{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
736 visninger | Oprettet:

Mislyd på Yamaha yzf 125r {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har en lille yamaha hvor motoren laver en mislyd, som jeg ville høre om der var nogen der kunne genkende eller havde en ide om hvad det kunne være.
Det er den skure lyd (i videoen nedenfor) der følger cyklens omdrejninger, der er kommet efterhånden og kun er blevet værre med tiden.
Har haft den til mekaniker uden held, hvor der blev kigget på kølepumpe, dele og lejer ind til kamakslen og ellers bare på sliddele og lign. så ud som det skulle.

Håber der er nogen der har nogen forslag. På forhånd tak!

https://youtu.be/rgyjSEj0DQw


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mislyd på Yamaha yzf 125r
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.852
    #1   1. sep 2019 Du piller dit koblingsdæksel af og kigger alt efter på koblingen. Det er enten en løs koblingsskrue eller noget andet som roterer lige så langsomt som den. Sidder skruerne som de skal, så af med dem og ud med pladerne og se efter om møtrikken er spændt nok.

    Du skal IKKE køre mere på den før det er kigget efter.


  • #2   2. sep 2019 Ja okay, det vil jeg kigge på. Er der andre ting der kan følge hastigheden på den måde, hvis det viser sig ikke at være noget med koblingen at gøre?
    Tak for svaret.


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.852
    #3   2. sep 2019 Jeg kan ikke få øje på andre ting. Det lyder mekanisk og det er ikke relateret til knastkæde eller knaster, for de drejer kun halv hastighed af krumtappen. Koblingen drejer måske en fjerdedel, så det lugter af den...

  • #4   2. sep 2019 Ja det kunne godt lyde rigtigt, tak.


Kommentér på:
Mislyd på Yamaha yzf 125r

Annonce