1.066 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
hjælp til forgaffel-halløj :o) hjælp til forgaffel-halløj :o)
Hejsa
Jeg skal have nye pakninger/pakdåse og olie på min up-side-down forgaffel på min szr660.
Nogen der har en ide om hvad det koster hvis man skal have et værksted til det?
Og er det nemt hvis man selv gøre det og hvad vil det så ca. koste? :o)
Håber på svar Tak..
0 synes godt om
okt 2006
Følger: 26 Følgere: 25 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 324
maj 2004
Følger: 87 Følgere: 89 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 3.718
Når du så skal have nye pakdåser i, kan man købe noget fedt til at smøre dem med, det vil bevirke at hvis du får et stenslag på gaffelbenene så fylder fedtet hullet ud og du får derved ikke en utæthed... ligeledes er det godt, - hvis man som nogen er hård v. sin affjedring.
Jeg vil tro det kommer til at koste dig 1000-1500 hos en forhandler...
Fik selv fikset gaflen og frisk olie, plus skiftet bremseklodser og arm. slanger på for 2000,- af de jydske... også hjalp jeg endda...
mvh Offslow
dec 2005
Følger: 12 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.808
jun 2004
Følger: 81 Følgere: 77 MC-er: 1 Emner: 117 Svar: 991
Jeg har hjælp i form af en fyr der har skilt og samlet en del på mc.. men dog ikke prøvet en forgaffel før.. men han er ret sej til tingene. Vi har mulighed for at få den klodset op og der burde være det værktøj vi skal bruge da vi kan stå på hans arbejdsplads(noget med store maskiner mm) Er der nogle fif eller noget specielt værktøj man skal bruge?
Og kan jeg bare gå til en forhandler og købe olie og pakning osv?
jun 2004
altså og få det med med det samme?
dec 2005
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 659
På min kawasaki Zx6R var det eneste special værktøj jeg skulle bruge et 50cm langt 20x20mm firkant-rør, til at få indmaden ud og derefter inderrøret.
Prøv at google lidt rundt om du kan finde en exploded view tegning af din gaffel, så kan du få en ide om du skal bruge specialværktøj. Men hvis ham din makker arbejder på et godt værksted har de nok de fleste slags rør liggende....ellers kan han vel dreje et til formålet !?!
Men det er ikke en slem opgave, første gang tog det mig ca. 2 timer, anden gang ca. 1 time (hvade ingen manual) men jeg fik vendt simmeringene forkert
feb 2007
Følger: 5 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 23 Svar: 660
(link fjernet)
Brugernavn: guest
Adgangskode: t8d3jsa
jun 2004
Super :o) Tak for de gode råd, links osv. :o)
hjælp til forgaffel-halløj :o)