{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
338 visninger | Oprettet:

Lasse Torbin H
Lasse Torbin H
Tilmeldt:
10. maj 2016
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13

Indstilling Af karbu gsxr 400 {{forumTopicSubject}}

Hejsa, har lige anskaffet mig en Suzuki gsxr 400 startede og kørte fint da jeg skulle købe den, men da jeg kom hjem skulle jeg prøve den og startede fint, men da jeg gav den lidt omdrejninger døde den. Efterfølgende kunne jeg så ikke få liv i den. Har opladt batteriet, renset karburatorer i form af god grundig tur med trykluft, kigget til tændrør og renset dem af og skiftet benzinen. Nu kan jeg få liv i den med choker og fuld gas , men er ikke glad for omdrejninger samt går ud efter et stykke tid.
Er der nogen der kan rådgive mig, skal siges jeg ikke er så rutineret inden for mc mekanik.
Mvh lasse




Kommentarer på:  Indstilling Af karbu gsxr 400
  • Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 8
    #1   6. jan Måske den ikke går på alle fire? Så fire nye tændrør kunne være en idé.
    Du mærke på forrør om den går på alle fire


  • #2   6. jan Det gør den, alle forrør bliver varme

  • #3   6. jan Stoppede tomgangsdysser, utætte indsugningsmanifold/ gummistudse mellem karb og cylinder og virker din benzinhane ordenligt?

  • #4   6. jan Gode bud! Må jeg prøve, hvor finder jeg togangsdyssen? Har haft bundkarret af og blæst den store dysse ren samt general rengøring, hvad kan jeg gøre for at tjekke benzinhanen? Der er nemlig ikke en OFF funktion på

  • #5   7. jan På benzin hanen sidder der 3 studser. De to store er til benzin til hhv de to højre og de to venstre karburatorer. Den lille slange er vakumslangen. Suger du i den, så skal benzinen løbe ud af de to andre (dog kun hvis den står på on eller res). PRI virker lidt underlidt på den model, ihvertfald på min. Jeg skal dreje over på pri og derefter trykke ind på hanen før den funktion virker. Pri er en funktion der kører uden om vakum systemet og derved kan fylde karburatorne uden motoren er startet.

    Det jo en gammel cykel efterhånden, så medmindre den har fået nye pakninger i karburatoren, så skal den nok ha det. Det døjer de meget med! Litetek sælger det eneste komplette kit i god kvalitet til en nogenlunde pris.

    Tjek at den gnister på alle tændrør og tjek at det er de rigtige som sidder i. NGK CR9EK så vidt jeg husker.

    Du skal være meget opmærksom på de to benzinslanger under tanken, de kan altså nemt blive klemt mellem karburator og tank.

    Hvis du kan få den startet, så tjek for falskluft som tidligere er nævnt. Sprøjt noget dieselstart omkring indsugningsgummierne (mellem karburator og cylinder), men motoren kører. Stiger den i omdrejninger, så er den utæt og suger falskluft.


  • #6   8. jan Fedt! Det må jeg prøve! Men der er ingen pri funktion på min benzinhane, der er kun on og res, men har tømt tanken nu og pillet den af, og så få bestilt de pakninger samt tændrør og så må jeg prøve med dieselstart med det trick der! Det vidste jeg ikke

  • #7   8. jan Hvad model er det? Er det en gk73a eller gk76a? Mener bestemt de alle har pri funktion. Hanen skal drejes fremad mener jeg

  • Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 8
    #8   8. jan Går ikke ud fra at du har noget til at måle komprission med, men prøv hvis du får karburatoren af igen, at holde håndfladen for indsugningen og mærk efter at alle fire laver en seriøst sug.
    Havde benzinhanen pri funktion?


  • #9   8. jan Det er gk73a, kan lige tage et billede senere og sætte ind

  • Mark B
    Mark B Online Tilmeldt:
    aug 2018

    Følger: 43 Følgere: 92 MC-er: 2 Svar: 108
    #10   8. jan Det kan være forkert indstilling af svømmer i karburator.

Kommentér på:
Indstilling Af karbu gsxr 400