{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.124 visninger | Oprettet:

Defekt ensretter? {{forumTopicSubject}}

Vi satte nyt batteri på min fars Honda VT500C fra 1984 for et par uger siden, og den har kørt perfekt siden.
Forleden morgen var den dog HELT død når tændingsnøglen blev drejet.
Jeg har målt batteriet, og der er masser af strøm.
Jeg kan også måle 12V i en ledning bag forlygten, og hvis vi trækker 12V udenom og direkte på stik efter tændingslåsen, starter den fint.
Der er en som nævnte det var ensretteren? Lyder det rigtigt, inden vi går ud og køber en ny?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Defekt ensretter?
  • #1   15. maj 2019 Jeg havde en kawazaki der gjorde nødagtig det samme.
    Måtte til mekanikeren til sidst som skiftede ens rettere og fejlen var rettet.


  • #3   16. maj 2019 Altid rart med modstridende svar haha

    Øv, har kontrolleret sikringer, også hovedsikring, og de er fine.
    Må se om jeg kan finde et ledningsdiagram. Tænkte det måske kunne være tændingslåsen, men er ikke sikker på hvad vej der skabes forbindelse.


  • #4   16. maj 2019 Altså jeg har intet forstand på det. Men min gamle kawa z650 døde i batteriet. Købte nyt og kørte fint i en lille uge. Så døde den igen og batteriet var helt fladt. Ladet det op og den startede igen og kørte.
    Hvis jeg sukkede lyset kunne jeg køre længere inden den havde suget batteriet tomt.
    Kørte ned til mc kaj som med det samme sagde at det var ensretteren. Da den blev skiftet lavede den ikke ballade


  • #5   16. maj 2019 Hvis der er 12v til tændingslåsen, og den ikke giver strøm videre, ville jeg da starte med at rense/skifte den. Kan du ikke komme til at måle mere på ledningerne omkring den? Eller pille låsen ud og måle den igennem?

  • #6   16. maj 2019 Iøvrigt, hvor sidder dødemandsknappen i det ledningsloop? På nogle 80er Hondaer kan dødemandsknappen drille, når den efterhånden bliver snavser, og virker igen, når den er blevet adskilt og kontakterne renset smiley

  • #8   22. maj 2019 Starterrelæ defekt?

Kommentér på:
Defekt ensretter?

Annonce