{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Så bygges scrambler
  • #1   4. jan 2019 Alting ser nemmere ud på youtube smiley

  • #2   4. jan 2019 Jeg er ikke fan af Scrambler, men jeg er vild med dygtig håndværk og MEGA sur på vores system for syn og godkendelser til MC.

  • #3   4. jan 2019 Jeg synes stort set næsten altid at de ombygninger kommer til og se underlig ud. Der er en enkelt ind imellem som slipper godt fra det. Det samme med de fleste street fightere,og jo nu skal jeg nok få huk for det! Men igen smag og behag er jo forskellig. Kunne ALDRIG nogensinde finde på og købe en ombygget MC,om det så er det ene eller det andet. Nå det var så mit sure opstød. Nej stop holdt,det kommer lige et opstød mere. Og så se dem der kommer på deres total kikset ombyggede streetfighters,og så med kamouflage bukser på,uhhhhhhh,jo jo det ser satme hårdt,eller noget!!!! Hm,jeg er nok bare blevet et gammelt røvh..!

  • #4   4. jan 2019 Ja jeg tror bare du er ved at være gammel smiley
    Så må cyklerne heller ikke sige noget vel smiley (det er gerne tegn på alderdom)

    Ja jeg bygger om i stor stil, for mig er der ikke noget fedt i have noget en hver idiot bare kan købe, og der er 100 andre der har smiley
    Special byg skal også helst bestå af flere dele man ikke bare kan købe.


  • #6   4. jan 2019 Jeg er i gang med en scrambler, og jeg er enig i at ikke alle bliver lige fine, desværre langt fra. Lidt selvkritk på mit eget projekt: Underkant af tank og sæde flugter ikke helt, forskærmen sidder for tæt på hjulet, bagfjedrrne er for korte, dækkene ikke helt grove nok etc. Det får jeg forhåbentligt rettet hen af vejen, så den kan blive en også æstetisk vellykket ombygning.
    Andre laver værre fejl, åbne filtre hører ikke hjemme på en scrambler, den skal jo være "mudderduelig", lige så lidt som knopdæk hører hjemme på en caferacer, der kører i byen og skal kunne klare "the ton" 100 miles pr hour. En scrambler må heller ikke være meget større end 4-500 ccm, og slet ikke veje op mod 200 kilo, etc.
    OG VIGTIGST de fleste klassikere er finere originale end ombyggede, så et sundt projekt starter der hvor original ombygning ikke lader sig gøre, eller hvor originalen er slet og ret kedelig.
    Den viste youtube er fin, men ingen scrambler, scramblere er gadecykler ombygget til off road.


    profilbillede
  • #7   4. jan 2019 https://motorbikewriter.com/are-modern-scramblers-really-scramblers/


    Som artiklen fortæller er Scramblere historisk set starten på motocross bikes .. .. Det med at en Scrambler ikke må være mere end omkring 400cc, er ikke rigtigt historisk set ….

    Jeg elsker når folk er innovative, og er altid ved at flade i søvn over folk som hyler op over at en gammel cykel SKAL stå som original .. Hvorfor !?!? ..
    Hele motorcyklernes historie er en historie om innovation, forbedringer og kreativitet .. SELV min gamle Yamaha FS1 knallert er der folk ( nærmest klikker ) som råber op over at den skal være som original ..
    Der er kraftedme vel ikke en ved sit fulde fem der gik ud og købte en ny FS1, GS 750 osv, og kørte standard på dem !?

    Joh, der var altid et par knægte som havde en STRENG Far, eller bare ikke måtte noget for sin mor ; DE kørte på en standard lovlig Yamaha, alle andre havde den i omkring 45min, så var der andet styr på, tun osv ..

    De der teenagere som var tilbage, der ikke måtte nogen ting; endte vel også på motorcykel da de blev ældre, og blev ved traditionen tro med, hyle op om standard motorcykler … Nogen af dem blev endda betjente, og NU skulle de kraftedme straffe ALLE de andre svin som havde bygget om på deres Yamaha knallerter og MC´er ..


    Joh .. retfærdighed skal til: klart at der er fedt at der er nogen som genopbygger en standard "et eller andet", så vi kan mindes hvordan de så ud, dengang vi stod og trykkede næserne flade mod forhandlerens vinduer .. jov jov.


