{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.363 visninger | Oprettet:

Nærlys i begge forlygtepærer {{forumTopicSubject}}

Hej MCG

Er der nogle her som ligger inde med "how to do" nærlys i begge forlygter på en Yamaha FZ8 Fazer?
Evt. også "partslist".

Jeg er godt klar over at teksten kan drejes i en anden retning end den er ment smiley

Et spørgsmål som selvfølgelig også skal med, er det lovligt eller kan den synes med lys i begge pærer?

På forhånd tak.
Thomas


Kommentarer på:  Nærlys i begge forlygtepærer
  • #1   27. nov 2018 Du må gerne have to nærlyslygter, der må bare højst være 10 cm imellem dem. Det samme gælder fjernlygter. Der er sikkert guide til at lave det på youtube?

  • #3   27. nov 2018 Nu skal jeg ikke kunne svare på hvordan det fungere på en Yamaha, men på min Triumph var hele ledningsnettet forberedt på at have lys i begge lygter.

    Jeg købte et nyt sæt relæer, monterede dem på 10 min og så var den klaret.

    https://www.squaredeals-ltd.co.uk/triumph-headlamp-relays-for-sprint-speed-4--other-triumph-models-1xpair-2417-p.asp

    Den er synet med det, og jeg har kørt med andre der siger det ikke blænder.

    Det er noget med det var ulovligt i Tyskland på et tidspunkt, derfor måtte Triumph lave det med nær i en lygte og fjern i den anden. Men som sagt, hele ledningsnettet var lavet klar til lys i begge lygter.


  • #4   27. nov 2018 Det kunne se ud til at der i forvejen sidder en H4 pære i begge sider, men at nærlys kun er forbundet til den ene.

    hvis det er sådan det forholder sig, så kig på stikkene til pærerne og i den side hvor der kun er to ledninger, forbinder du det frie ben på pæren til det tilsvarende ben på den pære med tre ledninger i stikket smiley

    mener at det er det midterste ben på pæren der er til nærlys..


  • #6   27. nov 2018 Begge lygteglas skal også være forberedt til nærlys.

  • #7   27. nov 2018 Så vidt jeg lige hurtigt har kunne læse mig til, så er den oprindeligt lavet med 2x nærlys, men da man førhen ikke måtte have det i tyskland, så valgte man at ændre det til at kun den ene lyste, da tyskland er sådan et stort marked. derfor er alt andet lavet til 2x nærlys smiley
    -og kan ledningerne ikke klare det, så springer sikringen jo heldigvis før der sker ledningerne noget. gør den så det, er det jo bare at smide et relæ ind i mellem..


  • #9   28. nov 2018 Når man har 2 nærlyspærer, er det smartest at de har hver sin sikring.

    Så hellere lave lidt ledningsarbejde gennemført, end bare hurtigt at luse på den anden pære....


  • #10   29. nov 2018 Tak for svar alle sammen, jeg tror der er noget brugbart????

    Der dog lige et lille men i forhold til alt det i skriver - jeg bor PT i Tyskland indtil sommeren 2021.
    Så jeg tror jeg lige skal forbi det lokale TÜV center for at hører om det er lovligt hernede.


Kommentér på:
Nærlys i begge forlygtepærer

Annonce