{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.985 visninger | Oprettet:

Allan J
Allan J
Tilmeldt:
29. okt 2019
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 1

hvid plamage på skueglas til olie {{forumTopicSubject}}

hej, jeg har bemærket en hvid plamage på indersiden af olieglasset, ligner lidt et tyndt lag tandpasta eller noget i den stil, er der nogen som ved hvad det kan skyldes? eller er det noget der sker når det bliver koldere ude?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvid plamage på skueglas til olie
  • Allan J
    Allan J Tilmeldt:
    okt 2019

    Følger: 10 Emner: 1 Svar: 1
    #2   29. okt 2019 Kanon, tusind tak Magoo M smiley så er jeg lidt roligere

  • #3   29. okt 2019 Cylindermayonaise kaldte vi denne hvidlige vanddampmættede, fedtlignende oliesubstans, som ofte sås i ventildækslets låg på bilmotorer, der kørte korte ture smiley

  • #4   29. okt 2019 Vand ... kommer det tilbage efter , hård kørsel, olieskift med det samme... så pakning ræget et sted .... DYRT

  • #5   30. okt 2019 ja det er når der bliver koldt, ingen grund til at skifte olie efter hver køretur, logikken i varme/kulde er kondens, så bare slap af og kør normalt

  • #6   30. okt 2019 Hvilken mc..? Luft-vandkølet..??
    smiley
    Vandkølet! Tjek.. undersiden af olie påfyldnings skruelåget.. hvis der også sidder et mayonæse lag der..! Er du nødt til at få tjekket top og eller bundpakning, og få skiftet den hurtigst muligt.. smiley

    Flere skriver om kondens i olien.????
    Men jeg har aldrig oplevet det på nogen af mine mc gennem tiden..

    smiley


  • #7   30. okt 2019 kondens er ikke i olien, det er en naturlig ting når kulde møder varme, det fordamper ganske hurtigt hvis alt er normalt

  • #8   31. okt 2019 INGEN MC har hvid (vand i olie) , med mindre det er noget gammelt MØG , der trænger til udskiftning. Oftest en utæt pakning= dyr reparation...Forslag :SÆLG

  • #9   31. okt 2019 Kondens i olien er helt normalt, uanset hvad andre skriver.. Hvis du er sådan en, som kører mange korte ture, kan det nemt være kondens.
    Hvis du ikke kan komme af med det ved at køre en lang tur, så skal du til at se efter andre syndebukke.. Som andre også skriver, kan det være en defekt toppakning.

    Ryger den hvidt? Hvis den gør det, så er din toppakning gået mellem kølevandskanal og cylinder.
    Er din kølervæske meget fedtet, skummer hvidt (mayonnaise) så er det mellem vand og olie kanal den er gået. Men prøv først med en god lang tur. 50-100 km


  • #10   2. nov 2019 Samtidig med de andre kontroller for kondens , så få lige kigget din krumtapudluftning efter for gennemgang og pil bundproppen udaf luftfilterkassen , mayonaisen kan forårsahe en prop hvilket forstærker kondensen yderligere , luftfilterkassens aftapning glemmer rigtigt mange med lignende resultat

  • #11   15. nov 2019 Det er kondensvand som der er blevet skrevet det ser sådan her ud . Det er fra fruens Renault clio som køre småture , og nej der er ikke noget galt med motoren her den bruger ikke olie eller vand alle udluftninger er ok , så kondens er det du ser i dit glasøje smiley

    profilbillede
  • #12   15. nov 2019 Svar til #8

    Ja nu jeg da "vaccineret" mod nogensinde at købe noget af dig, med den holdning til salg af defekte ting: "Er lortet defekt, så hold kæft og sælg problemet til en anden" synes at være din indstilling.

    Jeg har oplevet snask i olien på både luftkølede motorcykler og vandkølede biler, uden at der i øvrigt var noget galt med toppakningen eller tilsvarende.
    Det er, som flere andre skriver, en helt naturlig ting når varme og kulde mødes.


Kommentér på:
hvid plamage på skueglas til olie

Annonce