Til de tekniske, kaburator problem Til de tekniske, kaburator problem
Jeg har idag igen haft en ducati 600 monser skildt af og konstanteret at der er mega meget benzin på bagsiden af kaburatorerne (den side op imod luftfilterkassen), samt i luftfilterkassen osv, og det skal der jo ikke være. Jeg er 99% sikker på den spytter det ud af de 2 dyser der sidder nederst lige i indgangen til kaburatorerne.
man kan lige ane de huller jeg snakker om her:
http://i9.photobucket.com/albums/a57/MSGDiller/100_1438.jpg
Hvorfor den gør det har jeg to teorier på.
1. Den mekaniske benzin pumpe er stået af fandt jeg idag ud af. Det render bare lige igennem den. Har tjekket den, den virker ikke! Så fikser den (hvis det lader sig gøre) eller køber en ny. Jeg vil mene at nåleventil/svømmerventil burde lukke for benzinen, når bundkaret er fuld! Men kabunaderne ligger ned mellem cyllindrene, så ved ikke om systemmet er anderledes, således at der ikke er en lukke ordning!
2. Der er en slange der sidder mellem kabunaderne, puster man i ryger der benzin ud af de 2 dyser. Den er vel cirka 5mm i diameter Er i tvivl om den slange bare skal hænge løs, eller om den skal sættes en en lille lukket kasse der sidder i siden af stellet på mc´en.
Så til de tekniske! Hvorfor i alverden kommer der benzin ud af de 2 små dyser? Det hele sejlede i benzin efter den havde kørt idag! Den kørte ellers ok de første 2km igår, men idag havde den igen druknet et rør. Da jeg tog kaburatorere af idag lå der benzin på studserne ned
til indsugning af topstykke, der var benzin iluftfilterkassen og på indersiden af vacumspjældene (den side op imod luftfilterkasse). Ja faktisk så meget at det løb ud igennem den gummistuds der holder
luftfilterkasse sammen med kabunaderne!
Kan ikke se nogle utætheder nogen steder, så det kan kun komme fra de 2 dyser! Har dobbtjekket for utætheder!
Så nogen gode idéer?
Hvis der er en der vil yde telefonisk support! er vedkommende mere end
velkommen MIt nummer er 20918608
Vil gerne have fejlfundet det i aften, da det kniber med tiden resten af ugen
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Er ved at finde intervaller nu i en repair manual!
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Men den burde ikke være ændret, da man skal bøje en metale fætter for at ændre den!
Så skal det være fordi den hænger eller lignende!
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 152
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 152
Er det tilfældigvis den slange, som ender "blindt" i en lille plastboks et sted på rammen? (I hvert fald på en SS)
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Jeg er i tvivl om den skal gå ind i den plastikboks. Boksen er ikke lukket, den har et hul der er cirka 1/3 så stor som selve diameteren i slangen!
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 152
Jeg tror jeg vil løsne den lidt, så enden af den ikke er klemt hårdt på mod indersiden af boksen. Så burde den vel ånde mere frit ... måske kan det kurere nogle mindre "hick-ups" jeg har oplevet på det seneste... Tak.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Så kan det ikek være den?
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Men det er et elelr andet med svømmerne når benzinen kommer ud af det hul? hvis de løber over, så burde det vel ikke løber ud igennem de 2 dyser? Hvad med den mekaniske benzinpumpe?
Tror ikke på højden er forkert, da man skal bøje noget metal for at ændre den. Men tjekker også denne om den er de 14mm den skal være
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Mikkel uddyb lige det her:"I mit tilfælde skyldtes det at jeg havde samlet slangerne forkert... jeg havde en stump slange, og en fri studs, og slangen var nøjagtig lang nok til at nå derover. (jeg havde så bare glemt at jeg havde taget den anden stump slange af, fordi jeg lige skulle bruge den til noget)
"
MIn slange kan lige og lige når over til studsen til den lille plastikboks i stellet. Hvad gik galt i dit tilfælde?
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
http://i9.photobucket.com/albums/a57/MSGDiller/DSC01392.jpg
Svømmerhøjden er 12mm, der står den skal være 14mm i forummer.
Men der er bare INGEN måde den kan være ændret på siden sidst jeg havde bunden af på kabunaderne. Så det giver ingen mening at den har ændret sig, da man skal bøje på en lille metaltspids.
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
For som du selv skriver... så ændre den sig ikke bare lige 2 mm over natten...
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Men det kan ikek være svømmehøjden. Der er ingen måde den kan have ændret sig på.
Der er snak om skidt i nåledyserne, dvs de nåle der åbner og lukker for benzinen. REnser dem engang og se om det kan hjælpe på det.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Men cyklen kan kun starte med choler og kun køre i tomgang med choker!!! Sådan meget on off!
Er det så fordi standen er for lav i kabunaden?
feb 2005
Følger: 6 Følgere: 6 MC-er: 3 Emner: 38 Svar: 192
Til de tekniske, kaburator problem