{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
902 visninger | Oprettet:

Tvivlsspørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hej

Min Honda CB400F er blevet boret og fået nogle nye dele, deriblandt en ny knastkæde.
OG så er det mekanikeren først pludselig 'opdager' at der mangler en del, som de så lige skal ha' bestilt hjem.
Derefter samler de motoren og så opdager de at knastkædestrammeren er rustet fast.
Så er mit spørgsmål: Hvis de ikke kan få den løs og så skal til at skille motoren ad IGEN er det så mig der hænger på det hele, eller har de en del af skylden?
De kunne jo have undersøgt skruen inden de samlede motoren igen.

Tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tvivlsspørgsmål
  • #1   22. nov 2007 Den er sgu svær Niels smiley

    Det afhænger meget af, hvad I har aftalt, at de skulle lave.

    Har I blot aftalt opboring, kan du ikke forlange, at de skulle klare kædestammeren.

    Har I aftalt opboring, og så eftersyn af om der er andet, havde du et argument.

    Tænk lige over, hvad du mener I har aftalt, og tag så en stille og rolig samtale med dem - når alt kommer til alt har begge parter vel noget at bruge hinanden til en anden gang:-)


  • #3   22. nov 2007 Ricki:

    Det kan jeg kun være enig i, men det hele koger ned til, hvad der er størst - mekanikerens faglige stolthed eller hans pengebegær smiley

    Men du har da bestemt en god indgangsvinkel til en reel snak om en fornuftig ordning med ham smiley


  • #4   22. nov 2007 Knastkædestrammeren på den model har desværre en svaghed med at sætte sig fast.
    Som oftest kan de løses ved at løsne skinne-holderen for oven, løsne strammerskruen, fjerne bolten fra blindhullet.
    Så skal man presse (banke forsigtig) på strammeren gennem blindhullet, så man kan se at skinnen løfter sig lidt, mens man holder presset strammer man bolten til strammeren og til sidst strammer man skinnen.
    Hvis det ikke hjælper skal der en ny strammer til.
    Fåes ikke længere originalt, men en bedre udgave fåes her:
    http://ttr400.com/photo3_2.html
    Det er "chain adjuster horse shoe" du skal bruge.

    /
    Jesper


  • #5   22. nov 2007 Tak for svarene. Vi havde aftalt: knastkæde, opboring, stempler, pakninger og justering af karb. og så kom der jo så lidt ekstra til.

    Og de siger at selvfølgelig vil de give mig en god pris, men for fanden, hvis de skal til at skille motoren fra hinanden IGEN, så bliver jeg snart lidt gal.


  • #6   22. nov 2007 Og Jesper det er ikke selve strammeren der sidder fast, men bolten.

  • #7   22. nov 2007 Kan godt se jeg har skrevet forkert i indlægget, men det er altså bolten de skal have løsnet.

  • #8   22. nov 2007 Nu kender jeg ikke noget til den pågældende model, eller den egentlige montering af en knastkædestrammer, men er det ikke et spørgsmål om at bore en bolt ud hvis den har sat sig ubehjælpeligt fast?

  • #9   22. nov 2007 Jo det ville jeg da også mene, men kan vel være fordi der kan drysse stumper ind i selve motoren.

Kommentér på:
Tvivlsspørgsmål

Annonce