Cafe racer syn {{forumTopicSubject}}
Hej...hjælper en med at finde en cafe racer...vi jar fundet den men den er ikke synet. Den mangler skærme. Blink lys og bremse lys er helt i orden. Vores spørgsmål til cafe racer folket er om der skal skærme på en cafe racer der skal til syn. Har i nogle erfaringer. På forhånd tak
jan 2004
Følger: 54 Følgere: 65 MC-er: 6 Emner: 107 Svar: 187
jan 2004
Følger: 54 Følgere: 65 MC-er: 6 Emner: 107 Svar: 187
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 62
nov 2006
Følger: 68 Følgere: 69 MC-er: 25 Emner: 294 Svar: 1.893
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 62
(1) Registreringspligtigt køretøj med en konstruktiv bestemt maksimalhastighed
på mere end 40 km/h skal være forsynet med skærme over samtlige hju
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 19 MC-er: 11 Emner: 77 Svar: 263
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 72 MC-er: 10 Annoncer: 3 Emner: 162 Svar: 4.123
Men skærme - de skal nu være der; både foran og bag. Det er ikke fordi det er lovligt. Det er "bare" synsmanden, der ikke har gjort sit arbejde.
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.762
Ja dem er der desværre for mange af
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 19 MC-er: 11 Emner: 77 Svar: 263
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 72 MC-er: 10 Annoncer: 3 Emner: 162 Svar: 4.123
(ikke at jeg gider lege politimand.....bare inden man uforvarende drager til syn og den bliver kasseret grundet manglende skærme).
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 19 MC-er: 11 Emner: 77 Svar: 263
Uden skærme
Uden noget lys overhovedet
Uden nogen instrumenter
Den eneste ledning der var på den mc var tændkablet. Det tog lang tid og få den synet, da syns manden slog alt op i sin bog. Men den blev synet og godkendt som den stod pga. alderen
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 72 MC-er: 10 Annoncer: 3 Emner: 162 Svar: 4.123
Uanset hvor godt jeg kigger, så synes jeg stadig ikke jeg læser noget om før 1970. Men jeg kan også være halvblind.
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 62
nov 2008
Følger: 17 Følgere: 72 MC-er: 10 Annoncer: 3 Emner: 162 Svar: 4.123
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 19 MC-er: 11 Emner: 77 Svar: 263
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 19 MC-er: 11 Emner: 77 Svar: 263
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 19 MC-er: 11 Emner: 77 Svar: 263
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 62
e- eller E-godkendt positionslygte til to-hjulet motorcykel kan alternativt være uden
funktionsmærkningen »A« henholdsvis »R«.
(1) To-hjulet motorcykel skal være forsynet med:
a) En eller to positionslygter.
Før 01.05.77: To-hjulet motorcykel skal være forsynet med mindst en
positionslygte.
b) En eller to baglygter.
Før 01.05.77: To-hjulet motorcykel skal være forsynet med mindst en
baglygte.
c) En eller flere nummerpladelygter.
(2) To-hjulet motorcykel kan være forsynet med:
a) En eller to tågebaglygter.
b) Sidemarkeringslygter.
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 62
(1) To-hjulet motorcykel skal være forsynet med en stoplygte, der skal lyse ved
aktivering af såvel forhjulsbremse som baghjulsbremse.
e- eller E-godkendt stoplygte til to-hjulet motorcykel kan alternativt være uden
funktionsmærkningen »S«.
Før 01.10.75: Der er ikke krav om, at stoplygte skal lyse ved aktivering af for-
hjulsbremse.
Før 01.01.71: Gælder ikke for to-hjulet motorcykel med egenvægt på højst
120 kg.
Før 01.07.56: Gælder ikk
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 19 MC-er: 11 Emner: 77 Svar: 263
1) Med motordrevet køretøj som led i dets opbygning eller reparation, og
2) ved lejlighedsvis kørsel med motorkøretøjer, som er registreret første gang inden den 1. januar 1951 (veteranbiler og -motorcykler).«
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 62
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 19 MC-er: 11 Emner: 77 Svar: 263
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 62
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 19 MC-er: 11 Emner: 77 Svar: 263
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 19 MC-er: 11 Emner: 77 Svar: 263
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 62
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 19 MC-er: 11 Emner: 77 Svar: 263
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 19 MC-er: 11 Emner: 77 Svar: 263
farve og bagudrettet blinklygte lys af rød eller gul farve.
