{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
518 visninger | Oprettet:

Manglende topfart - minigixxer.. {{forumTopicSubject}}

Hmm.. Hvad kan være galt? Nu har jeg sat begrænsninger i, og så burde topfarten jo ligge på de150 (normalt 170-180), men det er bare ligesom, at der ikke rigtig sker mere efter 120-125.. og det er i 5. gear, hvor den bare får alt det føde den kan spise!

Har dog ikke lavet en kompressionstest på den, men kunne det være noget fusk her? Har tænkt lidt på, om det kunne være noget bøvl med en ventil?
Kaburatorene er blevet renset 100%, så der burde ikke være noget der.. Og de er også synkroniseret..

Kom gerne med nogle ideer til, hvad jeg evt lige kan gøre! smiley

Takker


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Manglende topfart - minigixxer..
  • #1   12. jun 2005 Ahh, endelig en på samme problem. Min den topper ved 120 i let modvind, og 130 når det er vindstille. Den skal lige snige sig op på 135-140 ned af bakke.

    Det er lidt træls..

    Jeg lytter med !!


  • #2   12. jun 2005 Motoren har kun gået 24.000, så det kan vel næstne ikke være fordi den er udslidt! Selvfølgelig kan den være blevet behandlet som lort, men håber jeg da ikke..

    Og ja, det med ventiler bliver sgu hurtigt en dyr omgang! :S
    Tænkte også, at det kunne være en tilsodet udstødning, men den er helt fin og ren. Tændrør er helt nye, og der er masser af skrald på tændingen! smiley

    Andre? smiley


  • #3   12. jun 2005 det er fordi den er begrænset, den har jo trods alt ikke så mange ccm at gøre godt med, jeg har aldrig set en Gixx´er med begrænsninger køre hurtigere! - det er jo ikke sikkert at den har de 34 HK som den må have, den kan jo meget vel yde en del mindre. - De droslings kit er tit en gang hø! - Få den evt på Rullefelt og tjek hvad den har! - jeg kender en Gut i nærheden af Øster Tørslev som kan klare det for et par hundrede bob´s! - skriv hvis det er!

    Jonas


  • #4   12. jun 2005 Jonas J:

    Hmm... Ja, men har en ven, somogså har begræsning i hans, og vi har sammelignet hullerene i de skiver (har selv sat drosling i min..), og det er præcis de samme... hans går 150.. Og en minigixxer uden begræsnings skulle gerne gå 170-180, og da der ikke var begræsning i min, kunne jeg kun klemme den op på 150..

    Jeg er ikke SÅ meget inde i denne maskine endnu, så ved ikke helt, hvad jeg skal forsøge mig med..

    Men lyder interessant med det rullefelt! og ØT er jo ikke så fandens langt væk - kan tage færgen over smiley Tror du han har tid i næste uge?


  • #5   13. jun 2005 Det er fuldstændig det samme med min.

    Den kørte også kun ca. 150 uden skiverne, og nu 120-130 med skiverne.

    Min har til gengæld kørt næsten 50.000km. smiley


  • #6   13. jun 2005 Det kommer også meget an på hvordan man sidder på cyklen. hvis man er et stort menneske på den lille cykel, og men sidder meget op, kan den ikke trække. Har i prøvet 5 gear. ´Min køre 150 i 6 med begrændsninger. stoppede pga at jeg syntes den tog for mange rpms, og ville ikke tvinge maskinen.

  • #7   15. jun 2005 hey min med begrænd køre:

    150 ved 13000 rpm i 6 eller 15000 i 5 gear og jeg vejer ca 70 og er 176


  • #8   15. jun 2005 Jaja, Søren! Det ved jeg jo godt! smiley

    Michael O:

    Ja, ser du, din kører jo også 150 med begrænsninger, men min går jo kun 120 med samme.. Satser lidt på, at det er en eller flere ventiler, der er noget knas med, eller også manglende kompression på en eller flere cylindere?!


Kommentér på:
Manglende topfart - minigixxer..

Annonce