Tillykke m dyret.. ??
    Hmm.. kan lyde som om en af kæde strammerne (nr. 11) har sat sig, det kan de sagtens finde på.. det giver en tydelig klaprende lyd som aftager når man kører..
    Alternativt at strammere og kæder bare trætte og lange... og skal skiftes..! smiley

    Et godt gammelt enkelt maskinmester tip lige til det, - er at sætte en stor skruetrækker, midt på cylinderen på kæde-siden af motoren i tomgang, - læg øret hårdt ind mod skruetrækkeren, så kan du høre alt der foregår lige inde bag ved, deri blandt om kæden knalder i mod plast skinnerne ved hurtig gasgivning, - fordi de ikke trykkes nok sammen af strammeren... smiley

    Du slipper ikke for at åbne og kigge ind i dyret.. smiley
    Til gengæld er det en overskuelig ting hvis du har et sted at stå med det..?
    Jeg har alt i vejledninger og service manualer du kan fornøje dig med den lange vinter.. smiley
    Ellers drop den af hos en ‘mekker’..


    profilbillede
  • Ib R
    Ib R Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #2   19. sep 2018 Jo tak
    Er selv mek men synes ikke det lyder som en kæde mere hen af noget plejleleje men tænker ikke det vil fosvinde når den bliver varm og ej heller en slap kæde derfor jeg måske tænkte stempel men vil prøve at starte med at juster ventiler


  • #3   20. sep 2018 At just ventiler er altid godt, og gratis, - dobbelt Så godt smiley
    Slappe knast kæder larmer mindre, når man kører almindeligt jævnt, ikke fordi de bliver varme smiley
    De larmer mest ved ubelastet motor og hurtig op og ned gasning.. smiley ( uanset temp smiley )
    Men hvis du selv er mekker??? Kan jeg jo ikke fortælle dig noget som helst smiley
    Plejl leje problemer har jeg aldrig oplevet på de 8-10 VX’ere jeg har haft gang i og det uanset de har kørt dobbelt så langt, i udgangspunktet en bundsolid motor, med OB’s på kæderne og koblingen SÅ går det smiley
    Hyg dig m dyret, og tag den fra en ende af... som man siger smiley


  • Ib R
    Ib R Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #4   20. sep 2018 Tak for svar Henrik ??
    Jo tænker da helt sikkert at du kan fortælle mig en masse om den cykel smiley Er du nogle gange på Fyn?


  • #5   20. sep 2018 Jow..jow.. det hænder da.. smiley
    det er rastepladsen inden fastlandet?? Ikke?? smiley smiley he..he..


  • #6   23. sep 2018 Min første tanke var også, det lyder som et plejlleje som du beskriver det, at det ikke er der når du bare køre, men under let belasting kommer det.
    Men nej, det ville bestemt ikke forsvinde når den bliver varm.



  • #7   28. sep 2018 Nå Ib hvordan gik det?
    Fandt du ud af hvad det er?? smiley


Kommentér på:
Banke/klape lyd kold

Annonce