{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda CBR 1000 F SC 21 knastkæde løs
  • #2   21. maj 2019 Er det kun ved opstart, eller også efter en køre tur?

    Den stramme der sidder i originalt har et lille stykke daller-værk blik der rammer kæden og får det til at rasle. Sådan som jeg forstod det. Det er faktisk meget normalt.

    MEN. Det er kan jo også være en slap strammer og lang kæde.

    Og det store spørgsmål er så. Hvorfor rasler din smiley


  • #3   21. maj 2019 Det er en typisk fejl på modellen. Normalt skifter man kæde og strammer. Er det endnu ikke foretaget et skift siden den var ny, så skulle det være muligt at få en bedre knastkædestrammer monteret. Honda udviklede en forbedret model i forhold til de første.

  • #5   21. maj 2019 Mener at huske den har gået 47.000 Ca.

  • #6   21. maj 2019 Så er den sikkert ikke skiftet endnu. På min blev kæden skiftet første gang ved 54.000.

  • #7   21. maj 2019 Det er ikke nødvendigt at skifte knastkæden. Du kan nøjes med at få skiftet knastkædestrammeren. Tro mig, jeg har prøvet det et par gange smiley
    Ikke for at komme salt i såret, men det kan også være bundkæden der larmer, og det er ikke så godt. Derfor start med at skifte strammeren.


  • #9   23. maj 2019 Tak for kommentar...... nogen der har lyst til at skifte strammeren & hvad er prisen ??

    Og det er ved opstart det ligesom det rasler & lige pludselig er det væk en 5-10 sec & så tilbage igen...... og kan kun høre det ved under 1000-1500 omdr. har ikke lagt mærke til om det er anderledes efter længere tur (har jeg tilgode endnu :-))


  • #10   24. maj 2019 Nååå Claus.
    Jeg har jo selv en Sc21 stående, så har grublet over det her noget tid.

    Kæden larmer når motoren er kold, så du skal ud og køre den drift varm. Men tag den med ro indtil den er varm. Så skulle raslen gerne være væk.
    Min rasler når den er kold, men holder hurtigt op når der er trillet rundt blokken..

    https://cbrforum.com/forum/how-tos-81/cam-chain-tensioner-replacement-how-naga-thai-143024/page3/

    Her en manual og link til komplet Kit med den updated kæde strammer.

    Hvis du læser videre i tråden og i andre tråde om emnet så vil du se samme forklaring Ang kold motor.

    MEN, igen, så er der stadig en mulighed for at det er blevet dårligt eller det er en af de andre kæder, dog tvivler jeg.
    Det er jo heldigvis med det her, som med alt andet gammelt mekanik.
    Hvis du vil have ro i sjælen og stilhed for stemmerne i hovedet så skal du skille det af, renovere det så du ved hvordan det ser ud og så samle igen ;D


  • #11   24. maj 2019 Kan det passse at man skal have topdækslet af og at der ikke er noget justering ude fra ??

  • #12   24. maj 2019 Mjaaah... Det ser det ud til.
    De nævner faktisk også at det er en generel forskel mellem cbr 600 og cbr 1000 at 600'eren sidder udvendigt og at 1000'eren sidder inden i.



  • #13   24. maj 2019 OK så du har heller ikke haft det skilt ad ...... i min Hayes bog er det lidt utydeligt


    profilbillede
  • #14   24. maj 2019 nope.
    den rasler jo lidt i starten, men holder op når den er drift varm.
    jeg tager chancen...


  • #15   24. maj 2019 Der er kun en vej ,og det er den trælse. Det system skal de ikke have ros for smiley

  • #16   24. maj 2019 er der nogen af jer der har undersøgt hvad det vil koste at få lavet ??

  • #17   24. maj 2019 Manuel knastkæde stramer fra Ebay.com

    https://www.ebay.com/itm/RED-TIMING-CAM-CHAIN-TENSIONER-MANUAL-ADJUSTER-HONDA-1986-2013-CBR600F-CBR1000RA/401433717851?fits=Make%3AHonda&epid=1190044237&hash=item5d77506c5b:g:tpgAAOSwstxVeINk

    Det er så noget du skal have.

