{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Laderegulator død? {{forumTopicSubject}}

Jeg mistænker min laderegulator for at være død. Det ene ben på multistikket der går ind i regulatoren er plastikken smeltet omkring. Kan dette være fordi forbindelsen har været dårlig, så den nærmest har ligget og svejst? Hvordan måler jeg om min laderegulator virker eller ej?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• 1 time med håndværker-hjælp til ophæng af et par lamper, et møbel og et par billeder. 400 kr.
  • VVS-hjælp søges: Reparation af afløb, toilet og bruserstang 2.400 kr.
  • Maling af lejlighed 14.130 kr.
  • Skift køkkenvask 1.500 kr.
  • Kitchen Sink Drain Repair (Pipe Slipping from Coupling) 1.650 kr.
  • Opsætning af whiteboards (6 stk.) 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Laderegulator død?
  • #1   2. aug 2007 mål oppe på batteriet ved slukket motor skal den vise 12, volt ved startet motor skal den op omkring 13,5 volt

• #2   2. aug 2007 Problemet er at jeg først skal ha fat i nogle nye spadestik, før jeg kan montere regulatoren igen, kan man ikke måle på selve regulatoren?

• #3   2. aug 2007 Jeg går ud fra at du har et multimeter. Du måler først om der er spænding på bat. Den skulle gerne visse ca. 13v DC ved tomgang og max. 14.5 volt DC ved ca. 4-5000omdr/min. Hvis den ikke gør det, skifter du dit multimeter over på AC visning. Her måler du over de to eller tre faser dvs. mellem ledningerne. Her skulle den gerne vise en AC spænding som går op til en 50-70 volt AC. Hvis den gør det er det regulatoren der er stået af, og hvis det modsatte, altså en lav spænding, så er det statoren eller en kombination. Men det lyder som regulatoren, idet du skriver at ledningerne er brændte. Mvh Klaus

• #4   2. aug 2007 Den har samtidig et strømforbrug selv når den er slukket. Dette måler jeg ved at sætte en glødelampe mellem pluspolen på batteriet og plus ledningen. Dette strømforbrug forsvinder så når jeg tager stikket ud til laderegulatoren. Dette må vel betyde at regulatoren napper strøm, selv om den ikke må smiley

• #5   2. aug 2007 For øvrigt en fed blade du har dig der.

Jeg har lige rodet med en kammerats Blackbird og manglende ladening. Her var det statoren som var stået af. På E-nettet var der en del at finde med lade problemmer. Og det var kombination af stator og regulatore. Vi fik en god service fra firmaet (link fjernet) og de leverede inden for 24 timer også var den 1/3 billigere end her hjemme.
    Klaus

• #6   2. aug 2007 ja så må den (ensretteren) være færdig men vær opmærksom på at spolen også kan være kortsluttet !

• #7   2. aug 2007 Er det ikke muligt at måle modstanden på statoren, for at finde ud af om den er gået?

• #8   2. aug 2007 Her er 40 sider som du kan gå total nørd i smiley http://www.ducati.dk/teknik/MC_Elektro.pdf
    Og der står også på side 15.
    "
    Hvis det er et trefaset system skal målingen mellem alle tre ledninger til statoren være ens – helt
    ens, ca. mellem 1,5 og 3 Ohm, og en måling mellem en af ledningerne (faserne) og stel skal vise
    uendelig modstand.
    "
    Men ellers prøv at måle spændingen direkte på statoren hvis ellers har mulighed for få gang i der BAD BLADE der.
    Klaus

• #9   7. aug 2007 Hej Kim

Har du fundet en løsning eller hva??

Kommentér på:
Laderegulator død?

Annonce