Skræmmende lyd fra kæde! Skræmmende lyd fra kæde!
Hej allesammen! Min kæde er pludseligt begyndt at sige en skræmmende lyd!
Lyder som om den kører mod et eller andet sted! Men det gør den bare ikke! Men hvad kan det så være? Den er godt smurt! samtidig med at jeg kiggede efter bemærkede jeg at kæden samt det forreste tandhjul kan give sig en del fra side til side! samt at kæden ikke er lige stram hele tiden!
Snakkede med sælgeren fra kb motor da der ingen mekanikkere var på arbejde og han snakkede noget om at bag tandhjulet var slidt en smule skæv! Hvad vil det sige? Hvorfor bliver den det? Samt kan det være oversagen eller?
Mvh. Kasper og på forhånd tak for jeres gode svar ;)!
mar 2004
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 25 Svar: 88
Peter>
Det er ikke nyt det samme som sad på cyklen da jeg købte den så aner ikke hvor langt den har kørt! Sys bare det kom ret pludseligt! Men hvorfor bliver tandhjulet slidt skævt?
René>
OkaY! Også planen men ja, surt! tror ikke det er et leje da det ikke er akslen der giver sig men tandhjulet der kan give sig en smule ud til låseringen! Måske fordi den ikke er lige så tyk som den der oprindeligt har siddet der?!
Hvad skal den "skinne" der nærmest sidder og styrer kæden for oven gøre godt for? Skifter man også den sammen med kæde kittet?
Er de kæder og tandhjul man kan købe i MC nøglen noget værd? Sys 1000kr for et kit lyder meget billigt men ude ved KB Motor mente han det var ganske ok! Det er en XSO kæde men hvad betyder det? Det samme som O-ringe?!
mar 2004
OkaY! Men min pusher mente de var lige så gode dem fra mc nøglen?! OkaY! Thanks ;)!
Peter>
Ja den sidder ovenpå svingarmen! OkaY! Ja, der kan man bare se så blev jeg det klogere.
OkaY! Det mente han også derude! Men kan bare ikke forstå det kun skal koste 1000 troede nærmere de kostede 2-3000 men hvad ved jeg!?
OkaY! Har bestilt kæde kittet! Har såen noget Wax værk fra Castrol men ved ikke om det er for stivt til at smøre ordentligt? Det var faktisk umiddelbart efter jeg begyndte med det at der blev problemer med det hele!
Akslen ser umiddelbart fin nok ud! Og mener ikke der var slup i akslen men blot en lille smule mellem tandhjulet og låse ringen (vi snakker om under en ½ mm or so)! men der burde vel heller ikke være noget overhovedet?! Eller?
Og ja mange gange tak for jeres hjælp!
mar 2004
Men hvor meget skal man ca. regne med at punge op med for at få skiftet en kæde?!
sep 2005
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 33
-en halv millimeter luft mellem tandhjul og låsering er ganske normalt.
I øvrigt kan en anden årsag til at kæden er mere stram nogle steder end andre kan være, at den har været rusten på et stykke af kæden hvis den f.eks har stået i regnvejr i længere tid. De udsatte led vil derefter blive meget hurtigere slidt hvis rusten har bredt sig ind i leddene. Det oplevede jeg dengang jeg købte min VFR.
Men køb et godt kædekit og smør det jævnligt, så skulle der gerne være mange km uden prblemer derfra.
/Jens
okt 2005
Følger: 18 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 436
Godt man ikke har kæde at døje med
mar 2004
OkaY! Har fået fat i en DID kæde istedet tror ikke det er rust da jeg mener den hele tiden (mens jeg har haft den) har været velsmurt! Men self. en mulighed!
Søren>
OkaY! sys jeg også de gjorde men har hørt man ikke altid kan regne med markeringerne ;(!
Jan>
Tak for link men køber hos den lokale da det ca. er samme pris og så støtter jeg jo også ham ;)!
Skræmmende lyd fra kæde!