1.346 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

Til de tekniske 2. Kaburator problemer Til de tekniske 2. Kaburator problemer

Jeg er ved at tage cyklen, smide den på en trailer og kyle den i havnen smiley

Fik igår renset kaburatorerne, justeret svømmehøjden til 14mm, og så ellers monteret det hele igen og sat 2 nye tændrør i.

Den starter og kører fint på 2 cyllindre. Men kun periodisk. Nogle gange går den af lort, andre gange går den lige som den skal med god gas respons og jævn motorgang på cyllindrenem Den går mest af lort smiley Det virker som om at når den har været slukket og når man starter den, så går der lige 30 sekunder, så begynder den at gå skidt

Nu har jeg optaget selve fejlen, dvs når den driller smiley så håber jeg i kan se hvad problemet er.

Når den driller, så har den svært ved at tage gas, som om den ikke tænder ordentligt på en eller begge cyllindre, og den ene så trækker den anden. Den siger PUF ud igennem kaburatorerne og op i luftfilterkassen, ser ud til det PUF kommer op der hvor nålen går ned igennem strålerøret til bundkaret og IKKE ud igennem de to dyser som ses her:
http://i9.photobucket.com/albums/a57/MSGDiller/100_1438.jpg

Den ryger en hulens masse hvid/grå røg når den går dårligt, og når man slukker motoren, så ryger den ud af potterne med same røg et stykke tid efter den er slukket, og masser af det. Samme røg kommer ud igennem kabunaderne op op i kassen, hvis man lige åbner spjældet når man har slukket motoren.

I kan se et par film med symptomet her. Har i nogen idéer hvad jeg skal kigge efter?

http://s9.photobucket.com/albums/a57/MSGDiller/?action=view&current=MOV01400.flv

http://s9.photobucket.com/albums/a57/MSGDiller/?action=view&current=MOV01401.flv

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.
  • Samle gyngestativ 630 kr.
  • Hænge badeværelsesspejl og soveværelsesspejl op og ophængning af loftslampe ikøkken 850 kr.
  • Græsslåning naturgrund 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til de tekniske 2. Kaburator problemer
  • #1   6. sep 2007 Kan s** ikke hjælpe der, med andet end at hvis det var min, så ville jeg ringe til Jeff fra Søborg mc. De har haft mange "off-road" (ved godt din IKKE er det) gennem hænderne! Men de har en del erfaringer med KTM..

• #2   6. sep 2007 Mikael, det er jeg ret sikker på det ikke er, da den tænder som den skal. Den drukner simpekthen! Den puf du ser kommer fra bundkaret af kabunaden, det er ikek tændingen der sænder såldes den skyder op igennem kaburatoren.
    Det hvide røg er uforbrændt benzin den rammer de varme rør.
    Men jeg vil klart lade det stå åbent, da jeg er åben for alt lige nu smiley

Lars N, det er en ducati smiley smiley

• #3   6. sep 2007 Har aldrig set noget ligende den røg der kommer ud, det ser godt nok ikke godt ud! Ved desværre ikke hvad der kan være galt, efter som du har efterprøvet det mest normale. Du laver det sikkert fordi du gerne selv vil finde ud af det, men tænk på de timer du bruger på det og de grå hår det planter;) Måske det er en lille ting du overser som en prof ville fikse på en time eller 2? Måske mekaniker prisen ville være "lille" i forhold til de timer du skal bruge for at få det til at virke? De fleste mekanikere er da også flinke til at fortælle og forklare om problemet så du alligevel for viden om det, selvom du ikke selv laver det.

• #4   6. sep 2007 det er en dukdukdukpufcati;)

• #5   6. sep 2007 Hæhæ.. OK, Den havde jeg ikke lige luret ;o) Du har ikke oprettet den, har du??

• #6   6. sep 2007 Op til at problemet kom med at den druknede... har der været lavet nogle ændringer af nogen art... Ventiljustering, nyt luftfilter m.v.??

Det mester lader til og være prøvet af, så det kan være et eller andet overses....

• #7   6. sep 2007 Det kan også være, at du bare skal have et par friske øjne til og se dig over skulderen.... Man kan nogen gang ikke se skoven for bare træer....

• #8   6. sep 2007 Helt sikkert:)

• #9   6. sep 2007 hey har du haft kaburatorerne helt skilt af da du rensede?
    jens.

• #10   6. sep 2007 Mikael. Jeg er 99% sikker på det ikke er et tændingsproblem. Den skyder jo ikke op igennem kabunaderne fra topstykket. Det kommer fra bundkaret, dvs det er benzin er bliver skudt op gennem bundkaret. Det er ej forbrændt.

Det er en længere historie, jeg lige korter ned her

Det er en ducati monster 600.

Den begyndte pludselig at drukne tændrør en dag. Kunne se der var benzin udenpå kabunaderne.