Veteranbil: Fremadrettede blinklygte kan alternativt afgive lys af hvid
farve og/eller den bagudrettede blinklygte kan afgive lys af
rød farve, såfremt bilmodellen originalt kunne fås med denne
dec 2006
Følger: 6 Følgere: 7 MC-er: 1 Svar: 62
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 19 MC-er: 11 Emner: 77 Svar: 263
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 19 MC-er: 11 Emner: 77 Svar: 263
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 19 MC-er: 11 Emner: 77 Svar: 263
og det har altid været sådan, at udstyr som speedometer, lys osv, der var på maskinen da den forlod fabrikken både skal være der og skal virke.
Og det er forkert jeg har synet ekstrem mange motorcykler uden blinklys som er født med
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 228 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
“...og det har altid været sådan, at udstyr som speedometer, lys osv, der var på maskinen da den forlod fabrikken både skal være der og skal virke.”
Det er så til gengæld ikke korrekt.
Hvis det er der, så skal det virke... men du må på visse årgange godt fjerne ting som f.eks. spejle, blinklys og speedometer. Det skal ikke nødvendigvis være der, bare fordi det sad på da den forlod fabrikken.
Jeg har fået synet flere “nyere” motorcykler (fra slut 80’erne til start 90’erne) uden spejle, blink og speedometer.
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 228 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Ja der skal være skærme på en motorcykel.
Mig bekendt er det ikke nærmere defineret hvad en skærm reelt er eller hvor stor den skal være. Der skal bare være en eller anden form for skærm der dækker lidt over hjulet.
... og så er det også så absolut forkert at man ikke må korte en skærm af. Det må man hjertens gerne.
maj 2007
Følger: 1 Følgere: 19 MC-er: 11 Emner: 77 Svar: 263
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.762
Bare fordi den er synet er den ikke nødvendigvis lovlig.
Hvis Fstyr finder ud af at noget er synet og godkendt, selvom den ikke skulle være det, vil de trække godkendelsen tilbage og indkalde til syn igen...og denne gang vil de selv overvære synet, for at sikre at det (synet) bliver foretaget efter reglerne.
Jeg har selv været vidne til netop dette.
Desuden vil de efterfølgende lave målrettede eftersyn af pågældende synsmand/synshal, som har lavet lort i den, til at starte med
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 377 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.710
I UK kunne man få et syn som kun gjaldt om dagen, daytime MOT, pga lysets beskaffenhed, idiotisk men sandt.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.641
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
Der er jo også noget med beskatningen af disse ombyggede mc' er. Hvis den er så ombygget, at den har mistet sin identitet, så er det bare at betale en ny registreringsafgift ved kasse 1.
sep 2011
Følger: 11 Følgere: 13 MC-er: 4 Emner: 30 Svar: 851
Der findes en vejledning om hvornår trossamfund kan opnå status som godkendte og dermed få store finansielle fordele. Den første var på 11 sider, så kom der en ny version på 30 sider, og den nyeste er på små 200 sider. Bureaukraterne skal jo have noget at få arbejdstiden til at gå med.
Min første "rigtige" MC var en Triumph Tiger 100SS i 1966. På kontrakten fra C Reinhard står motorcyklens pris og et efterleveret speedometer. Man kørte den til syn uden speedometer og betalte registreringsafgiften, derefter monterede man speedometeret, der så var en reservedel uden registreringsafgift.
En af mine nuværende MC er fra 1960. Den har alle lygter, inklusive et kraftigt kørelys og blinklys. Ikke fordi det er et krav, begge ting kan undværes, men for min egen sikkerheds skyld.
aug 2011
Følger: 4 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 8
Men mindre du har attest fra Autoconsult på at den er ok kan den ikke synes ??
jan 2012
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 1 Svar: 12
Jeg ville ikke personligt kører til syn uden skærme !
Og ja så skal div lys for og bag virke også bremselys for og bag + horn
Evt et lovligt styr også ? ingen VILD larm det er klart
Ville ikke være så bange for det stel !
Bare få den til at se lovlig ud og så hjem og bygge om igen
Lykke til og gi evt lyd om hvordan det gik.
Cafe racer syn