{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Stålarmerede bremseslanger i race setup
  • #1   8. jan I teorien er der vel en marginal fordel i bremseføling ved race-setup da du får én individuel slange til hver kaliber. Som almindelig dødelig, kan du nok ikke mærke forskel.
    Den største fordel ved race-setup er dog i et scenario, hvor du under kørsel får hugget/skåret den ene slange over, hvorfor du med race-setup så stadigvæk (i kort tid selvfølgelig) har bremsetryk nok, til at få standset cyklen.


  • #2   8. jan Gummislanger udvider sig, og "bulner" en smule op!
    Derved mistes noget af følingen med, hvor hårdt du trykker på pedalen, eller klemmer på grebet.
    Stålarmerede slanger holder det præcise tryk under bremsning, og giver fornemt "feel" med bremsetrykket, og så holder de også en del længere end de rene gummislanger...


  • #3   8. jan efter min mening er det tomato/potato, det der med at gummi "bulner op" har jeg aldrig prøvet

  • #4   8. jan Min erfaring med stålarmerede hydrauliske slanger er at deres vigtigste mission er at hindre sprøyt af olie (på varme dele med derpå følgende brandfare) dersom gummislangen brister.
    Det er lidt af et svineri når det slipper løs.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 239 MC-er: 13 Annoncer: 2 Emner: 123 Svar: 18.931
    #5   8. jan #1 - Aaaarh... Det var ellers lige noget værre sludder....

    Går der hul på en af de to slanger, så er der ingen mulighed for at bremse. Uanset hvilken af de to løsninger man bruger, er slangerne, forsiden af masteren og kaliprene, alle del af det samme rumfang som man sætter tryk på for at bremse. Går der hul, så er det slut.

    Argumentet for et race setup, er enten at det er nemmere at skifte hjul hurtigt, eller at den slange der går på tværs ikke overopheder på grund af den varme luft fra skiverne. Det første passer nok meget godt, men nummer 2 er vist et meget ekstremt tænkt eksempel.

    Der er ingen forskel i følelsen på de to ting.

    #0 - Man vælger det der passer bedst til de holdere man har til bremseslangerne, så hvis du allerede har en gummislange som går over forskærmen, så vælger du den løsning igen.
    Uanset hvad bør man skifte til stålarmerede, for de giver sig ikke og har ingen udløbsdato.


  • #6   8. jan Har nu på en ældre mc oplevet betydeligt bedre føling med bremser efter skift til stål armerede. Men alt har vel også en levetid jo.
    Min XTZ havde sikkert de originale slanger som var 25 år gamle.
    Det blev en kraftig forbedring at få nye på, resultatet havde sikkert været lige så godt med nye i gummi.,


  • #7   8. jan 5# Det er nemlig lige præcis pga udløbsdatoen på slangerne. I servicemanualen på min MC skal bremseslanger skiftes hver 4 år, tvivler dog på de nogensinde er blevet det

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 239 MC-er: 13 Annoncer: 2 Emner: 123 Svar: 18.931
    #8   8. jan Der er helt sikkert forskel fra gummi til stålarmerede - men der er ingen forskel fra det ene setup til det andet setup, hvor begge er med stålarmerede.
    Altså - om man har slanger fra master og direkte til hver kaliper, eller fra master til den ene kaliper, og videre til den anden kaliper, gør ingen forskel.

    Det var måske lidt mudret formuleret fra min side...


  • #9   8. jan Gummislanger har absolut en udløbsdato, ikke nødvendigvis 4 år, men jeg har på min tidligere xs400 kunne klemme bremsen helt i bund, uden den bremsede helt vildt. Jeg skiftede klodser, renoverede caliper og overvejede om jeg skulle renovere masterne, men da den fik en armeret slange på, blev grebet hårdt som sten

Kommentér på:
Stålarmerede bremseslanger i race setup