964 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Pilot Power !!! Pilot Power !!!

Hej MCGér !!

Jeg er kører af et pilot power fordæk, og har lige hørt om den artikkel med Pilot Powerén der skulle værre trukket retur, pga fejl i dækket.

Men har lige nogen spørgsmål. :

1) Er der kun tale om en storm i et glas vand????

2) Er der nogen der har fået byttet deres, eller kender nogen, eller har hørt om nogen der har????

evt. et link til artiklen

NB:(jeg skal til Assen torsdag, og vil nødig køre på et dårligt dæk ;o(

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montere fatning 400 kr.
  • Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Hækkeklipning 500 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pilot Power !!!
  • #1   24. jun 2007 Det er <b>kun</b> de fransk producerede 2CT <b>fordæk</b> der er tilbagekaldelse på, og kun i demensionen 120/70-17

Men søg evt. i forummet, jeg tror der er de første ti tråde om emnet, og der står der også hvad der skal stå på siden af dit dæk, for at det er et af de dårlige.

• #2   24. jun 2007 Shit der står "MADE IN FRANCE" på mit fordæk !!!!!

• #3   24. jun 2007 Om det er en storm i et glas vand ??

Jeg har fået ombyttet mit dæk da jeg også skal til Assen på torsdag, og jeg er ikke klar til at den chance.

Will B.

• #4   24. jun 2007 men er det et 2CT dæk? Og har det de produktionskoder som det drejer sig om påtrykt?

• #5   24. jun 2007 Grand D> Er det ikke kun 2CT? Underligt, i alt det materiale der har været i pressen (som jeg har set) har det kun været 2CT dækket der var nævnt!?

• #6   24. jun 2007 Michelin to Recall Pilot Power 2CT and Pilot Power 120/70 ZR 17 Front Motorcycle Tyres
    15/06/07

(STOKE-ON-TRENT – 15 June 2007) – Michelin has launched a campaign to recall its Pilot Power 2CT and Pilot Power 120/70 ZR 17 front motorcycle tyres with “Made in France” markings. An examination of these tyres showed a possible defect in the tread due to a manufacturing irregularity. No cases of pressure loss have been reported and no accidents have occurred.

Because customer safety is its primary concern, Michelin has decided as a precaution to replace certain 120/70 ZR 17 Michelin Pilot Power 2CT and Michelin Pilot Power front tyres, which can be identified by the following markings on the sidewall:

a “Made in France” label
    DOT 6UCW 980T or DOT 6UCW 979T
    Pilot Power: week numbers 2704 to 0406 inclusive
    Pilot Power 2CT: week numbers 4505 to 1807 inclusive

These tyres will no longer be sold by dealers.

• #7   24. jun 2007 Jeg har kørt 4.500 km på mit, og nogle få af dem (i Tyskland forstås) med over 280 km/t, uden at vide at jeg kørte med et defekt dæk. Ligeledes har jeg kørt tre banedage med det uden problemer.
    Jeg har tænkt mig at få skiftet mit snarest, men jeg har ikke tænkt mig at lade cyklen stå, hvis der (mod forventning) skulle dukke en solskinstime op en dag jeg har fri inden, jeg får skiftet.
    Men igen er det op til den enkelte at træffe et valg.

• #9   24. jun 2007 (link fjernet)

Nu også på Dansk.

• #10   24. jun 2007 Mon det tyske politi giver kørselsforbud hvis de stopper en i tyskland på de dæk ?

• #11   25. jun 2007 100 % enig Grand Danois,

Det er en skandaløs dårlig artikel, som klart afspejler uvidenhed om emnet han skriver om.

Desværre er det mere reglen end undtagelsen. Såsnart du har noget baggrunds viden om et emne, ryster du på hovedet, af det pressen præsterer.

Tænk så på alle de emner, vi ikke kender til, hvor man mere eller mindre lapper det skrevne i sig.
    smiley

Jan L

Kommentér på:
Pilot Power !!!

Annonce