{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.004 visninger | Oprettet:

Dinli 904/450 gearing {{forumTopicSubject}}

Jeg har sådan en indregistreret atv af mærket dinli.
Jeg kører pt med 14:43 gearing (vistnok original), men den bliver hurtigt varm og går meget nemt på begrænseren i 5. Gear.

Jeg vil gerne have en højere topfart så man kan køre med 8-100km/t uden at den skal skrige fra motoren, men den skal heller ikke blive for sløv. Den kører 100-110 på toppen lige nu.

Hvis nogen af jer andre har samme model, hvad kan i så anbefale af gearing? Har selv overvejet 15:38 eller 15:37

På forhånd tak.


Kommentarer på:  Dinli 904/450 gearing
  • #1   15. apr 2019 Nu kender jeg intet til ATV, udover jeg har fixet barnebarnets lille 110ccm ‘NO name’ ATV sådan ca. 378 gange... smiley
    Men bare så’rn et par strøtanker.. smiley
    Burde den ikke køre hurtigere end de nævnte 110..? Bare som standard..?
    - ER det ikke netop meningen den skal ramme begrænseren ved alm. Vej kørsel..?
    - Hvis det er en håndtag/kabel agtig begrænser..? Kan den bevæges/justeres under kørsel eller sidder den fast..?
    - Nogle kineser ATV (som barnebarnets var..,) er droslet ved leveringen.. om det er producenten eller noget der sker ved import/typegodkendelse aner jeg intet om..?
    - Måske din er det..?? BB’s ATV havde en lille paknings agtig plade mellem karb og cylinder med et ca.. 10-12 mm ånde hul..!! (Karb og cyl. Har et ca.. 16 mm hul) og der sad en lille stop skrue agtig ting på toppen af karb. Så gas stemplet kun kunne åbnes 3/4..
    Efter det forsvandt.??? Kører den meget bedre.. Jeg aner ikke om din kan have noget tilsvarende..?

    Ændrer du gearingen voldsomt risikerer du al ‘power’? forsvinder når du ikke har lave gear nok til at ramme max. Momentet..?? Men det kan du beregne ud fra din moment kurve..!!
    Hygge m projektet.. smiley

    PS.. jeg kender intet til din ATV..! Om det er en 904 eller 450 ccm..? eller om det er HK, KW eller km/t. der r tale om.. smiley


  • #2   18. apr 2019 Tak for svar.
    Den er allerede ubegrænset, når jeg nævner begrænseren mener jeg omdrejningsbegrænseren.
    Har forhørt mig lidt rundt omkring, og de er gearet meget lavt standard. Så nu har jeg bestilt en 15-38 gearing, så må vi se hvordan det bliver.


Kommentér på:
Dinli 904/450 gearing

Annonce