{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.447 visninger | Oprettet:

Batteri mister strøm efter 1 uge {{forumTopicSubject}}

Er der nogen der ved, om der er noget at gøre ved et vedligeholdelsesfrit batteri, som mister strømmen efter 1 uge uden kørsel. Ved kørsel lades batteriet som det skal og det er kun når Millen holder stille i ca. 1 uge, at problemet opstår.

Vil lige høre inden jeg smider batteriet ud og køber et nyt !

Mvh Kim


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Batteri mister strøm efter 1 uge
  • #1   27. sep 2007 Ja - der er alarm på. Vil lige undersøge hvormeget den trækker.

    God ide med at lade det helt op og lade det stå uden tilslutning inden jeg bruger penge på et nyt.

    Tak for rådet smiley


  • #2   27. sep 2007 Det her kan du klare meget enkelt:

    Gå ud og pil din minus pol af ved batteriet. Sæt en meter på, og mål, om der går strøm mellem den pol du har pillet af og batteriets minuspol. Der må kun gå ganske få mA som uundgåelig krybestrøm (normalt er der nærmest ikke noget). Går der nævneværdig strøm, har du enten en falsk stelforbindelse - som kan findes og rettes eller en forbruger som f.eks et ur eller en alarm.

    Går der ingen strøm, er dit batteri færdigt!


  • #4   28. sep 2007 Kære alle

    Tusind tak for gode råd og anbefalinger - viser styrken ved et forum som dette (samt måske sparer mig for at købe et nyt batteri uden grund).

    Mvh Kim


  • #5   28. sep 2007 Seneste status:

    Har gjort som Knud foreslog, nemlig fjernede minus pol fra batteriet og der kan måles 12,4 volt. Der er både alarm og indbygget ur på en Aprilia, vil defor i weekenden prøve at frakoble disse, for at undersøge om der også er en falsk forbindelse, der aflader.

    Venter med at afmontere batteriet i en uge som Kwak foreslog, da jeg gerne vil kunne køre en tur hvis vejret lige pludselig klarer op, så indtil da kunne Hannes løsning være vejen frem, hvis weekendens arbejde ikke afklarer problemet.

    Mvh Kim


  • #6   28. sep 2007 Kim du skal tage en pol sko af batteriet og måle mellem den og polen på batteriet hvor du har taget den af.

    Multimeteret skal stå på ampere. Når multimeteret står på ampere må du for guds skyld ikke måle over de 2 poler på batteriet som du normalt gør når du måler volt, multimeteret brænder simpelt hen af.

    Og så lige et regne eksempel.

    Lad os sige at du måler en strøm på 0,2 ampere mellem + polen på batteriet og + kablet som du jo har taget af + polen på batteriet.

    Hvis dit batteri er på 25 AH (amperetimer) og du har en strøm på 0,2 Ampere kan du regne ud hvor lang tid i timer der går før dit batteri er helt fladt.

    Du tager bare de 25 AH og dividere med 0,2 Ampere. Det vil i dette eksempel sige at der vil gå 125 timer før dit batteri er helt fladt.

    Håber jeg har gjort mig forståelig i ovenstående.



  • #7   30. sep 2007 Status efter weekendens arbejde:

    Afmonteret alarm, ur og varme til håndtagene, foretaget ny måling herunder måling af strømforbrug af udstyret. Resultatet blev at der fortsat kunne måles strøm fra minus pol til ledning, dvs. batteriet er ikke helt dødt endnu. Er dog fra 1999 hvis dato'en ellers passer.

    Ved start af motorcyklen kan jeg måle at batteriet oplades med ca. 13 volt, så det virker også.

    Strømforbruget fra alarmen var ca. 0,05 ampere og da batteriet "kun" er et 10 ampere, betyder dette, at batteriet afladeres efter ca. 8 dage, dvs. der er dobbelt alarm herefter da motorcyklen ikke længere kan startes uden opladning - om jeg skal være glad for denne "dobbelt" dækning ved jeg ikke helt.

    Konklusion: jeg ønsker fortsat at have mulighed for at kunne bruge alarmen, både ude og hjemme, vil gerne kunne køre når jeg har lyst og tid og ikke vente på at batteriet skal oplades, uret må gerne være ajour og ikke indstilles hver gang - derfor har jeg aftalt med min svigermor, at hun til min fødselsdag gerne må give mig en OptiMate III oplader, som kan kobles på når jeg er hjemme. Ved godt der findes andre og billigere løsninger, men en OptiMate er efter min mening den bedste løsning (og jeg slipper for at få slips eller skjorter i fødselsdagsgave fra min svigermor smiley

    En stor tak til ALLE for hjælp og råd i denne forbindelse, håber jeg en dag kan gøre gengæld.

    Hilsen Kim


Kommentér på:
Batteri mister strøm efter 1 uge

Annonce