    Jeg brugte sådan en på en Honda cbr 600 fra 1992.
    Og jeg har en på på min nuværende Honda cb 750 f fra 1976.
    Det spiller bare.
    husk at tjekke om det er den rigtige til din model. email firma
    Hilsen Kenneth.


  • #18   25. maj 2019 Hvorfor er der så folk der kommer med forslag og kommentarer til cbr 600, når det er en cbr1000 det drejer sig om ?

  • #19   27. maj 2019 Til Erik N.
    den knasrkæde strammer jeg linkede er både til en cbr 1000 og cbr 600. Den passer på flere cbr modeller.
    Dette knastkæde raslen er et problem som kan forekomme på mange honda modeller. Min kammerats blackbird cbr 1100 havde også samme problem. Hvorfor fordi de kontruktionsmæsigt er opbygget på samme måde.
    Så jeg håber at du kan se at det er relevant for emnet Erik n.
    Hilsen Kenneth.


  • #20   28. maj 2019 Jamen så er miraklet jo sket Kenneth. Jeg har to motorer stående til Honda cbr 1000f sc24. Hvis du mener du har fundet de vises sten må du meget gerne komme forbi og vise hvordan man gør smiley . Nej min ven, det passer ikke det du skriver desværre .

  • #21   28. maj 2019 Jeg tror vi taler meget forbi hinanden kære Erik n.
    Det jeg råder ham til er at købe en manuel knastkæde strammer.
    Det bare at oplyse det helt præcise model navn. Så kan man få en strammer der passer helt perfekt. Til en sc 24. I linket er det cbr 1000 ra og cbr 600 f 1986 til 2013.
    Hvis han nu søger på honda cbr 1000 sc 24 på ebay. Vil han jo nok få den rigtige knastkæde strammer op skærmen.
    Han kan jo oplyse stelnr. Til firmaet så kan han få den rigtige strammer. Grunden til jeg nævner de andre honda modeller et som eksempel.


  • #22   28. maj 2019 Kenneth.
    Der hvor forskellen ligger og også den gennem gående grund til at det ikke kan lade sig gøre med sådan en manuel strammer er, at på cbr 1000 f motoren, sidder strammeren indvendigt i motor konstruktionen.
    Hvor den kan nåes ude fra på en cbr 600...

    Jeg har endnu selv til gode at skille min cbr 1000 f af.
    Men ud fra hvad jeg kan se i vejledningen så ligger forskellen der.


  • #24   28. maj 2019 Kenneth stop nu smiley
    DER FINDES IKKE EN MANUEL STRAMMER TIL EN CBR 1000F SC24.
    Og til Gert P. Jeg har gjort det to gange på min egen, og det er slet ikke så svært.


  • #25   28. maj 2019 Tak til gert p for et konstriktivs svar

  • #26   28. maj 2019 Kenneth. Ingen problem.

    Erik, jeg venter til kæden rasler konstant. Lige nu er det kun i tomgang på en kold motor. Såååh jeg tager chancen lidt endnu..


  • #27   28. maj 2019 Det kan du roligt gøre.

  • #28   6. jun 2019 Jeg har opdaget at SC24 & 600ccm passer nogle stumper sammen eks: sidespejle hvorimod en SC21 ikke passer med en 600 smiley


  • #29   6. jun 2019 Hehehe det tage en mindre livstid at kender alle de der ting der passer sammen på hvilke modeller og årgange men ikke på andre...
    smiley


  • #30   21. jun 2019 Tak for alle de gode kommentarer her. Kan meddele at jeg har solgt maskinen.

  • #32   21. jun 2019 Det var satans.
    Og så efter alt det arbejde du har haft med den smiley

    Hva fik du så i stedet for? En cbr 1100 xx?


Kommentér på:
Honda CBR 1000 F SC 21 knastkæde løs

Annonce