{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.363 visninger | Oprettet:

Olie lampe lyser svagt.. {{forumTopicSubject}}

Hej...

Jeg var lige ude og køre min zzr 600 ind i garagen, da jeg kom ind kunne jeg se at olielampen lyser svagt... smiley smiley
Panik, slukkede med det samme og tjekkede olie standen og den er fin... Hmm..
Den lyder som den plejer, men er sku lidt skræmt...

Ledningsnettet har været bollet (skruet og klippet i og samlet med noget en dreng på 11 ville gøre :(, har dog rettet det meste), så skal skiftes til vinter, nå men den lyser med samme styrke uanset om den står i tomgang eller får lidt omdrejninger...

Hvordan kan jeg tjekke at trykket er som det skal være?? skal jeg ud og investere i en rigtig olietryks måler eller har i et tip ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olie lampe lyser svagt..
  • #1   8. jun 2019 Hvis du vil være helt sikker, så skal du have målt olietrykket. Men det er sandsynligvis bare en halvdårlig olietrykskontakt. Men få det målt og få ro i sindet smiley

  • #2   8. jun 2019 Ja var også min tanke, at den var dårlig.... eller dårlig forbindelse eller noget...

    Tør dog absolut ikke tage chancen, så ryger i Biltema i morgen og køber en man kan sætte på imellem motor og oliefilter, så er jeg sikker smiley
    Skal også have en olie temperatur måler alligevel, da jeg døjer med alt for lav temperatur (jf. min standard temp måler smiley

    Tak smiley


  • #3   8. jun 2019 Bad olie pumpe. Måske . prøved det en gang på en honda. Den lyste svagt ved lave omdrejninger . ny oleipumpe og den var klar igen.
    God ide at måle olietryk.


  • #4   8. jun 2019 hvorfor gå i panik, den fortæller dig jo bare at din oliestand er lav, men ved dig kunne det lyde som et løs forbindelse
    det der med at motoren smadrer hvis lampen lyser er en gammel skrøne


  • #5   8. jun 2019 Hmm, den skulle da gerne fortælle at trykket er for lavt, olie standen ses gennem glasset på motoren.. smiley men for lavt olietryk, vil jo ødelægge motoren, da den ikke bliver smurt ordentligt smiley
    Men ja tænker også enten dårlig føler, ledning eller noget lign., men tager ingen chancer, så smider olietryksmåler på i morgen smiley så er jeg sikker..


  • #7   9. jun 2019 @Johan, nu ved jeg ikke hvem og hvad du skriver "vrøvl" til ;), hvis det er at jeg på min skal måle oliestand via glasset, så giver det ikke mening.... Jo der er nogen andre modeller der har en oliestands måler indbygget, men det har min jo ikke smiley

    Never mind, er der nogen der kender til hvilket tryk den skal give?? har googlet mig til at det skal være over 0,2 bar mindst når den er varm og ved ca 2.000 omdr., syns ikke at kunne finde det mere præcist smiley


  • #10   22. jun 2019 Tak Klaus smiley

    Update, satte en olietryks måler på og der var olietryk smiley og sørme efter nogle dage om så ikke olietryks lampen stoppede med at lyse smiley Tak for alle jeres kommentarer smiley


Kommentér på:
Olie lampe lyser svagt..

Annonce