{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.956 visninger | Oprettet:

Rasmus S
Rasmus S
Tilmeldt:
7. okt 2018
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 4

Honda CB750 F2 1978 SOHC {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har erhvervet mig 2 Honda CB750 F2 fra 1978 SOHC.

Den ene kunne jeg godt tænke mig at lave til en blanding af en original, men med opgraderinger, fx ny USD forgaffel og måske lidt andre ting.

Den anden kunne jeg godt tænke mig at lave til en rigtig cafe racer. Begge cykler er gamle, slidte og medtagne. Her dog masser af tid og pengene kommer hen af vejen.

Jeg har læst en del på alverdens fora da jeg er helt nybegynder med mekanik og mc'er generelt. Jeg vil rigtig gerne ha så mange inputs fra folk som muligt!
Jeg behøver ikke store forklaringer da jeg nok selv skal prøve at google/youtube mig til så mange ting som muligt, men vil vildt gerne høre hvad folk har af erfaringer og hvad, der kan svare sig at lave selv og omvendt.

Jeg kunne godt tænke mig at lære så meget som muligt, mens jeg skiller dem ad os ordner hvad, der nu skal ordnes.

Jeg er nok en smule ukonkret, men det er nok fordi jeg ved så lidt.

Jeg har renset karburatoren på den ene, men er det næste skridt at få en til at se på topstykker, cylindere, ventiler osv eller skal jeg prøver at få startet skidtet og høre hvordan den lyder?

Tak på forhånd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda CB750 F2 1978 SOHC
  • #2   7. okt 2018 Tag dem en af gangen, uden den store erfaring bliver du bare forvirret hvis du går i gang med dem begge smiley

  • #3   7. okt 2018 Modellen med de store ventiler, fint nok.

    Kig dem igennem, noter ned hvad du mener der kan bruges og hvad der definitivt er defekt, f.eks. hvis der er gravrust i forgaffelrørene. så duer de ikke.