4.811 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
12 Svar
Vinter benzin Vinter benzin
Der er meget snak om benzin, om tanken skal være tom eller fuld, og også tilsætning af additiver, og så var det jeg overvejede, hvis man nu købte sig en dunk aspen benzin, det koster godt nok 24-25 kr. literen, men der er jo rent, og kan holde sig i flere år, og kan fjerne evt. aflejret sod når man kører med det.
Er det helt tosset eller en snedig idé ?
0 synes godt om
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.351
Alle de steder jeg har kikket, og alle de svar jeg har hørt siger alle at man bare skal fylde tanke helt op..... eller tømme den helt, for at ungå kondens.... problemet opstå hvis din tank kun er havl fuld og den holder et sted med svingende temperaturer så kan der komme kondens i tanken og den kan påbegynde rust indvendig..
og
Jeg har aldrig oplevet at ( som nogle siger ) at benzinen skulle blive for gammel over vinteren og ikke fungerer optimalt til foråret....
ved ikke om du kan bruge dette til noget
mvh
jun 2006
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 73 Svar: 1.151
Og med benzinprisernes himmelflugt så er det da kun en god ide at have et lille "lager" vinteren igennem
jan 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 5 Emner: 26 Svar: 379
En anden ret stor fordel er jo at aspen ikke afgiver dampe der er giftige på nogen måde, og det kan jo være rart når man har ens barn til at stå i kælder eller stue.
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 21 MC-er: 2 Emner: 43 Svar: 526
jan 2007
Benzin kan ikke holde en god forbrændingsevne ud over 3 måneder, og gammel benzin kan faktisk skade motoren, så det skal suges eller hældes ud af tanken. "
Det er dog ikke en holdning der deles alle steder.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 136 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
Lige en lille ting- Du siger at Aspen benzin ikke afgiver farlige dampe --- Gu gør det så:-) Det er i hovedsagen Isooktan, med samme damptryk og opløselighedsparametre som alt andet, brænder også mindst lige så godt. Har man sin MC i rum, hvor man opholder sig, bør det altid væremed tom, olieret og udluftet tank!
Det er også rigtigt, at benzin kan blive for gammel,men normalt tager det en del mere end 3 kolde måneder. 3 sommermåneder kunne nok gøre noget.
Kondensvand gør ikke skade, hvis det bare holdes opløst. Problemet er, at vand og benzin-også Aspen benzin-ikke er blandbart! Der vil altså dannes et vandlag i bunden af tanken og et benzinlag over dette. Ved at tilsætte alkohol, opløses vandet i benzin-sprit blandingen og vandaktiviteten på tankens overflade nedsættes voldsomt.
jan 2007
Jeg ved at f.eks Svendborg kommune ikke bruger andet i deres små maskiner (græstrimmere og lign.) og at man mange steder har det til at være i tanken på nødstrømsgeneratorere, kommunen bruger det p.g.a. et miljø hensyn, har dog ikke lige sat mig ind i de nærmere detalier, og havde heller ikke tænkt mig at gøre det ...
Men nu er man jo sådan indrettet at man skal prøve en masse nye ting, og en af mine underlige idéer var, at det kunne være en fordel, jeg manglede bare nogle andre tosser til at bakke mig lidt op i min idé.
Jeg er sikker på at min MC vil køre meget bedre hvis jeg prøver det, jeg er jo typen, hvis bil kører meget bedre når den er vasket og gummilisterne er smurt
maj 2005
Følger: 38 Følgere: 103 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 2.395
Så vasker jeg den og rengøre den igen.
Køre så en tur på 15-20 km igen og tanker den så op med 98 oktan til den er fuld.
Har aldrig brugt sprit eller adativer i min benzin - tørner bare motoren lidt inden jeg starten den.
aug 2005
Det er helt rigtigt, at at benzen og MTBE er væk. Det er også rigtigt, at disse stoffer har meget grimme effekter 8mistanke og kræft mm.), men det allerstørste problem ved at have benzinen (Aspen eller ej) isooktandampe.
De er brandfarlige og opløser myelinen i dine nerveceller - malerhjerne!!!!!
aug 2005
Jeg er helt sikker på, at dine karburatorer vil holde sig meget bedre rene ligesom dine benzinfiltre også vil
Om man mærker forskel ved kørsel er nok tvivlsom, men det udelukker ikke at du mærker forskel
jan 2007
Og nu skal jeg jo først i gang med at tage kørerkortet den 4 marts, så den kommer til at stå et par måneder ekstra.
Og så igen, jeg har jo ikke engang monteret tanken endnu, den skal lige forbi maleren først.
okt 2012
Følger: 1 Svar: 54
Bell Add Benzin Additiv renser og smører Kaburator / indsprøjtningsdyser, tank og brændstofsystem, ventiler og ventilsæder, forbrændingkammer og udrenser kondensvand fra tanken.
Additivet er meget anvendeligt til at komme i tanken inden MC'en stilles ind om vinteren.
Bell Add Benzin additiv er et effektivt rense- og plejemiddel til benzinmotorer.
Det kan afhjælpe en række ting, f.eks:
Startproblemer, koks- og sodaflejringer,
ligesom ophobning af kondensvand
og tæring i tanken kan undgås.
Ved regelmæssig brug af Bell Add
Benzin additiv opnås bl.a. bedre
kompression, nedsat benzinforbrug,
flere hestekræfter, øget levetid på motor
og renere miljø.
Vandrensningsfunktion
På grund af luftens fugtighed og temperatursvingninger dannes der kondensvand i tanken, som kan tære
brændstofsystemet. For motorcykler med direkte benzinindsprøjtning, kan vandet
på grund af sin hårdhed flække indsprøjtningsdyserne, hvis det kommer op i for stor mængde.
Derfor opløser rensemidlet vandet i mikroskopiske dråber i benzinen,
sådan at det føres ud gennem forbrændingskammeret uden at skade motoren.
Bell Add Benzin Additiv bærer kun vandet ud i små koncentrationer,
sådan at det ikke kan stoppe filtre eller skade dyser og motor.
Vinter benzin