{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.015 visninger | Oprettet:

Overfladerust på kæde?!? {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Jeg har bemærket der hurtigt kommer overfladerust på siderne af min og kærestens mc kæder, men er det noget der er kriminelt?

Vi renser dem i lampeolie til de er pæne og derefter får de en omgang kædespray, det er nok omkring 500-700 km siden de sidst blev renset, og dertil skal siges at vi kører i alt slags vejr. Motorcyklerne har begge gået under 4000 km i alt, og det her er første sæson de kører.

Jeg håber i kan give lidt indblik i om det gør noget de ser sådan ud, eller om det måske er kædesprayen der er et problem, eller noget helt tredje? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overfladerust på kæde?!?
  • #2   21. sep 2019 Det tænker jeg det er, mc'erne er næsten nye, hhv. en 2017 og 2018 model, og har alle nyere mc'ere ikke o rings kæde?

  • #3   21. sep 2019 Langt de fleste har o-ringskæde eller lign. Men nogle af de billige kinacykler har nok ikke .

  • #4   21. sep 2019 Det er en kawasaki og en suzuki, så det er helt almindelig kvalitet tænker jeg

  • #5   21. sep 2019 Jeg mener at man helst vil undgå rust, men hvis der ikke er rust på rullerne, så tyder det på at kædesprayen er god nok, og så er det måske bare at sørge for at spraye siderne af kæden også.

  • #6   21. sep 2019 Det er formentlig overfladerust, ligesom det du ser på dine bremseskiver efter regnvejr. Det kan nemt fjernes ved brug af lampeolie som i plejer. Næste gang du renser din kæde vil det være væk. Dont worry smiley

    Der kommer dog stort set aldrig overfladerust på min kæde, idet jeg ikke magter at trille i regnvejr smiley


  • #7   21. sep 2019 Hvis du kun smører kæde i forbindelse med rensning, så er der nok årsagen.
    Kæden skal helst smøres for hver 400-500 km i tørvejr og oftere i regnvejr.


  • #8   21. sep 2019 Nogle renser kæden hver gang de smører smiley smiley

  • #10   22. sep 2019 Mange tak for de fine indspark, konklussionen må være at jeg renser den som jeg plejer, men sørger for at give den noget olie lidt oftere. Hidtil har den fået olie når den er blevet renset hver 1000 km cirka, men det er jo så for lidt når man bevæger sig ud i vejret.

  • #11   27. sep 2019 Du undgår det helt ved at skifte til hvid keramisk kæde voks, og give den lidt på siderne når det slides af,
    Det kapsler kæden bedre ind..
    Har brugt Motul’s voks i mange år men nu skiftet til plutolines der virker næææsten lige så godt.. smiley
    men koster det halve,
    Da jeg kører 35kilo om året går der nogle stykker af slagsen over disken smiley


Kommentér på:
Overfladerust på kæde?!?

Annonce