Til de tekniske 2. Kaburator problemer Til de tekniske 2. Kaburator problemer
Jeg er ved at tage cyklen, smide den på en trailer og kyle den i havnen
Fik igår renset kaburatorerne, justeret svømmehøjden til 14mm, og så ellers monteret det hele igen og sat 2 nye tændrør i.
Den starter og kører fint på 2 cyllindre. Men kun periodisk. Nogle gange går den af lort, andre gange går den lige som den skal med god gas respons og jævn motorgang på cyllindrenem Den går mest af lort Det virker som om at når den har været slukket og når man starter den, så går der lige 30 sekunder, så begynder den at gå skidt
Nu har jeg optaget selve fejlen, dvs når den driller så håber jeg i kan se hvad problemet er.
Når den driller, så har den svært ved at tage gas, som om den ikke tænder ordentligt på en eller begge cyllindre, og den ene så trækker den anden. Den siger PUF ud igennem kaburatorerne og op i luftfilterkassen, ser ud til det PUF kommer op der hvor nålen går ned igennem strålerøret til bundkaret og IKKE ud igennem de to dyser som ses her:
http://i9.photobucket.com/albums/a57/MSGDiller/100_1438.jpg
Den ryger en hulens masse hvid/grå røg når den går dårligt, og når man slukker motoren, så ryger den ud af potterne med same røg et stykke tid efter den er slukket, og masser af det. Samme røg kommer ud igennem kabunaderne op op i kassen, hvis man lige åbner spjældet når man har slukket motoren.
I kan se et par film med symptomet her. Har i nogen idéer hvad jeg skal kigge efter?
http://s9.photobucket.com/albums/a57/MSGDiller/?action=view¤t=MOV01400.flv
http://s9.photobucket.com/albums/a57/MSGDiller/?action=view¤t=MOV01401.flv
jul 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.147
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Det hvide røg er uforbrændt benzin den rammer de varme rør.
Men jeg vil klart lade det stå åbent, da jeg er åben for alt lige nu
Lars N, det er en ducati
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.590
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.590
jul 2004
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 68 Svar: 1.147
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
Det mester lader til og være prøvet af, så det kan være et eller andet overses....
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
aug 2004
Følger: 41 Følgere: 40 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 2.590
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 64
jens.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Det er en længere historie, jeg lige korter ned her
Det er en ducati monster 600.
Den begyndte pludselig at drukne tændrør en dag. Kunne se der var benzin udenpå kabunaderne.
Gik på et forum og fandt ud af at der enten var svømmerhøjden eller skidt i nåleventilen.
Jeg indstillede svømmerhøjden, derefter rensede jeg kabunaden. Det har ikke hjulet en dyt. Det er et eller andet kabureringsproblem. Spørgsmålet er bare hvor!
Erling der er kommet jetkit og KN filter i den. Men den har kørt fint med det i 2 mdr. Drukningen kom ligepludselig.
Den mekaniske benzin pumpe er stået af. Dvs benzinen har bare fri adgang til kaburatoren. Men det burde bare ikke give oversvømmelse i bundkaret, da der jo er en nåleventil, og da selve pumpen jo puper hårdere end når benzinen bare løber
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
aug 2004
Følgere: 34 MC-er: 5 Annoncer: 5 Emner: 131 Svar: 582
Men du har jo selvfølgelig også haft mange forskellige...
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 64
jens
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
spørg ham.i
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
dec 2004
Følger: 57 Følgere: 57 MC-er: 2 Emner: 120 Svar: 430
mvh flemming
jul 2004
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 64
Håber du får den til at gå for det er noget griss at smide den i havnen held og lykke
jens..
okt 2005
Følger: 15 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 13 Svar: 220
Ellers kan det være din pickup spole der har en periodisk fejl.
dec 2004
Følger: 57 Følgere: 57 MC-er: 2 Emner: 120 Svar: 430
de kan se nok så fine ud når du afprøver dem afmonteret men når de kommer under tryk er det en anden sag. forklaring : luftens densitet bliver meget stører under tryk og derved bliver det meget svære at trække en ordentlig gnist. jeg ved at det er dyrt men prøv lige med et par helt nye rør.
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
dec 2004
Følger: 57 Følgere: 57 MC-er: 2 Emner: 120 Svar: 430
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 22 MC-er: 2 Emner: 73 Svar: 1.086
Først troede jeg det var karb. problemer, men da jeg ikke kom videre der, ville jeg lige tjekke ventilerne igen, og opdagede fejlen.... Rettede den og alt var igen OK og alle problemer væk...
mar 2004
Følgere: 120 MC-er: 11 Emner: 394 Svar: 9.137
Til de tekniske 2. Kaburator problemer