1.185 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Ventilindstilling Ducati - Hvor slemt? Ventilindstilling Ducati - Hvor slemt?

Det varer ikke så længe inden min Ducati skal have stillet ventiler (sådan er det, og det rager mig langsomt, at det er anderledes på andre mærker).

Hvor slemt er det at gøre det selv?
Jeg har ikke gjort det før og har ikke andet special-værktøj end en Haynes-manual.
-Er der måske andre (mere erfarne) Ducatister på MCG, som ligeledes påtænker en ventiljustering snarest, som man kunne alliere sig med?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ventilindstilling Ducati - Hvor slemt?
  • #1   17. sep 2007 ... nå, ja: og er der iøvrigt nogen, som på forhånd ved, hvad alternativet (justering på værksted) koster?

• #2   17. sep 2007 Prøv dog Ducati-klubbens hjemmeside, der er nok en venlig sjæl der kan sådan noget i søvne ;0)

• #3   17. sep 2007 Tak (foreløbig) -
    Har meldt mig ind i klubben. Så første step er overstået ... (og modtaget bekræftelse, indbetalt osv. osv).

• #4   17. sep 2007 Det tager et par timer hos en aut. forhandler (afpilning af kåbe plus tank osv.) Så det er kun arbejdslønnen du skal betale så ved jeg ikke rigtigt om det kan betale sig at gøre det selv????

Mvh
    Poul

• #5   17. sep 2007 uha, det kan slet ikke lade sig gøre på en ducati at stille ventiler.. Det hele falder fra hinanden hvis du begynder at åbne motoren. Den kan faktsik slet ikke holde til at få stillet ventiler sådan en. Der skal en helt ny motor til...

Jer der har fulgt med på det sidste ducati tråde, ved at overstående bare er gas. Men det er sq desværre den holdning mange har til Ducati... Men bare rolig, den holdning er holder ikke

Anyway, gør som de andre siger smiley

• #6   17. sep 2007 Et autoriseret værksted oplyser ca. 4500,- for et stort service inkl. ventiljustering (ekskl. materialer).

... men det kan vist vente endnu 5000km, så jeg kan forhåbentlig nå et af Ducati-klubbens skruekurser inden smiley

• #7   20. sep 2007 Tja holder også på at hvis mennesker har bygget det så kan mennesker lære at reparere det. Går det galt skal man bare huske nedenstående råd.

Man skal ikke hænge med hovedet hvis man står i lort til halsen.

• #8   7. okt 2007 her er en video der viser og forklarer fra a til z.... det ER altså ikke svært.

http://www.youtube.com/watch?v=dIj3nSJGPZw

håber det går. ellers skriver du bare.

Kommentér på:
Ventilindstilling Ducati - Hvor slemt?

Annonce