1.481 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Defekt blinklys Defekt blinklys

Hej alle smiley

Kæresten har en Yamaha Virago 750 XV fra 92, skøn cykel og da der så var lidt problemer med blinklyset, besluttede han sig for at åbne op og tage et tjek.
Det gik umildebart fint, til at starte med..
Men nu virker blinklyset, kun en sjælden gang.

Vores umildebare tanke er at han har fået rykket lidt i ledningen og den nu siddet blottet og derfor kortslutter?
Men det er lidt svært at få et overblik over hvilke ledninger der er hvad også når det er første gang han har åbnet den op smiley
Og jeg håbede derfor at at par af jer måske have nogle fif til hvordan vi selv kan fikse problemet, så han kan komme ud og køre igen?
Eller om vi er nød til at tage forbi en MC-mekaniker?

- Charlotte

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reperation af vaskemaskine 1.500 kr.
  • Sæt TV op med stativ og 3 rammer på væggen 500 kr.
  • Lægge sten i indkørsel 4 kvm 800 kr.
  • Diverse ophængninger 4.500 kr.
  • hæk klipning 1.950 kr.
  • Stoppet håndvask i badeværelset 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Defekt blinklys
  • #1   10. nov 2018 MC mekker lyder som en god rigtig god ide. smiley

• #2   10. nov 2018 Han skal vel starte der han har haft "lukket op" Hvis han har pillet ved blinklyset ville jeg starte med at sikre mig at han ikke har fået rykket stikket fra hinanden.

• #3   10. nov 2018 Almindelig fejl søgning kunne være noget i retning af..:
    Det der rammer alle afviserne er
    - Sikring, - skift den uanset! smiley
    - afviser kontakten på styret, tjek den for løse forbindelser smiley (er funktionen af selve kontakten OK? )
    - stel forbindelses punkterne, tjek dem
    - afviser relæet er 26+ år gammelt og billigt, - skift det ! smiley

Og så ser det ud til der er en connector under sædet?? der samler ‘stel’ forbindelsen til afviserne (grøn pil herunder) tjek den.. (tjek med eldigrammet i din manual om den også er hos dig) det fremgik ikke tydeligt hvilken 90’er Virago 750’er årgang nedenstående diagram er fra smiley

Håber det lykkes.. intet er mere irriterende end periodiske fejl smiley

(Jeg kender intet til jeres specifikke bike, - med har rodet med elfejlfinding på 90’er bikes, on and off i nogle år.. smiley )

profilbillede
  • #5   10. nov 2018 den kan vel også køre uden blinklys, tjek stelforbindelse, det såmænd bare det

• #7   16. nov 2018 Det skal jo os kun virke sjældent og hver anden gang smiley

• #8   16. nov 2018 Virker afviserne..?
    Ja.. nu virker.. ehh.. nej - nu virker det ikke.. Ja.. nu virker.. ehh.. nej - nu virker det ikke.. Ja.. nu virker.. ehh.. nej - nu virker det ikke.. Ja.. nu virker.. ehh.. nej - nu virker det ikke.. Ja.. nu virker.. ehh.. nej - nu virker det ikke.. Ja.. nu virker.. ehh.. nej - nu virker det ikke.. Ja.. nu virker.. ehh.. nej - nu virker det ikke.. Ja.. nu virker.. ehh.. nej - nu virker det ikke..
    Osv... smiley

• #10   17. nov 2018 Ha..ha.. sorry min ven..
    De må så have den fra 70’erne da en hel stribe af sk. blondine jokes var på sit højeste.. I samme serie som..:: jamen hr. Mekaniker jeg forstår ikke motoren er brændt sammen, ham jeg købte bilen af, sagde den ikke bruger olie..!
    Eller.: Årh pjat, det gør ikke mig noget benzin prisen stiger, jeg fylder alligevel altid kun på for en 100 mand..
    Eller.: hr. Mekaniker.. hr. Mekaniker.. Kan jeg få dig til at hælde noget 710 på min bil..?
    Osv.. du kan sikkert selv flere.. ellers må du gåågle efter dem smiley

profilbillede
Kommentér på:
Defekt blinklys

Annonce