{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.206 visninger | Oprettet:

vedligehold på elektrisk mc {{forumTopicSubject}}

Jeg har luret på Zero maskinerne, da de virker spændende.
Så tænker jeg lidt, på mine mcere, checker man olie, kæde, kølervæske osv.

Hvad søren skal man holde service på, ved en elektrisk mc.
Altså, har den kædetræk, ja selvfølgelig, og har den oliebadet kardan træk, skal det også skiftes.
Men, jeg kan ikke se logikken i service pr 12-20.000 km.
Udmåling af batterier, og kølervæske osv, det kan jo ske ved det årlige service.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vedligehold på elektrisk mc
  • #1   27. nov 2019 Jeg tror ikke der er så meget service på sådan en ....
    selvføllig skal den smøres på de bevægelige dele og batterierne skal tjekkes ...
    Har læst de kan køre 320 km på en opladning HVIS du køre rigtig pænt.....men jeg tror de tal ændre sig rigtig meget hvis du godt kan lide og give den noget gas......
    så det er nok noget du skal være OBS på.......


  • #2   27. nov 2019 Med elbiler er der jo ikke rigtig noget i forhold til motoren, selvfølgelig skal kæden/kardan holdes ved lige.
    Derudover bruger man bremserne meget mindre, da der jo er kraftig motorbremse på sådan nogle el maskiner, så de bliver heller ikke slidt så meget.


  • #4   27. nov 2019 Magoo

    Det er en artikel fra 2012.. der er sket meget siden smiley


  • #5   27. nov 2019 Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har kørt over 150km på en dag.. Jeg skal have en elknallert når deres performance og vægt bliver attraktiv.

  • #6   27. nov 2019 Tror de fleste zero er med tandremstræk, så ingen kæde der skal smøres heller.

  • #7   28. nov 2019 skal elektrolytterne ikke af og pusses. smiley


  • #8   28. nov 2019 Kun ren og skær køreglæde tilbage smiley

    Hvis du absolut SKAL have noget at skrue og justere på... må du gøre det på konen istedet smiley


  • #9   1. dec 2019 Jeg har kørt Zero i 4,5 år. På deres hjemmeside, gør de meget ud af, at der er "maintenance-free powertrain." Men, men, men den skal til service hvert år ifølge forhandleren.
    Jeg har fået skiftet tandremmen og tandhjul to gange. Skiftet dæk to gange. Fået ny bremsecylinder til baghjulet. Ny lader, da den indbyggede brændte af. Batterierne skal afballanceret og softwaren skal opdateres. Kontakt til fodpedal var irret væk. Det har kostet omkring 30.000 kr. i service for de 30.000 km som jeg har kørt.
    Vedligeholdelses omkostningerne er kommet bag på mig, men jeg er stadig glad for min Zero.


  • #10   1. dec 2019 Det var da helt vanvittige priser for at holde sådan en kørende.

Kommentér på:
vedligehold på elektrisk mc

Annonce