{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
612 visninger | Oprettet:

gsx600f {{forumTopicSubject}}

hej jeg har en GSX600f fra 1993 synes røgen er lidt for blå i det, hvad kan dette skyldes ? (skal siges der er vidst kommet to forskellige typer olie i den 15w40 og lidt 15w50, kan det være dette ?)

PS: den har lige været til stort service justeret ventiler knast kæde nyt luftfilter samt olie og oliefilter samt fået nye pakninger samt nåle i kaburatoren)


Kommentarer på:  gsx600f
  • #1   15. jul 2007 blå røg = den brænder olie af..

    Hvor blåt er det? Er det hele tiden eller kun ved gearskift fx?


  • #2   15. jul 2007 puhaa har ikke lige testet det så meget, men har fået at vide selv om jeg kommer kørende langsomt i midelhøjt gear er den meget blå røgen (motoren burde være varm havde på dette tidspunkt kørt lidt over 10km)

  • #3   15. jul 2007 så æder dn enoget olie, eten er det stempelringe der skal skiftes eller ventilsæder/hoveder!
    smiley

    Der er sikkert en mere kyndig herinde der kan fortælle mere

    Den burde ikke være blå i røgen


  • #4   15. jul 2007 blå benzin... :S Jeg syntes nu den benzin jeg fylder i tanken fra alle benzpushere har en blålig nuance?

  • #5   15. jul 2007 Det kan ske ved skift til en anden olie der er tyndere. Inden denne tyndere olie får opbygget en film i cylindervæggene kan det passere stempelringene og forårsage det du beskriver.
    Hold øje med det - skulle helst være væk igen i løbet af kort tid.

    Jeg havde en bil for år tilbage med en motor der krævede meget tynd fuldsynt. olie - den gjorde det samme da jeg skiftede til en racerolie i en lidt tyndere form.

    Det skal nok forsvinde ( må vi håbe *S* )


  • #6   15. jul 2007 smiley Blå benzin er noget man bruger for at skattefritaget benzin IKKE bliver brugt på en privat bil/mc..

    Det giver ikke blå røg mig bekendt, farver bare din motor og tank indvendig!! så der er beviser..

    Blå røg= dyr reperation normalt..

    Det kan som tidligere skrevet være stempel ringe, ventilsæder tror jeg ikke helt på, der er ikke olie over dem, men lidt oppe af ventilstangen sider der nogle små simmerringe, hvis de er trætte, kan olie sive ned der, men tvivler på at det er nok til blå røg..

    MEN for at give dig et svagt håb, kender en jet station, hvor de en dag kom diesel i bensinen, så giver den også lidt blålig røg, hvis blandingen ikke er så høj du slet ikke kan kører!!

    Men helt klart at den skal undersøges!

    Held og lykke, og hold os orienteret her.

    /Jesper


  • #7   15. jul 2007 Christians mulighed havde jeg slet ikke tænkt på.. men ja, det er en mulighed, hvilken olie havde du på først??

    EVT komplet olieskift igen, og så se om ikke det hjælper..
    /Jesper


  • #8   15. jul 2007 det var mekanikerne det hældt det olie på sidst ( jeg har senere genfyldt lidt på den her forleden) mener det er 15w40 de hælder på den, håber virkeligt det er olien og ikke det andet =/

  • #9   16. jul 2007 tak for hjælpen =)

    Hvad koster det at få skiftet stempelringene hvis det er, og kan man eventult selv lave det ?


  • #10   16. jul 2007 Stempelring, hvis du har styr på selv at reperaer mc, så ja det kan man selv. MEN siden du kører den til service, vil jeg nok have min tvivl, det er ikke en operation for begyndere eller let øvede... Jeg ville nok tvivle lidt. MEN til at starte med, skulle en kompresions tester kunne sige det!!

    Held og lykke!


Kommentér på:
gsx600f

Annonce