Gik på et forum og fandt ud af at der enten var svømmerhøjden eller skidt i nåleventilen.

Jeg indstillede svømmerhøjden, derefter rensede jeg kabunaden. Det har ikke hjulet en dyt. Det er et eller andet kabureringsproblem. Spørgsmålet er bare hvor!

Erling der er kommet jetkit og KN filter i den. Men den har kørt fint med det i 2 mdr. Drukningen kom ligepludselig.

Den mekaniske benzin pumpe er stået af. Dvs benzinen har bare fri adgang til kaburatoren. Men det burde bare ikke give oversvømmelse i bundkaret, da der jo er en nåleventil, og da selve pumpen jo puper hårdere end når benzinen bare løber

• #11   6. sep 2007 Jens, så godt som. Have nåleventilen ude og rense, spjæld og nålen ude også, og så ellers renset det hele med trykluft

• #12   6. sep 2007 Jeg har sgu lidt ondt af dig, er det ikke alle dine mc der er noget galt med smiley

Men du har jo selvfølgelig også haft mange forskellige...

• #13   6. sep 2007 Den gør det i begge sider smiley

• #14   6. sep 2007 syntomerne lyder lige som de problemer jeg havde da jeg fik jetkit + KN filter på min, der kom jeg til at skruge tomgangs skruerne for hårdt ind knækkede sempelhen spisen på skruen den kørte ringere og ringere til sidst røg den til skjern mc han rensede kaburatoren og satte to nye tomgangs skruger i siden har den kørt kanon så tjæk lig dem.
    jens

• #15   6. sep 2007 Er brugeren Hekto ikke en spaghett cykel guru ?
    spørg ham.i

• #16   6. sep 2007 Jens dem har jeg tjekket. De er helt ok. Havde dem ude igår og rense.

• #17   6. sep 2007 hvad med din benzin pumpe ? stopper den med at pumpe når den for modtryk som den skal ,eller pumper den bare løs.
    mvh flemming

• #18   6. sep 2007 ok Sebastian så ved jeg ik lige hvad det er.
    Håber du får den til at gå for det er noget griss at smide den i havnen held og lykke
    jens..

• #19   6. sep 2007 Tit når en cykel gør det nummer er det fordi en eller flere indsugningsventiler er justeret for stramt.

Ellers kan det være din pickup spole der har en periodisk fejl.

• #20   6. sep 2007 bare et lille spørgsmål ! du har selvfølig skiftet dine tændrør med nye Ikke ? der skal intet til før de bliver ustabile.
    de kan se nok så fine ud når du afprøver dem afmonteret men når de kommer under tryk er det en anden sag. forklaring : luftens densitet bliver meget stører under tryk og derved bliver det meget svære at trække en ordentlig gnist. jeg ved at det er dyrt men prøv lige med et par helt nye rør.

• #21   6. sep 2007 Flemming, der sidder 2 anordninger der er styret af vaccum. Den ene er en større firkantet hvor der indeni er 2 menbraner der rykker frem og tilbage afhægig af det vacuum det får. Jeg kan huske at sidste gang jeg havde den skildt af, da kunne jeg tage slangen af den firkatende og så kom der ingen benzin ud. Nu strømmer benzinen bare ud af den. Jeg ved ikke om det er den firkantede der er selve pumpen eller om den bare er en mekanisk on/off til benzinen. Men ihverfald får kabunaderne bare frit benzin. Da det løber lige igennem. Ved ikke hvad der sker med benzinen når motor er igang udover at kaburator får benzin

• #22   6. sep 2007 flemming har skiftet tændrør 4 gange nu. Til helt nye. Det er samme hver gang

• #23   6. sep 2007 Klaus S Jeg kan tjekke remmene om de står rigtigt. Det kan jo godt være de skal skiftes eller justeres!

• #24   6. sep 2007 så melder jeg fisk. tænker lige lidt

• #25   6. sep 2007 jeg vil tjekke de knaster, dvs remmene. Har været igangm ed kabunaden i to dage og det er konstant det samme problem!

• #26   6. sep 2007 har fundet ud af at den firkantede er benzinpumpen. Den pumper ikke, benzinen løber bare lige igennem, så tvivler på den kan være årdag til noget!

• #27   6. sep 2007 Stil knasterne efter de mærker der findes, så er det ret hurtigt afgjort om de er hoppet en tand.... Jeg har oplevet, at min ex. knast havde rykket sig 1 tand, med det resultat, at chokeren kvalte motoren og den kørte dårligt indtil der kom omdrejninger.....

Først troede jeg det var karb. problemer, men da jeg ikke kom videre der, ville jeg lige tjekke ventilerne igen, og opdagede fejlen.... Rettede den og alt var igen OK og alle problemer væk...

• #28   6. sep 2007 Jeg piller dæksler af imorgen (eller amndag) og tjekker bælterne og timingen

Kommentér på:
Til de tekniske 2. Kaburator problemer

Annonce