1.693 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Starthjælp vba. energistation Starthjælp vba. energistation

Ville lige høre mens hele ledningsnettet stadig er intakt om det er okay at bruge en standard energistation til at få gang i min mc?

den udleder ihf. manualen 600A i 5 sekunder.

Ville det værre bedre at hive batteriet ud og investere i en 5A oplader i stedet?

Og så lige et tillægsspørgsmål,
Syntes det er ret mærkeligt at min maskine 'løber tør' med 30% brændstof tilbage i tanken, kan det ha' noget med benzinfilteret/udluftningen, eller er det bare ved det punkt den går over på reserve? (hvilke jeg manuelt skal skifte den over på, hvilke jeg syntes virker tåbeligt?).

Suzuki Bandit 600 '97 by the way.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Havehjælp 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Starthjælp vba. energistation
  • #1   8. aug 2007 Hej. Du skal kun starte den, ikke lade med energistation, så ville der ikke skulle ske noget.

• #2   8. aug 2007 Vedr. energistation, så kan du roligt bruge den til at starte maskinen med. De 600A er det maksimale den kan levere, ikke hvad den giver når den er sat til. 600A er nok også reklame ampere, 2-300 er nok mere realistisk. Tank spørgsmål kan jeg ikke svare på, da jeg ikke kender modellen.

• #3   8. aug 2007 Fortsætter mc'en når du slår over på reserven, eller går den ud der?

Hygge

• #4   8. aug 2007 Denne gang røg batteriet jo hurtigt, men sidste gang fortsatte den på reserven ja...gik bare ud fra at den selv 'åd' fra reserven når den står på On?

Jo jo Dennis, ved godt jeg ikke må lade med den smiley
    har nok skrevet det lidt misvisende hehe

• #5   8. aug 2007 Nu ved jeg ikke helt hvordan det fungerer på sådan en bandit, men på min gixxer skal man selv dreje benzinhanen over på reserve når man er ved at nærme sig de sidste dråber. Når den står på on går der et rør et stykke op i tanken, hvilket gør at du i bunden har lidt benzin til at stå. Når du så slår den over på reserve får man adgang til denne "bundslat".

Hygge

• #6   9. aug 2007 Som Mads siger: On er til normal kørsel, Res er de sidste ca 30% af tankkapaciteten. Pri er til når du skal have benzin i karburatorerne uden motorens vakuum.

Det er en manuel opgave at stille den over på reserve - sådan var teknikken dengang - jeg ved ikke om det er anderledes på de nye cykler...

• #7   9. aug 2007 Hmm, hvis den automatisk gik på reserve, forsvandt hele idéen med at have en reserve så ikke lige pludselig?
    Reservesystemet er vel netop til for, at man skal få en konkret påmindelse om, at nu er det på høje tid at tanke.
    Hvis du ikke mener at have brug for dette, så lad den blot stå på "RES" hele tiden - så kan du få love at køre den HELT tør uden afbrydelse.... smiley

• #8   9. aug 2007 Giver mening så længe der ikke er benzin-indikator på.
    Syntes dog det er en ordentlig sjat der går til reserve..på min maskine i hvert fald.

Nå men jeg må jo lade være med at være nærig og fylde på lidt oftere...det kommer jo nok af at køre en bil der løber 6 på literen :x

• #9   9. aug 2007 Ellers skal du pille benzinhanen af og afkorte det førnævnte rør. Så mindskier du reservetanken og forøger den normale tank.

Om du tanker lidt benzin ofte, eller meget benzin færre gange, burde jo være det samme i sidste ende. Banditten går jo ikke længere eller kortere på literen af dén grund smiley

• #10   9. aug 2007 Næ men flere besøg, betyder mere benzin.. har kortet mit lidt af!!

/Jesper

Kommentér på:
Starthjælp vba. energistation

Annonce