    Vi skal alle sammen være her .. også de vilje-løse og de skræmte TUV ryttere som prøver at fortælle din at du er på vej i fængsel hvis du sætter et par uoriginal håndtag på

    Ham på filmen har da helt sikkert nogle skills, helt sikkert, og fedt at noget gammelt får noget hygge og kærlighed .. Meen, er sgu ikke lige sikker på at hans "nye" bagstel og lidt andet forskelligt var meget federe end det originale . Bare min smag !!

    At han så gakker rundt bagefter i kontor tøj op prøver at se hipster ud … da tabte jeg sgu sutten … damm


  • #8   4. jan 2019 Ja jeg er enig jeg var lidt for hurtig med de 400ccm, det er ikke det det handler om, snarere antallet af cylindre, det er svært at bygge en troværdig scrambler omkring en stor tung rækkefirer.
    Jeg ser også ombygning som et udtryk for kreativitet - For mig er det oftest graden af omhu med ombygningen, der afgør om det er hot or not. Særligt hvis der er sjusket lidt, kan jeg godt blive ærgelig over at se en gammel CB'er el lignende blive molestreret.


  • #9   4. jan 2019 Han må gå rundt med kamera konstant med alle de videoer han lægger op...

    Jeg kan godt følge det med ikke at vandalisere en flot klassiker. Men oftest er maskinerne til scrambler/cafe racere jo kedelige 70'er eller 80'er cykler der absolut ikke er spændende at se på og oftest i miserabel stand. Så er det trods alt bedre de bliver customized og får nyt liv i stedet for at ryge på skrotpladsen.

    Desværre har mange custom byggere større fantasi end evnerne rækker, og resultatet bliver en cykel der ikke hænger sammen eller er uforsvarlig at køre på. Men ham her ser nu ud til at være sluppet ganske godt fra det - og din cykel ser også fin ud Bjarne


  • #10   5. jan 2019 Så altså hvis man skal holde den klassiske scrambler opskrift, så er det en alm gade cykel der er bygget så den kan køre offroad?

    Lidt som den her.
    Alm gade cykel, med knop dæk, egerfælge, lang vandring forgaffel, høje skærme, oplagte udstødning og så et MX styr...
    Altså der er tænkt funktion frem for udseende

    https://youtu.be/549fUF21jrg


  • #11   7. jan 2019 tjaa .. hvis man ikke har overskud til at købe en af nutidens motocross bikes som vel lige er omkring 8000 gange bedre og mere anvendelige .. jov jov , så tager man sgu da en landevejs cykel som vejer 100kg mere, og sætter knopdæk på smiley … så er vi i gang !! ..

  • #12   7. jan 2019 Ja. Det er jo præcist i den gamle scrambler ånd. smiley
    Nu køre han jo mest lige ud på grus veje.
    Jeg ville sgu gerne se den slynget rundt en rigtig cross bane.

    Jeg har faktisk en gammel cbr 1000 f stående der trænger til en ombygning... Og nu har jeg en ide smiley


  • #13   7. jan 2019 Flot håndværk, men køn bliver den nu ikke..

  • #14   7. jan 2019 Funktion over udseende... Også med Mc'er...
    ;D


  • #15   7. jan 2019 Gert .. helt enig .. men på den anden side, så ville vel halvdelen at alle Harley´er vel blive dømt til døde, hvis det kun var funktion og udseende .. Og nogle at de vilde ombygninger er sgu ret fede ( måske lige på nær den nye mode med store nederen forhjul, rullet ind i plast kåber og tasker ) , men det er jo en smagssag ..

  • #16   7. jan 2019 Hehehe true.
    Tænker du på en Bagger stil?
    Jaaah den er lidt overdrevet..
    Det må være forfærdelig køreegenskab.

    Og ja der er sgu mange fede customs som fryder øjet. Og som sikkert køre rigtig godt også. Og ikke kun Harley.
    Men jeg ved bare at jeg ikke kan have så pæne ting. ;D
    Så hellere lidt skramlet legetøj der må køres lidt hårdt.


  • #17   7. jan 2019 @10 - sjovt han skal bruge 170kh for at køre 50km/t på skovvejene. Det er sgu det samme jeg kan få knægtenes yamaha PW80 op på med min fede røv presset nedover baghjulet

  • #18   7. jan 2019 Jah.
    Jeg har lidt på fornemmelsen at vejen dertil har været sjovere end målet...


Kommentér på:
Så bygges scrambler

Annonce