{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
800 visninger | Oprettet:

Rasmus R
Rasmus R
Tilmeldt:
17. jul 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Ny bruger med gammel CB 500 F {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige meldt mig ind, da jeg i søgen på informationer flere gange var blevet overrasket over, hvor flinke folk var til at tage selv "tåbelige" spørgsmål seriøst.

Jeg har lige købt en billig, men meget flot Honda CB 500 F.

Jeg havde hørt så meget godt om dem, og fra 1977 er prisgruppen passende (læs: næsten gratis).

Jeg har flere spørgsmål, hvor langt burde den gå på literen? Det ser ud til, at den kun kører 12 km/l, hvilket jeg synes er meget lidt.

Når den går over 6-7000 rpm, så flakser omdrejningstælleren helt vildt, hvad kan det skyldes?

Det samme sker med speedometeret, når jeg kører på motorvejen, og hastigheden kommer over cirka 130 km/t, har det noget med det andet at gøre, eller er det et andet problem?

Hvor hurtigt burde den gå på toppen? Jeg tror ikke, den kommer over 150 km/t, hvilket heller ikke er særligt behageligt, men det var mere af interesse for om motoren går ordentligt.

Den ryger lidt, når jeg giver gas i frigear og udstødningen er sodet. Jeg lagde også mærke til at der kom røg ud af en slange, der ser ud til at komme fra, hvad jeg tror er topstykket, hvad er det?




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny bruger med gammel CB 500 F
  • #1   19. jul 2007 hmm 1977 så er det jo en halv gammel maskine..
    hmmm har selv lige taget kørekort på en CB 500 og meget over 130 kunne man ik rive den.. uden man føler den falder fra hinanden (men det er jo også en kne**et skolecykel) dog har en a mine venner haft en der gik ca 200.. røgen og soden i udstødningen kunne tyde på for meget olie i benzinen ! blander den selv eller er du selv herre over det ?


  • #2   19. jul 2007 og tillykke med den forresten smiley

  • Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #3   19. jul 2007 Efter at have læst et indlæg om en CB 350 F er jeg overbevist om, at det er krumtapsudluftningen, det ryger fra og at røgen er hvid.

  • #4   19. jul 2007 det er ikke utænkeligt.. har også nogen slanger fra mit topstykke men har dog ik undersøgt om der kommer røg ud a det!

  • #5   19. jul 2007 For meget olie i benzinen ?? Der skulle ikke gerne være olie i benzinen eftersom det er en 4-takter..

    Fra ny er den opgivet til 185 km/t på toppen, 50 hk ved 9000 o/m ,- og benzinforbrug pr 100 km er 6 L , så det er 16,6 km pr L ,- al sammen ifølge mc-revyen.

    Hvis ikke den har været hovedrenoveret, så lyder 150 på toppen sandsynlig, det er jo nok ikke alle hypperne der er hjemme i stalden efter så mange år .

    Men tillykke med din Honda cb 500 F, de modeller har jo nærmest ry for at være uopslidelige..

    Mvh. Michael


  • #6   19. jul 2007 det er nok et rør fra ventil dækslet, det er for at den kan komme af med lidt "damp" det kaldes et ånderør og det gør ikke noget rigtigt at den gir lidt røg det ligesom på en gammel traktor..;)

  • #7   19. jul 2007 Tillykke med din cykel! Tag dog at få taget nogle billeder af den og få den oprettet smiley

    Mht omdrejningstæller og speedometer, så er det letteste nok at finde et andet cockpit på ebay tror jeg. Sort røg angiver at der er uforbrændt benzin - sidder der originale luftfiltre på? Originale dyser? Ellers kan der komme af at gnisten ikke er stærk nok. Prøv at hiv tændrør ud, og se hvordan de ser ud og om de giver en sund gnist når du holder siden mod topstykket.

    /Andreas.


  • Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #9   19. jul 2007 @Peter G

    Mht. omdrejningstælleren, så falder den ved høje omdrejninger til noget, der minder om nul, kan det stadig forklares med dit svar?

    Til alle

    Alt for vildt forum, over 10 svar på under et døgn, super nice.

    ...og jo, jeg skal nok få oprettet min cykel med billeder og det hele.


Kommentér på:
Ny bruger med gammel CB 500 F

Annonce