{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Usb stik
  • #1   19. maj 2019 strømtyv

  • #2   19. maj 2019 Max, jeg har læst at nogen fraråder dette, men hvorfor?

  • #3   19. maj 2019 De lukker ikke rigtigt tæt så der nemt fugt i.

  • #4   19. maj 2019 det kan være... jeg fyldte de sidste med silicone da jeg lukkede dem. jeg tror det holder endnu


  • #5   19. maj 2019 Krympeflex på lodning eller krympemuffe.
    Strømtyv var noget perlegrusmekanikerebrugte i 90´erne, de klipper halvdelen af kablet over og holder ikke vand ude.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #6   19. maj 2019 Aldrig strømtyve.
    Lodde eller muffe.


  • #7   19. maj 2019 Og så hent strømmen direkte fra batteriet med en sikring imellem. Så har du strøm uanset om motorcyklen er slukket.

  • #8   19. maj 2019 #7
    Og risikere at tappe batteriet hvis du glemme at koble af.?
    Så er det da bedre at køre det over lyset.


  • #9   19. maj 2019 Eller...
    Noget af lyset.
    Bremse lyset er nok en skidt ide smiley
    Eller blinklyset...


  • #10   19. maj 2019 Ville lave det med et arbejdsrelæ, styret af enten tænding eller p-lys.

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #11   19. maj 2019 #10 - Hvorfor?

    Der er mindst 3-4 ampere til rådighed på positionslys eller baglys, og et USB stik trækker i værste fald 2. Ingen grund til at overkomplicere det...


  • #12   19. maj 2019 #8, nu ved jeg ikke hvad der skal bruges strøm til, men er det f.eks. til opladning af telefon, så vil den slet ikke kunne aflade batteriet på en enkelt opladning.
    Jeg ville aldrig gå ind og klippe i cyklens ledningsnet. På nyere cykler slet ikke, da flere efterhånden har canbus.


  • #13   19. maj 2019 Sådan er vi jo så forskellige, for jeg kunne ikke drømme om at sætte en forbruger direkte på batteriet.

  • Allan M
    Allan M Tilmeldt:
    feb 2016

    Følger: 1 Følgere: 2 Svar: 106
    #14   19. maj 2019 #13 Gert P - kan du fortælle mig hvorfor.
    Hvis du sørger for at sætte en sikring på lige efter batteriet, er det da den sikreste måde.
    I stedet for at koble sig ind på et eksisterende net, som er dimensioneret til noget bestemt.
    Nu er det bare et usb stik, men næste ejer skifter det måske til et cigarstik så han kan bruge det til luftmadras pumpen.
    Men det er selvfølgelig hans problem. smiley smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 277 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.632
    #15   19. maj 2019 Ledningerne til baglys og positionslys er overdimensionerede. Sikringen dækker fint USB stikket også, og den kreds tænder og slukker med nøglen, så det er klart den nemmeste måde at montere det på.

    Hvis næste ejer ikke kan finde ud af at montere ting korrekt, er det vel hans problem?
    Sker det, så går sikringen til den kreds bare, og så må næste ejer spørge sig selv hvorfor der mon kun sad et USB stik til...


  • #16   19. maj 2019 #14.
    Ud over at det er en selvfølge med en sikring på alt der monteres direkte på batteriet, så vil en forbruger koblet direkte på batteriet kunne fejle enten i forbrugeren eller i den privat lavede installation, som så tapper batteriet.
    MEN hvis denne installation laves så den bliver koblet over tændingen med et relæ, så den kun ville trække med tændingen på, så er vi i den rigtige retning.
    Hint, en genvej til dette, er ved at bruge lyset.

    Jeg går ud fra at det skal bruges på en weekend tur eller ferie, der er det sgu en træls morgen at vågne op til et dødt batteri.

    #12 hvis du ikke tør koble dig ind på et moderne lys ledningsnet, så vil jeg da så sandelig også fraråde dig, selv at begynde at koble forbrugere på dens batteri.

    Som en side note, så er jeg faktisk i tvivl om hvor vidt den slags udtag allerede er tilgængelig på moderne mc'er...?


Kommentér på:
Usb stik

Annonce