1.066 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

hjælp til forgaffel-halløj :o) hjælp til forgaffel-halløj :o)

Hejsa

Jeg skal have nye pakninger/pakdåse og olie på min up-side-down forgaffel på min szr660.
Nogen der har en ide om hvad det koster hvis man skal have et værksted til det?
Og er det nemt hvis man selv gøre det og hvad vil det så ca. koste? :o)

Håber på svar smiley Tak..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til forgaffel-halløj :o)
  • #1   27. jun 2007 hej, et sæt u,org pakdåser koster ca 100,- og din forgaffel tager ca 1 l olie til 80-100,- din mekaniker kan skifte dem på 1-2 timer lidt efter hvor hurtig han er, det kan ikke anbefales du selv går i gang med det hvis du ikke har værktøjet til det, så er det vist bedre/nemere at smide 1000-1200 hos din mekaniker smiley mvh Thomas

• #2   27. jun 2007 Det kan du om muligt gøre selv, - måske skal du have lavet et special værktøj til at skille gaffelbenene ad, hvis du vil have det hele fra hinanden og renset helt, - med noget wd40 eller lign. for olieslam.
    Når du så skal have nye pakdåser i, kan man købe noget fedt til at smøre dem med, det vil bevirke at hvis du får et stenslag på gaffelbenene så fylder fedtet hullet ud og du får derved ikke en utæthed... ligeledes er det godt, - hvis man som nogen er hård v. sin affjedring.
    Jeg vil tro det kommer til at koste dig 1000-1500 hos en forhandler...
    Fik selv fikset gaflen og frisk olie, plus skiftet bremseklodser og arm. slanger på for 2000,- af de jydske... også hjalp jeg endda...

mvh Offslow

• #4   27. jun 2007 du kan bare sige til hvis du får brug for hjælp, det er noget billigere selv at gøre det

• #5   27. jun 2007 Tak for de hurtige svar :o)

Jeg har hjælp i form af en fyr der har skilt og samlet en del på mc.. men dog ikke prøvet en forgaffel før.. men han er ret sej til tingene. Vi har mulighed for at få den klodset op og der burde være det værktøj vi skal bruge da vi kan stå på hans arbejdsplads(noget med store maskiner mm) Er der nogle fif eller noget specielt værktøj man skal bruge?
    Og kan jeg bare gå til en forhandler og købe olie og pakning osv?

• #6   27. jun 2007
    altså og få det med med det samme?

• #7   27. jun 2007 Jeg har ikke prøvet at skifte dem på en up-side-down forgaffel, så der er nok lidt forskel.

På min kawasaki Zx6R var det eneste special værktøj jeg skulle bruge et 50cm langt 20x20mm firkant-rør, til at få indmaden ud og derefter inderrøret.

Prøv at google lidt rundt om du kan finde en exploded view tegning af din gaffel, så kan du få en ide om du skal bruge specialværktøj. Men hvis ham din makker arbejder på et godt værksted har de nok de fleste slags rør liggende....ellers kan han vel dreje et til formålet !?!

Men det er ikke en slem opgave, første gang tog det mig ca. 2 timer, anden gang ca. 1 time (hvade ingen manual) men jeg fik vendt simmeringene forkert smiley doooh

• #9   28. jun 2007 På dette link:

(link fjernet)

Brugernavn: guest
    Adgangskode: t8d3jsa

• #10   28. jun 2007
    Super :o) Tak for de gode råd, links osv. :o)

Kommentér på:
hjælp til forgaffel-halløj :o)

Annonce